خانه / از منظر اسلامی / احادیث / بهترین چیز برای زن چیست؟

بهترین چیز برای زن چیست؟

پیامبر (ص) در مسجد از یاران خود سوالی پرسیده وخواسته که کامل ترین جواب را برای آن پیدا کنند. سوال این بوده است: بهترین چیز برای زن چیست؟


علی (ع) به خانه می آید وسوال را با فاطمه (س) مطرح می کند. فاطمه(س) پاسخ می دهد: بهترین چیز برای زن این است که خود را بدون ضرورت در معرض دید نامحرم قرار ندهد و نامحرمی را نبیند.

علی در حالی که به بلندای حقیقتی که در جواب فاطمه نهفته، می اندیشد خود را به مسجد می رساند وجواب را به پیامبر(ص) عرضه می دارد. رسول خدا(ص) قبل از تایید و تحسین پاسخ می فرماید :این جواب را از چه کسی گرفتی؟ علی(ع) جواب می دهد: از دخترشما . و پیامبر در حالی که به نگاه متعالی فاطمه(س) می بالد،می فرماید:به راستی که او پاره تن من است.

پیام:

آقایان !

به اندیشه همسرتان احترام بگذارید و قدرت تحلیل ومعناگری او را باور نمایید. در هر مقامی از اندیشه و دانش که هستید این احتمال را هم بدهید که در مسائل خاصی ممکن است همسرتان اندیشه عمیق تری داشته باشد.

خانم ها!

در نگاه الگوی زنان جهان ،هیچ چیز برای آرامش و ارزش شخصیتی شما بهتر از این نیست که بدون ضرورت و نیاز در معرض نگاه نامحرم نباشید. این اصل محدود به زمان خاصی نیست. چون سوال مطلق بیان شده و جواب نیز حالت اطلاق دارد. البته هرگز پیام حضرت ،تشویق زنان به پرده نشینی و دور شدن از اجتماع نیست. هر چند ایشان بزرگترین نوآوری را درظهور اجتماعی داشته اند بی آنکه بر حضور تاکید کرده باشند. ایشان خود از اجتماعی ترین زنان عصر خویش می باشد.پیام ایشان این است که از اختلاط بپرهیزیم و بدون ضرورت در معرض نگاه نامحرم قرار نگیریم.

همچنین ببینید

حدیث حجاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *