اخبار۲

گشایش اولین فروشگاه لباس براى زنان مسلمان مسکو

 

فروشگاهى در محل مسجد جامع مسکو براى عرضه پوشاک اسلامى دایر شده است.
به گزارش خبرگزارى شبستان به نقل از بى بى سى، فروشگاهى تازه تاسیس، که در مسجد تاریخى مسلمانان مسکو دایر شده به فروش لباسهاى اسلامى براى زنان مسلمان و محجبه مبادرت ورزیده است.
گشایش این فروشگاه را مسلمانان مسکو یک پدیده تاریخى مى دانند که در آن غیر از لباس, زر و زبونه های زنانه و سوغاتی های مختلف را می شود پیداکرد.کارمندان این فروشگاه را زنان مسلمان محجبه اى تشکیل مى دهد که علاوه بر فروش روسرى و چادر به تبلیغ مسائل دینى و عرضه محصولات فرهنگى اسلامى مى پردازند.

 

 

مسجد جامع شهر مسکو از مدت ها پیش براى احداث چنین مکانى با شرکت پوشاک البرکت مذاکراتى داشته است.
البرکت از معدود شرکت هایى است که در روسیه به تولید لباس هاى اسلامى براى زنان مسلمان فعالیت مى کند.
اگرچه بعضى از اقلام این فروشگاه از جمله روسرى و … از ترکیه و بعضى کشورهاى اروپایى وارد مى شود.
۱۳/۱۲/۸۴
ایونا خبر گزارى زنان ایران ۱۲/۱۰/۱۳۸۳

۴۳نفرازدانش آموزان مسلمان به دلیل رعایت حجاب ازمدارس فرانسه اخراج شده اند.
باتوجه به آماررسمى تلویزیون فرانسه ازاخراج ۴۳ نفر ازدانش آموزان محجبه دختر در مدارس فرانسه وزارت امورخارجه کشورمان تاکنون هیچ واکنشى دربرابر این اقدام کشور فرانسه درمقابل اتباع ایرانى ازخودنشان نداده است.
درچند روز گذشته شاهد محروم شدن زینبت ایمانى دختر ایرانى که به جهت حفظ حجاب درفرانسه ازتحصیل محروم شد، بودیم.
قابل ذکر است مسلمانان فرانسه ازنوعى پوشش به نام «بندانا» که نوعى مد مرسوم غربى است استفاده مى کنند.
ولى مسئولان دولت فرانسه برسرداشتن همین پوشش توسط دانش آموزان مسلمان را به عنوان نشانه اى مذهبى قلمداد مى کنند ومانع ادامه تحصیل درکشور مدعى مهد آزادى مى شوند.

شماره خبر: ۱۱۹۷
۲۳/۰۵/۱۳۸۴ اخراج دانشجویان دخترفرانسوى به خاطر حجاب ۱۱ دانشجوى دختر فرانسوى به دلیل رعایت حجاب خود از دانشگاه اخراج شدند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزارى زنان ایران رییس دانشگاهى در فرانسه ۱۱ دانشجوى دختر دانشگاه را به دلیل اینکه حجاب خود را برنداشتند اخراج کرد.
این دانشجویان دختر اعلام کرده اند، هرگز حتى براى به دست آوردن علم و دانش نیز دین و حجاب خود را رهانمى کنند.

کد خبر: ۸۴۰۵۱۹۲

اعتراض شدید مسلمانان هلند به قانون ممنوعیت حجاب ۱۵/۱۰/۱۳۸۴

یکى از رهبران مسلمانان هلند در رأس اعتراض مسلمانان این کشور به مسئله ممنوعیت حجاب، تصویب چنین قانونى را در هلند به شدت محکوم کرد. به گزارش خبرگزارى زنان ایران (ایونا) به نقل از فارس، سه‏شنبه گذشته طرح «ممنوعیت حجاب زنان مسلمان هلند در اماکن عمومى» به تصویب پارلمان هلند رسید. به موجب این قانون، از این پس زنان مسلمانان در اماکن عمومى حق استفاده از روبنده و یا ردایى که بدن آنها را کاملا بپوشاند، ندارند. این مسئله، مسلمانان و گروه‏هاى مدافع حقوق بشر را در کشور هلند به شدت خشمگین ساخته و اعتراض آنان را برانگیخته است. به گفته مسلمانان تنها عده‏معدودى از زنان مسلمانان این کشور از ردا و روبنده استفاده مى‏کنند. «آیهان تونکا» یکى از اعضاى سازمان سیاسى مسلمانان هلند معروف به OMC گفت: تصویب این قانون در واقع واکنشى بسیار افراطى و غیر معمول در برابر مشکل بسیار کوچک است زیرا بندرت زنى مسلمان در این کشور از ردا و روبنده استفاده مى‏کند. وى افزود: تنها چیزى که مى‏توانم بگویم این است که تصویب چنین قانونى واقعا مضحک و خنده‏دار است. سال گذشته نیز دو زن مسلمان هلندى در شکایتى که برعلیه دانشگاه خود مطرح کرده بودند شکست خوردند. دانشگاه آنها را وادار کرده بود تا در هنگام گذراندن دوره‏هاى آموزشى مربوط به کارهاى اجتماعى و مراقبت از کودکان از پوشیدن روبنده خوددارى کنند. دادگاه نیز ضمن محکوم ساختن این دو زن مسلمان از دانشگاه آنها خواسته بود تا این دو دانشجو را از واحدهاى مورد نظر بیندازد.

نماینده زن مجلس ایتالیا: حجاب زنان نماد آزادى است ۱۳۸۴/۰۶/۵۰: ۸ ۱۳

خبرگزارى زنان ایران تهران‏

سرویس بین الملل، زنان ایتالیا
خانم” لیویاتورکو” نماینده مجلس ایتالیا از حزب دموکرات چپ در مراسمى در مسجد بزرگ رم حجاب زنان را نماد آزادى خواند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزارى زنان ایران” ایونا” در این مراسم ضمن معرفى کتاب جدید خود به نام ایتالیایى جدید، مهاجرت از پیش داورى ها تا همزیستى گفت: چادر” حجاب” که از سوى‏ جهان غرب مورد اتهام قرار داد نماد آزادى و برائت از تجارت بدن زنان است.
وى افزود: حجاب ارزش مشترکى براى مسلمانان و مسیحیان جهت مبارزه با تروریسم است.
وى اظهار داشت: حجاب ارزشى است که مى تواند باعث ایجاد اعتماد شود زیرا احترام به حجاب عاملى براى درخواست از مسلمانان براى مبارزه در کنار یکدیگر علیه تروریسم است.
این نماینده پارلمان ایتالیا همچنین ابراز عقیده کرد که اسلام عضو مهم جامعه در ایتالیاست و مى تواند در جهت همزیستى مسالمت آمیز و براى مبارزه با تروریسم با ماه همسو شود.

کد خبر: ۸۴۰۶۱۶۰
خبرنگار: زحمتکش‏
یک نشریه‏آلمانى: مغزهاى باهوش در زیر چادر ۱۳۸۴/۱۱/۳۰: ۰۷ ۲۳
سرویس بین الملل- حجاب‏

روزنامه آلمانى” فرانکفورتر روندشاو” روز شنبه مقاله‏اى زیر عنوان” مغزهاى باهوش در زیر چادر” به چاپ رساند.
به گزارش خبرگزارى زنان ایران (ایونا) این روزنامه نوشت: حجاب در ایران نه تنها براى زنان این کشور محدودیت محسوب نمى‏شود بلکه‏این امکان را در اختیار خیل عظیمى از آنها قرار داده تا بتوانند براحتى به پیشرفت‏هاى علمى خود ادامه بدهند.
روندشاو در ادامه این مقاله افزود: درحالى که زنان ایران در زمان رژیم پهلوى از آزادى‏هاى ظاهرى بیشترى نسبت به امروز برخوردار بودند اما درصد زیادى از آنها تحصیلات علمى نداشتند.
روندشاو اضافه کرد: این درحالى است که هم‏اکنون درصد از دانشجویان در ایران را زنان تشکیل مى‏دهند و این قشر از جامعه حتى وارد بازار کار مى‏شوند.
این روزنامه آلمانى در پاسخ به این سووال که” آیا زنان ایران آنچنان که در آلمان ادعا  مى‏شود، بى‏حقوق و سرکوب شده هستند؟” نیز نوشت: نیمى از کارمندان دولتى در ایران زن هستند و در اکثر بخش‏هاى شغلى تعداد بیشمارى از آنها مشغول بکارند.
بنوشته روندشاو این درحالى است که هم‏اکنون یک روند تغییر آگاهى آغاز شده است که پیامد آن بروز یک تحول در این قشر از اجتماع بدور از آزادى‏هاى ظاهرى خواهد بود.

کد خبر: ۸۴۱۱۲۳۴
روزنامه آلمانى فرانکفورتر: حجاب زنان ایرانى‏به‏معناى محدودیت نیست ۱۳۸۵/۰۱/۳۰: ۰۷ ۲۸
سرویس بین الملل زن ایرانى‏

تبلیغات رسانه هاى غرب درباره وضع زنان در ایران پس از انقلاب، حقیقت ندارد و در واقع زنان ایرانى از پس از انقلاب حرکتى آگاهانه را براى رسیدن به اهدافى والا و شگرف بدور از آزادى‏ها ظاهرى آغاز کردند.
به گزارش خبرگزارى زنان ایران «ایونا» روزنامه آلمانى فرانکفورتر روندشاو با انتشار آمار زنان تحصیلکرده ایرانى‏نوشت: حجاب در ایران نه تنها براى زنان محدودیت نیست بلکه این امکان را در اختیار خیل عظیمى از آنها قرار داده تا بتوانند به راحتى به پیشرفت‏هاى علمى خود ادامه بدهند و این در حالیست که زنان ایران در زمان رژیم پهلوى از آزادى‏هاى ظاهرى بیشترى نسبت به امروز برخوردار بودند اما درصد زیادى از آنها تحصیلات علمى نداشتند.
به گزارش ایونا، د ادعاى غرب درباره محروم بودن زنان ایرانى ازحقوق خود نوشت: نیمى از شاغلان بخشهاى مختلف در ایران را زنان تشکیل مى‏دهند، همچنین ۶۳ درصد از دانشجویان ایرانى زن هستند که به راحتى وارد بازار کار مى‏شوند.

کد خبر: ۸۵۰۱۲۸۰۳ ا
درک تازه غرب از پوشش زنان ۱۳۸۴/۰۴/۰۰: ۱۵ ۰۱
 

سرویس زن و رسانه ها

در حالى که پوشش اسلام- ى زن- ان ب- ا واکنش تند دولت هاى غربى روبرو اس- ت، آزادى بى قید و ش- رط، حکومت هاى این کش- وره- ا را با مشکل جدى مواج- ه ساخته است.
به گزارش ایونا به نقل از واحد مرکزى خبر، روزنامه دیلى تلگراف نوشت، مسئولان مدرسه براداستون شهر پول استان دورست انگلیس دختران این مدرسه را از پوشیدن دامن منع کردند و گف- تن- د: هیات م- دیره مدرسه با هدف ارائه فرصت هاى مناسب و برابر ورزشى، فرهنگى و تحصیلى به دختران همراه با حفظ شان دانش آموزى آنها به این نتیجه رسیده است که پوشش براى دختران مناسب تر است.
مرلین واردن تاکید کرد: دختران باید از ماه ژانویه سال آینده فقط از شلوارهاى بلند استفاده کنند.
در این مدرسه ۳۳۸ دختر و ۳۳۲ پسر ۹ تا ۱۳ ساله تحصیل مى کنند.

انجمن پزشکى انگلستان با طرح پوشش اسلامى زنان موافقت کرد ۱۳۸۴/۰۵/۰۰: ۱۰ ۰۴
سرویس بین الملل موافقت با پوشش زنان در انگلیس‏
انجمن پزشکى انگلستان که پیش از این به کادر مسلمان خود در بیمارستان هاى این کشور اجازه استفاده از حجاب اسلامى را نمى داد، در پى اعتراض و پا فشارى مسلمانان به مواضع دین خود، طرح استفاده از مقنعه هاى اسلامى را براى زنان مسلمان در بیمارستان هاى این کشور را تصویب کرد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزارى زنان ایران” ایونا” به گفته پزشکان انگلیس، انجمن پزشکى این کشور موظف گردیده است تا براى کادر پزشکى مسلمان بیمارستان هاى خود تسهیلاتى را فراهم کند تا آنها بتوانند ضمن پایبند بودن به عقاید مذهبى خود موارد بهداشتى و ایمنى بیمارستان را براى جلوگیرى از شیوع ویروس هاى بیمارى زایى چون ASRM رعایت کنند.
به گفته این پزشکان، مسوولین و رؤساى بیمارستان ها بایستى کلاه ها و ماسک هاى بهداشتى را براى زنان مسلمان به گونه اى طراحى کنند که آنها در استفاده از این وسایل بهداشتى با مشکل رو به رو نشوند.

کد خبر: ۸۴۰۵۱۱۳
خبرنگار: زحمتکش‏
یک‏شنبه اسفند: شماره‏خبر: ۴۵۵۷۵
ممنوعیت حفظ حجاب در یکى از مدارس هند

به گزارش خبرگزارى قرآنى ایران (ایکنا) به نقل از روزنامه «اردو تایمز» بمبى هند، دبیرستان «جاوبانا» واقع در استان بنگال غربى هند با تقلید از ممنوعیت حجاب در فرانسه حفظ حجاب را ممنوع اعلام کرد. «بالارام هالدار»، مدیر دبیرستان مذکور به دانش آموزان دختر مسلمان دستور داد دیگر از روسرى استفاده نکنند. مدیر این دبیرستان دستور خود را بلافاصله اجرا کرد و دانش آموزانى با حجاب را مجبور به ترک حجاب کرد و تنها به دانش آموزان بى‏حجاب اجازه ورود به مدرسه را داد. والدین و دانش آموزان این دبیرستان مى‏گویند آنها به خاطر رعایت شئونات اسلامى حجاب را رعایت مى کنند و اعتراض خود را نسبت به دستور مدیر مدرسه اعلام کردند. با توجه به اینکه مدرسه جاوبانا در منطقه‏اى با اکثریت جمعیتى مسلمان نشین قرار دارد اما از سوى هیئت مدیر هندوها اداره مى شود. مردم منطقه دهها سال با آرامش و صلح زندگى مى کردند، اما پیش‏بینى مى‏شود اقدام مدیر این مدرسه احتمال درگیرى بین هندوها و مسلمانان را به همراه داشته باشد. ترس از نشانه‏ها یا تعصبات مذهبى؟! بالارام مى گوید: آنها همه نشانه‏ها و مراسم مذهبى رادرمدرسه ممنوع کردند، اما برعکس ادعاى او اخیرا در آن مدرسه مراسم مذهبى هندوها مراسم پرستش بت «ساراشاتى» برگزار شد. نکته اى که در اینجا جالب توجه است اینکه، همه دانش آموزان از جمله دانش آموزان مسلمان به اجبار براى برگزارى آن مراسم بت پرستى پول پرداخت کردند. دبیر مدرسه در توجیه این اقدام خود گفت: دانش آموزان هندو و مسلمان داوطلبانه آن مراسم را برگزار کردند. دبیر مدرسه درجواب این سوال که آیا دانش آموزان سیک را هم مجبور به ترک عمامه آنها مى کنید یاخیر؟ گفت: من در این باره بادانش آموزان سیک صحبت مى کنم، اگر آنها این مسئله را قبول کردند عمامه سیک‏ها (پگرى) نیز ممنوع مى شود. اما اگر آنها قبول نکردند این امر براى آنها اجبارى نخواهد شد! وى گفت: دانش آموزان دختر هندو با تقلید از دانش آموزان مسلمان با پوشش سر خود با روسرى به مدرسه مى آمدند و این یک زنگ خطرى براى ما بود همه اهالى آن منطقه از این اقدام تبعیض آمیز مسئولان آن مدرسه انتقاد کردند. آنها اظهار امیدوارى کردند با دخالت مردم آگاه منطقه مشکل به وجود آمده حل وفصل مى شود.
گروه بین‏الملل: مسئولان یکى از دبیرستانهاى هند استفاده دانش آموزان مسلمان از حجاب اسلامى را ممنوع اعلام کرد. روزنامه «اردو تایمز» بمبى هند: ممنوعیت حجاب هند، پیرو اقدامات ضد حجاب فرانسه است.

یک‏شنبه اسفند: شماره‏خبر: ۴۵۶۰۱
بر اساس یک نظرسنجى ۹۳ درصد از مردم ترکیه با حجاب اسلامى موافق‏اند

گروه بین‏الملل: نظرسنجى عمومى دانشگاه بقازچى در ترکیه نشان مى‏دهد که ۹۳ درصد از مردم این کشور با حجاب اسلامى در جامعه موافق هستند. به گزارش خبرگزارى قرآنى ایران (ایکنا) به نقل از هفته‏نامه «زمان» ترکیه، براساس این نظرسنجى ۸۵ درصد از مردم تأکید دارند که زنان با حجاب اسلامى مى‏توانند حقوق یکسانى همانند مردان در جامعه داشته باشند. بر طبق گفته «پرفسور هاکان یلماز» معاون اجرایى این پروژه، ۱۶۴۴ نفر از ۱۵ شهر در سراسر ترکیه در این نظرسنجى شرکت کرده‏اند.
در این نظرسنجى همچنین هشتادوهفت درصد از زنان خواهان حقوق عادلانه در عرصه‏هاى اجتماعى هستند.
بر طبق نظر سنجى:
۸۵ درصد از مردم تأکید دارند که زنان با حجاب اسلامى مى‏توانند حقوق یکسانى همانند مردان در جامعه داشته باشند.

سه‏شنبه اسفند: شماره‏ خبر: ۴۴۶۷۷
آتش مخالفت حجاب در ترکیه سر از زیر خاکستر برآورد!

گروه بین‏الملل: در پى سخنان رئیس دانشکده الهیات آنکارا، مبنى بر عدم ضروت حجاب به هنگام نماز، خواندن وشنیدن قرآن، بحران حجاب در این کشور از سر گرفته شد.
به گزارش خبرگزارى قرآنى ایران (ایکنا) به نقل از «العربیه»، «پروفسور سلجوق» رئیس دانشکده الهیات آنکارا و عضو مجلس عالى دینى ضمن بیان مطلب مذکور تصریح کرد: لازم نیست زنان مسلمان به هنگام اقامه نماز و خواندن و شنیدن قرآن حجاب داشته باشند. این در حالى است که سخن پروفسور سلجوک چالش عظیمى را در محافل دینى ترکیه به دنبال داشت. از سوى دیگر «على بارداک اوغلو» رئیس امور دینى ترکیه ضمن رد تصریحات سلجوق افزود: سخنان رئیس دانشکده الهیات بدون استناد به آیات قرآنى و احادیث نبوى است. وى همچنین بر ضرورت وجود حجاب براى زنان مسلمان به هنگام نماز و خواندن آیات تأکید کرد. «رجب طیب‏اردوغان» ضمن بیان این مطلب که بى‏دینى در ترکیه وجود ندارد افزود: نخست‏وزیر ترکیه از شهروندان مسلمان خواست تا طبق رأى بارداک رئیس امور دینى رفتار کنند. گفتنى است على‏رغم عدم‏اجازه ورود به زنان محجبه در مراکز دولتى ۶۵ درصد زنان ترکیه محجبه هستند.
پروفسورسلجوق:
حجاب براى زنان مسلمان به هنگام اقامه نماز و خواندن و شنیدن قرآن لازم نیست.
سه‏شنبه اسفند: شماره‏ خبر: ۴۵۲۴۷

نمایشگاه لباس‏هاى ایرانى اسلامى به مدت ۱۰ روز برپا مى‏شود
گروه اجتماعى: نمایشگاه لباس‏هاى ایرانى اسلامى به منظور آشنایى و آگاهى جوامع غیر اسلامى از پوشش مردم ایران به ویژه زنان کشورمان امروز سه شنبه ۱۶ اسفند ماه در بلگراد گشایش یافت. به گزارش خبرگزارى قرآن ایران (ایکنا) به نقل از روابطعمومى سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامى، این نمایشگاه ۱۰ روزه به همت اداره کل امور اجتماعى و ایرانیان خارج از کشور این سازمان در سه بخش لباس‏هاى سنتى، مدرن و چادر برگزار مى‏شود. معرفى جایگاه حضور زن در مکتب اسلام و نظام اسلامى از زاویه و نگاه پوشش، ترسیم هنر زنان مسلمان ایرانى در فرهنگ اصیل و سنت‏هاى دیرین آن و ارایه حجاب کامل و برتر در جامعه اسلامى به عنوان پوشش ملى از جمله اهداف برگزارى این نمایشگاه عنوان شده است.
همچنین در کنار این نمایشگاه بخشى نیز به معرفى عروسک‏هاى بومى و سنتى ایرانى اختصاص یافته است. چندتن از زنان هنرمند کشورمان نیز که در زمینه طراحى لباس سنتى فعالیت دارند، در این نمایشگاه شرکت کرده‏اند. خاطرنشان مى‏شود سال گذشته نمایشگاه مذکور در انگلستان، کرواسى و بوسنى نیز برپا شده بود که با استقبال چشمگیر علاقمندان به فرهنگ و هنر اصیل ایرانى مواجه شد.

اهداف برگزارى نمایشگاه:
معرفى جایگاه حضور زن در مکتب اسلام و نظام اسلامى از زاویه و نگاه پوشش.
چهارشنبه فروردین: شماره‏خبر: ۴۸۰۰۷
تصمیم ژنرال‏هاى ترکیه بر حذف حجاب و زنان محجبه از آثار هنرى‏
ا
گروه بین‏الملل: نمایش تابلوهایى که زنان محجبه را به تصویر مى‏کشند در موزه نظامى استانبول ممنوع اعلام شد. به گزارش خبرگزارى قرآنى ایران (ایکنا) به نقل از هفته‏نامه‏ى زمان، چاپ ترکیه، هلیل ابراهیم، رییس نظامى موزه حربیه استانبول گفت: ما هرگز اجازه نمى‏دهیم تابلوهاى نقاشى که با اصول قانون اساسى ترکیه مغایرت دارند در این موزه به نمایش گذاشته شوند.
در حوزه هنر نیز سربازان تصمیم مى گیرند!
زمان نوشت: مجله تمپو چاپ ترکیه در مقاله‏اى با عنوان «در حوزه هنر نیز سربازان تصمیم مى گیرند» به شدت از این اقدام مسئولان موزه انتقاد کرده و آن‏را بهت‏آور خوانده است. رییس موزه نظامى استانبول در توجیه دستور نابخردانه خود گفتک متحواى برخى از تابلوهایى که براى نمایش به موزه فرستاده شده اند مغایر با مبانى جمهورى ترکیه مى‏باشد؛ براى نمونه، در یکى از این تابلوها تعدادى زن محجبه با پس‏زمینه مسجد به تصویر کشیده شده‏است که این براى ما قابل پذیرش نیست. برال مدرا، منتقد هنرى ترک نیز در واکنش به این اقدام گفت: هنرمندان دنیاى امروز چنین تبعیضى را برنمى‏تابند. بسیارى از منتقدان هنرى این تصمیم تبعیض‏آمیز را محکوم کردند و عنوان داشتند که در آثار نقاش بزرگى چون عثمان حمید نیز تابلوهایى است که زنان با حجاب کامل به تصویر کشیده شده‏اند، آیا مسئولان موزه مى‏توانند نمایش آثار عثمان حمید را نیز ممنوع کنند؟

پنج‏شنبه بهمن: شماره‏ خبر: ۴۳۴۳۸
دادگاه حقوق بشر اروپا منع حجاب در ترکیه را تایید کرد

گروه بین الملل: دادگاه حقوق بشر اروپا با تجدید نظر در حکم ممنوعیت حجاب در ترکیه آن را ناقض حقوق بشر ندانست. به گزارش خبرگزارى قرآنى ایران (ایکنا) به نقل از هفته نامه زمان ترکیه، در این دادگاه که بنا به درخواست بسیارى از دانش آموزان مدرسه «امام هتیب» ترکیه تشکیل جلسه داده بود چنین اعلام شد که عمل دولت ترکیه مبنى بر ممنوعیت حجاب در مدارس این کشور منشور حقوق بشر را نقض نمى‏کند.
این دادگاه تصریح کرد: حکم دادگاه حقوق بشر در کشور سکولارى مثل ترکیه از اهمیت ویژه‏اى برخوردار است. دادگاه تجدید نظر حقوق بشر اروپا بنا به درخواست بسیارى از دانش آموزان و معلمان محجبه مدرسه «امام هتیب» ترکیه که ممنوعیت حجاب را مغایر با قانون آزادى مذهبى مى دانستند، تشکیل جلسه داد.
حکم دادگاه حقوق بشر اروپا
عمل دولت ترکیه براى ممنوعیت حجاب در مدارس این کشور منشور حقوق بشر را نقض نمى کند.
پنج‏شنبه آذر: شماره ‏خبر: ۳۴۹۸۱

اخراج زن محجبه آفریقایى از محل کار به دلیل رعایت حجاب اسلامى‏
گروه بین‏الملل: زن مسلمان آفریقایى به علت اصرار بر رعایت حجاب اسلامى از محل کارش اخراج شد. به گزارش خبرگزارى قرآنى ایران (ایکنا)، به نقل از «CBAS» فاروز آدامز، کارمند بخش بازپرورى زندان وجیستر در آفریقاى جنوبى به علت اصرار بر پوشش حجاب اسلامى و پس از یک محاکمه انضباطى درون سازمانى از کار برکنارشد. روابط عمومى بخش بازپرورى زندان در این باره اعلام کرد: آدامز از رعایت پوشش سازمانى این بخش تخطى کرده است. دیلم دى سد وکیل آدامزدر این باره گفت: ما مدارکى را براى فرستادن به داگاه کار آماده کرده‏ایم که ظرف این هفته و حداکثر تا هفته آینده ارایه خواهد شد. اخراج این زن مسلمان اولین موردى نیست که در جهان اتفاق مى‏افتد بلکه زنان مسلمان بسیارى تاکنون به علت اصرار بر پوشیدن حجاب اسلامى از کار برکنار شده‏اند.

سه‏شنبه فروردین: شماره‏خبر: ۴۶۶۵۹
حمایت مسئولان تلوزیون دانمارک از حضور مجرى محجبه‏

گروه بین‏الملل: تلوزیون دولتى دانمارک با رد برخى اعتراضات از حضور مجرى محجبه در یک برنامه تلوزیونى حمایت کرد. به گزارش خبرگزارى قرآنى ایران (ایکنا) به نقل از روزنامه ایندیپندنت چاپ آفریقاى جنوبى در پى حضور یک زن مسلمان با حجاب اسلامى در یک برنامه گفتگوى تلوزیونى به عنوان مجرى در هفته گذشته، برخى سیاستمداران ضد مهاجرت در دانمارک با ابراز مخالفت نسبت به حضور وى خواستار توقف فورى فعالیت وى شدند که این امر با مخالفت جدى مسئولان تلوزیون دانمارک مواجه شد. نمایندگان مجلس قانون گذارى و اعضاى حزب” مردم دانمارک” که حزب مطبوع شان سیاست هاى ضد مهاجرت را دنبال مى کنند علت مخالفت خود با حضور این زن را تبلیغ نمادهاى دینى و مغایرت با قوانین مهاجرت عنوان کردند.
بهانه هاى واهى‏
نمایندگان مجلس قانون گذارى و اعضاى حزب” مردم دانمارک” که حزب مطبوع شان سیاست هاى ضد مهاجرت را دنبال مى کنند علت مخالفت خود با حضور این زن را تبلیغ نمادهاى دینى و مغایرت با قوانین مهاجرت عنوان کردند
آرن ناکتین از سازندگان برنامه” آدام و اسماء” با رد اعتراضات گفت: خانم اسماء عبدالحمید که‏ البته فلسطینى تبار مى باشد، به دلیل آنکه بهترین گزینه در میان افراد مورد نظر براى اجراى برنامه بود، از سوى ما انتخاب شد و این قضیه هیچ ارتباطى با موارد مطروحه از سوى سیاستمداران ندارد. گفتنى است این براى نخستین‏باراست که یک دختر مسلمان با حجاب اسلامى به عنوان مجرى در تلوزیون دولتى دانمارک ظاهر مى شود.

شنبه دى: شماره‏خبر: ۳۹۲۳۸
 

ممنوعیت حجاب در مدرسه کویت‏

گروه بین الملل: در یکى از مدارس «کویت» دانش آموزان دختر از داشتن پوشش اسلامى حجاب در هنگام برگزارى امتحانات منع شدند.
به گزارش خبرگزارى قرآنى ایران (ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‏رسانى «نسیج»، در پى ممنوعیت حجاب در یکى از مدارس کویت، مدیر این مدرسه دلیل صدور این دستور را جلوگیرى از تقلب عنوان کرد. نمایندگان مجلس در واکنش به اقدام وزیر آموزش و پرورش کویت از وى خواستنددر صورتى که توضیح قانع‏کننده‏اى ندارد از سمت خود استعفا دهد. مدیر این مدرسه همچنین در برابر اعتراض دانش‏آموزان گفت: این تصمیم طبق دستورات وزارت آموزش اتخاذ شده است. گفتنى است بیشتر انتقادهاى نمایندگان مجلس به دولت کنونى متوجه وزیر آموزش یعنى دکتر «رشید الحمد» است و این امر باعث شده است او چند بار از سمت خود استعفا دهد.

سه‏شنبه بهمن: شماره‏خبر: ۴۱۸۸۸

تکذیب طرح اجبارى حجاب از سوى مجلس فلسطین‏

گروه بین‏الملل: یکى از اعضاى مجلس قانون‏گذارى جدید فلسطین ادعاى رسانه‏هاى خبرى را مبنى بر پیشنهاد قانون طرح اجبارى در فلسطین، تکذیب کرد.
به گزارش خبرگزارى قرآنى ایران (ایکنا) به نقل از «نسیج»، على رغم اینکه روزنامه اسرائیلى «یدیعوت»، «مریم فرحات» عضو مجلس قانون‏گذارى جدید فلسطین را متهم به پیشنهاد طرح اجبارى حجاب در مجلس جدید فلسطین کرده بود، وى این گفته را بى اساس دانست. وى ضمن رد پیشنهاد قانون طرح اجبارى حجاب همچنین افزود: هنگامى که زنان محجبه در سعودى را مى دیدم دوست داشتم روزى فرا رسد که هیچ زن بى‏حجاب فلسطینیى در خیابان دیده نشود، اما خواسته شخصى من بدان معنا نبود که بخواهم حجاب را اجبارى کنم. «مریم فرحات» در این‏باره گفت: بعد از اینکه فرزند من به شهادت رسیدند، آرزو داشتم شهروندان فلسطینى به موازین و شرع اسلامى مقید باشند. چندى پیش روزنامه اسراییلى «یدیعوت» نوشت: «مریم فرحات» پیشنهاد طرح اجبارى حجاب را به عنوان اولین قانون در مجلس قانون گذارى جدید فلسطین مطرح خواهد کرد. این روزنامه همچنین نوشت: این قانون قرار است ابتدا در مدارس دختران فلسطین اعمال شود.
مریم فرحات:

هنگامى که زنان محجبه در سعودى را مى دیدم دوست داشتم روزى فرا رسد که هیچ زن بى حجابى در خیابانهاى فلسطین دیده نشود.

شنبه اردیبهشت: شماره‏خبر: ۴۸۹۳۶

اخراج دو دختر محجبه از دبیرستانى در آلمان‏

گروه بین‏الملل: دبیرستانى در بن، پایتخت سابق آلمان، دو دختر مسلمان ۱۸ ساله را به دلیل حفظ حجاب اسلامى از حضور در کلاس‏هاى درس منع کرد. به گزارش خبرگزارى قرآنى ایران (ایکنا) به نقل‏ از روزنامه مسلم نیوز چاپ انگلیس، این دو دختر ترک تبار به دلیل پافشارى بر حفظ پوشش اسلامى خود از دو هفته پیش تا کنون از شرکت در کلاس‏هاى درس منع شده‏اند. یک عضو شوراى شهر بن که خواست نامش فاش نشود مدعى شد حضور دختران با حجاب اسلامى در کلاس فضاى آرام مدرسه را برهم مى‏زند.

یک‏شنبه اسفند: شماره‏خبر: ۴۵۶۱۸
نخست‏وزیر جدید چچن حجاب اسلامى را در این کشور اجبارى کرد
گروه بین‏الملل: رمضان قدیرف، نخست‏وزیر جدید چچن، به زنان این کشور حکم کرد با حجاب اسلامى در اماکن عمومى حاضر شوند. به گزارش خبرگزارى قرآنى ایران (ایکنا) به نقل از «PFA»، این حکم ابتدا در ارگان‏هاى دولتى به مورد اجرا گذاشته خواهد شد. به همین منظور رئیس اجرایى دولت و معاون اول نخست‏وزیر چچن روز جمعه براى نظارت بر اجراى این فرمان در دفاتر دولتى حاضر شدند و به متخلفین تذکر دادند. بنابراین گزارش، زنان متأهل باید یک روسرى بزرگ بر سر کنند اما مجردین مى‏توانند به یک شال اکتفا کنند.
امینچ اظهارات چند مقام آلمانى درباره‏حجاب و روسرى زنان مسلمان‏

کارشناس پارلمانى امور مهاجرت در آلمان، خانم «مارى لوییزه بک»، پس از اعلام رأى دادگاه در کارلزروهه از همگان خواست در بحث راجع به سمبلهاى مذهبى آرامش خود را حفظ کنند. دیوان عالى کشور آلمان در روز ۲۴ سپتامبر این حکم را صادر کرده بود که ایالتهاى آلمان مى‏توانند معلمان را از سر کردن روسرى منع کنند. در حال حاضر بحث در این باره همه آلمان را فراگرفته است. هفت ایالت آلمان اعلام کرده‏اند که مى‏خواهند روسرى سر کردن در کلاسهاى درس را ممنوع کنند اما به نظر مارى لوییزه بک، کارشناس امور مهاجرت در آلمان، و نیز به عقیده «باربارا یان»  , مسئول امور خارجیان در برلین، ممنوع کردن روسرى باعث رشد فقدان مدارا در رابطه با مسلمانان خواهد شد این دو نفر در مصاحبه مطبوعاتى که در برلین داشتند خواهان آن شدند که به جاى ممنوع کردن روسرى، بحثى منطقى درباره این موضوع سازمان داده شود. به عقیده مارى لوییزه بک حکم دادگاه کارلزروهه آشکارا مى‏گوید که نمى‏توان روسرى را ممنوع کرد، چون رفتار ما با همه مذهبها باید یکسان باشد. کاملًا روشن است که قانونى که موجب محدود شدن یکى از اصول قانون اساسى بشود- و در اینجا اصل آزادى مذهب- پذیرفتنى نیست و موضوع مهم این است که با مؤمنان به مذهبهاى مختلف یکسان رفتار شود، سایت اینترنتى رادیو آلمان که این اظهارات را بازتاب داده، مى‏افزاید: ممنوع کردن روسرى باعث خواهد شد که مدارس آلمان کاملًاسکولار شوند اما این را به زحمت بتوان تحقق بخشید، چون مدارس در آلمان متأثر از آیین مسیحیت هستند. کارش– ناس پارلمانى امور مهاجرت در آلم– ان با انتقاد از اینکه چرا برخى روسرى را نماد اسلام‏گرایى، تروریسم و سرکوب زنان مى‏داند، افزود: ما دیگر مى‏دانیم که روسرى، معنیهاى گوناگونى مى‏تواند داشته باشد روسرى مى‏تواند معنى سیاسى داشته باشد، موضعى سیاسى را نشان دهد اما پژوهشهاى علمیى که درباره دختران جوان انجام گرفته، نشان مى‏دهد که روسرى در کشورهاى غیراسلامى وغیرخودى اغلب به این معناست که دختران جوان نسلهاى دوم و سوم مهاجر با آن این احساس خود را بیان مى‏کنند که لازم نیست دیگر پنهان کنیم که مسلمان هستیم، بلکه مى‏توانیم خودآگاهانه و با روسرى دین خود را آشکارا به همه اعلام کنیم. مارى لوییزه بک بر لزوم بحثى منطقى درباره این موضوع، تأکید کرد: در قانون مدارس حقى منظور شده است مبنى بر اینکه مى‏توان قرارداد کارى اى را بسرعت فسخ کرد، اگر معلوم شود که معلمى تبلیغ خاصى مى‏کند اما به انزوا کشاندن انسانهایى که حامل فرهنگى دیگرند و این تفاوت را به نمایش هم‏ مى‏گذارند، در جامعه‏اى دموکراتیک، نشاندهنده ضعف و ناروادارى است. وى احتمال مى‏دهد که ممنوع کردن روسرى در مدارس باعث شود که این ممنوعیت به جاهاى دیگرى چون مغازه‏ها و مطبهاى پزشکان نیز کشیده شود. به نظر بارباریان، مس– ئول پیشی- ن امور خارجیان در برلین، ممنوع کردن روس– رى نمى‏تواند مشکلى را حل کند. خانم یان اعتراف مى‏کند که: مشکل اصلى دختران مسلمان براى جذب در جامعه‏آلمان این است که به آنها شانسى برابر با دختران آلمانى براى اشتغال داده نمى‏شود. ممنوع کردن روسرى کاملًا روشن است که تبعیضى است که به زنان روا داشته مى‏شود و بدین لحاظ تبعیضى است جنسى این تبعیض زنانى را که گفته مى‏شود قربانى مردانى اند که مى‏گویند زنان باید روسرى به سر کنند، تبدیل مى‏کند به قربانى کسانى که غیرمسلمان اند و مى‏گویند کسى حق روسرى سرکردن ندارد یکى مى‏گوید
باید روسرى سر کنى یکى مى‏گوید نباید سر کنى بنابراین هر دو طرف دیکته مى‏کنند و نمى‏گذارند که فرد خود تصمیم بگیرد که چه مى‏خواهد. مسئول جدید امور خارجیان در برلین، «گونتر پینینگ» نیز با اشاره به اظهارات مخالفان حجاب در دادگاههاى آلمان گفت: طورى راجع به اسلام حرف مى‏زنند که گویا این دین ضد قانون اساسى است به نظر پیتینگ ممنوع کردن روسرى به جاى آنکه به گفت‏وگو با مسلمانان کمک کند، این گفت‏وگو را برعکس تضعیف مى‏سازد. «واحد خبر مرکزاطلاعات و آمار شوراى فرهنگى اجتماعى زنان» MA 30: 01 2004, 18 yraurbeF 1382/11/27 gro. nemownari. www

آزادى حجاب اسلامى در فروشگاه هاى زنجیره اى سوئیس‏

اطلاعات- صفحه: ۸- تاریخ: ۰۲/۰۹/۱۳۸۳

آزادى حجاب اسلامى در فروشگاه هاى زنجیره اى سوئیس‏

ژنو، واحد مرکزى خبر:
«میگرو» که بزرگترین فروشگاه زنجیره اى در سوئیس است، نمى خواهد استفاده از روسرى را براى‏ کارکنان زن مسلمان خود ممنوع کند. سخنگوى این فروشگاه اعلام کرد ممنوعیت پوشش روسرى براى کارکنان زن مسلمان امکان پذیر نیست، زیرا قانون اساسى ما این موضوع را منع مى کند و بر آزادى مذهب و عقیده تاکید دارد. همچنین دیوان عالى قضائى سوئیس نیز طى حکمى روسرى زنان مسلمان را به عنوان یک سمبل مذهبى تایید کرده است. این سخنگو افزود: میگرو به همه کارکنان خود بدون توجه به نوع مذهب و فرهنگ خاص آنها احترام مى گذارد. قانون انعقاد قرارداد کارى در سوئیس نیز هر گونه تبعیضى را در این خصوص منع مى کند. سخنگوى میگرو افزود: البته اگر کارکنان زن مسلمان که از روسرى استفاده مى کنند، در پاى صندوق و یا در داخل فروشگاه مورد اهانت مشتریان قرار گیرند، مى توانند درخواست تغییر محل کار خود را ارائه کنند که این فروشگاه به آنها کمک مى کند. بحث درباره حجاب در میگرو ماه پیش در یکى از شعبات این فروشگاه در شهر زوریخ بوجود آمد که یکى از کارکنان زن مسلمان در آن مى خواست روسرى بر سر کند و این موضوع به روزنامه هاى محلى کشیده شد و واکنش هاى مختلفى را به دنبال داشت. عده اى از مشتریان این فروشگاه بر این عقیده بودند که روسرى فقط یک تکه پارچه معمولى نیست، بلکه مسائل دیگرى در پس آن قرار دارد. ولى رئیس فروشگاه میگرو گفته بود که سیکها و یهودیان نیز با عمامه و یا کلاه خاص خود در سوئیس کار مى کنند و هیچ مشکلى در این زمینه وجود ندارد. کوپ، دومین فروشگاه مهم زنجیره اى در سوئیس نیز اعلام کرده است درباره کارکنان زن مسلمان خود به همینگونه عمل خواهد کرد
یکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۸۳ موسسه فرهنگى لوح و قلم ممنوعیت حجاب، تبعیض علیه اکثریت در ترکیه‏ رسا، سرویس بین‏الملل- گروههاى اسلامى طرفدار حقوق بشر در ترکیه، فشار خود را بر دولت براى لغو ممنوعیت پوشیدن روسرى افزایش مى‏دهند. على‏رغم اینکه اکثریت جمعیت ترکیه را مسلمانان تشکیل مى‏دهند امّا دولت، پوشیدن روسرى را در مدارس، دانشگاهها، اداره‏ها و منصبهاى دولتى، ممنوع کرده است.
خیلى‏ها معتقدند که روسرى، سمبل اسلام رادیکال است و استقلال ملى سکولارى را که یادبود آتاتورک است، با تهدید روبه‏رو مى‏کند. در مقابل، عده دیگرى مى‏گویند که بعضى از زنان مسلمان، به خاطر ایمان و اعتقادشان، از آموزش یا کار کردن در مراکز دولتى، باز داشته مى‏شوند.
ترکیه، کشورى است که در تنگناى شدید بین اروپا و آسیا قرار گرفته است و مدت طولانى است که با ایده‏آلهاى متعارض این دو قاره دست و پنجه نرم مى‏کند. هرچند، مردم این کشور، عمدتاً مسلمانند امّا ترکیه یک جمهورى سکولار است که کاملًا خود را غربى جلوه مى‏دهد.
نیروهاى امنیتى مستقر در کنار درهاى ورودى مشهورترین دانشگاه ترکیه، مجدداً از ورود حبیبه اوستجیک جلوگیرى مى‏کنند. دانشگاه بُسپ هروس، به مدت یک سال، این دانشجوى ۲۴ ساله رشته شیمى را به خاطر پوشیدن روسرى، از شرکت در کلاس، محروم کرده است.
حبیبه اوستجیک: من یک مسلمانم و دین اسلام را خود برگزیده‏ام. بعد از قرائت قرآن، با آیات و بخشهایى درباره حجاب و امر به پوشش روسرى مواجه شدم به همین علت، تصمیم گرفتم به خاطر حفظ دینم، روسرى بپوشم.
دکتر نهلا فنالا، یکى از جامعه‏شناسان برجسته استانبول است. او مى‏گوید: تقریباً ۶۵ درصد زنان از همه گروههاى سنى، از نوعى پوشش سر استفاده مى‏کنند.

برخى از مردم، خواهان لغو ممنوعیت روسرى از طرف دولت نیستند، چرا که روسرى را یک نماد سیاسى مى‏دانند خصوصاً در اماکن عمومى در دانشگاهها.
استفاده از روسرى، در مدارس، دانشگاهها، اداره‏ها و منصبهاى دولتى ممنوع شده است. این کار، یادگار مردى است که با کنار گذاشتن امپراتورى روبه زوال عثمانى جمهورى جدید ترکیه سکولار را بنیان نهاد.
بخشى از برنامه آتاتورک براى ترویج آداب و رسوم غربى این بود که ترکها را مجبور کرد تا از نام‏خانوادگى استفاده کنند. در تقویم غربى، نسخه لاتین را برگزید و استفاده از نشانه‏هاى به اصطلاح «عقب‏ماندگى» مثل کلاه فینه را ممنوع کرد.
مصطفى اورجولنگ، حقوقدان و آشنا به مسائل حقوق بشر، مى‏گوید: «ما، براى بیش از ده هزار محصل دبیرستان و دانشگاه که قربانى این ممنوعیت هستند، در حال مبارزه‏ایم.»
خیلى از مسلمانان ترکیه امیدوار بودند تا پس از به قدرت رسیدن حزب توسعه و عدالت اسلامى، ممنوعیت حجاب، لغو شود. حتى همسر نخست‏وزیر ترکیه، به خاطر پوشیدن روسرى، از داشتن منصب دولتى، محروم است.
امّا دولت ترکیه به خوبى مى‏داند که هفت سال پیش، حزب اسلامى حاکم که بر برنامه‏هاى دینى تأکید داشت، توسط نظامیان، کنار گذاشته شد. شاید در ترکیه دموکراسى حاکم باشد، امّا ژنرالها هنوز طرفدار حکومت سکولار آتاتورک هستند.
با این حال، ابراهیم بیلدیریم، یکى از اعضاى حزب حاکم، معتقد است که اوضاع و احوال، تغییر خواهند کرد.
وى مى‏گوید: هر چند نظامیان در این باره تردید دارند امّا به نظر من، سرانجام خواهند فهمیدکه زنانى که از روسرى استفاده مى‏کنند، مثل سایر افراد عادى هستند و هیچ گونه قصد سیاسى و مانند آن ندارند. آنها به عنوان یک عقیده مذهبى چنین مى‏کنند. آنها مى‏خواهند روسرى بپوشند و باید چنین کنند.
امروز، حبیبه اوستجیک که از شرکت در کلاس، محروم شده، در حال خرید یک روسرى نو است. او به خوبى مى‏داند که مقاومت او باعث خواهد شد تا معروف‏ترین دانشگاه ترکیه، نمره و مدرکى به او بدهد که نتواند با آن؛ شغل سودآورى به دست آورد.
حبیبه اوستجیک: آنها از من مى‏خواهند روش زندگى و آنچه را خود برگزیده‏ام، تغییر دهم. من معتقدم که ما، سیاه‏پوستان این کشوریم چون حقیقتاً در ترکیه، بسیار دشوار است که یک زن باشى، چه با روسرى و چه بدون روسرى.
استانبول که زمانى مرکز قدرت سلاطین عثمانى بود، امروزه به یک شهر غربى شلوغ تبدیل شده است امّا همچنان در تنگناى انتخاب باورهاى متعارض سکولار و اسلام قرار دارد.
منبع: پایگاه خبرى  (CBA)
فرهنگ برهنگى و سکس، مؤثرترین سلاح غرب در مقابل اژدهاى زرد- دوشنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۴
در حالى که اقتصاد چین با رشد دورقمى خود طى ده سال اخیر در حال بلعیدن بازارهاى بین‏المللى و حتى بخش قابل توجهى از بازار آمریکا و اروپاست، تبلیغ فرهنگ برهنگى و موضوعات جنسى به مؤثرترین سلاح غرب براى کند کردن حرکت تمدن اخلاق‏محور چین، تبدیل شده است. به گزارش سرویس بین‏الملل «بازتاب» به نقل از «نیویورک‏تایمز»، مجله‏هاى مد غربى، درصدد تخریب الگوهاى زندگى و پوشش چین برآمده‏اند.
«آنجلیکا چونگ»، در حالى که شماره جدید مجله مد ۹(( eugov را پیش روى خود دارد، در اندیشه یکى‏ از بغرنج‏ترین مسائلى است که در چین مطرح است.
وى مى‏گوید: این‏گونه آمادگى این اتفاق و استقبال مشتریان از مجله مد را نداشته است. خانم چونگ، ناشر مجله مد، در حالى که خود یک بلوز و دامن با ترکیب رنگ‏هاى سفید و سیاه پوشیده بود، مى‏گفت: چین در سال‏هاى اخیر، به طور غیرقابل تصورى در این زمینه پیشرفت کرده است.
دفتر مجله «eugov» که یکى از نخستین مجلات مد دنیاست، در منطقه‏اى از چین قرار دارد که موسوم به «زمین و آسمان نو» بوده و یکى از قابل‏توجه‏ترین بخش‏هاى شانگهاى است که در آنجا به مد روز عمل مى‏کنند. در گوشه و کنار این منطقه؛ یعنى در ایستگاه‏هاى اتوبوس، کیوسک‏هاى روزنامه‏فروشى، تصاویر روى جلد مجلات مثلا عکس‏هایى از زن مدل لباس برزیلى را مى‏توان دید که کت خز پوشیده و جلب توجه مى‏کنند.
سهم سرمایه‏گذارى ۶/۸ میلیون دلارى مجله «eugov» در چین، ایجاب مى‏کند که طرفداران بیشترى را جذب کند، البته هنوز مشخص نیست، چند صد نفر از میلیون‏ها زن چینى، بخواهند به علاقه‏مندان این مجله بپیوندند.
این مجله تاکنون در بین دیگر مجلات غربى که به اشاعه سبک و مد زندگى تجملاتى غربى در چین مى‏پردازند، موفق‏تر عمل کرده است.
گردانندگان مجله «MMF» درباره استفاده از عکس‏ها و موضوعات جنسى و روابط زنان و مردان این‏گونه مى‏گویند: خوانندگان چینى از ۲۲ تا ۴۵ ساله که از تحصیلات و حقوق بالایى برخوردارند، از این‏گونه مجلات استقبال مى‏کنند و از خود علاقه نشان مى‏دهند.
در این بین، دولت چین که به شدت با رسانه‏هاى خبرى خارجى مقابله مى‏کند، اعلام کرده که در این زمینه، کنترل‏هاى شدیدى اعمال خواهد کرد چراکه آن را براى حفظ فرهنگى ملى چین لازم شمرده است.
در این میان، مسئولان چینى بر چاپ مجلاتى که در جهت اشاعه فرهنگ پوششى و نحوه زندگى و مسائل‏ جنسى غربى و آمریکایى فعالیت نداشته نباشد، تأکید کرده‏اند.
شریک چینى مجله «eugov»؛ یعنى شوراى ایالتى کشور، نگران عملکرد رسانه‏هاى خارجى است. وى در این زمینه اظهار داشته که ۵۱ درصد امتیاز همه مطبوعات خارجى در چین، باید به یک شریک محلى تعلق گیرد.
به همین خاطر براى حفظ افکار و روش زندگى چینى، ناشران مجلات خارجى جدید، مجاز نیستند که آشکارا دست به اقداماتى بزنند که به عنوان تغییر یا تهاجم در فرهنگ چینى‏ها، نمایان شود و از این راه، تلاش مى‏شود تا جلوى جذب مشتریان به سمت کالاهاى خارجى گرفته شود. براى نمونه؛ به دختران چینى گفته مى‏شود که اگر مراقب خود باشند و چیزهاى درست و مناسب بخرند و تحصیلات خود را بالا ببرند، فرداى بهترى خواهند داشت.
باشگاه اندیشه‏
برگزارى همایش برداشتن حجاب: یک روز تأمل‏ مجمع حمایت از حجاب امروز ۱۲ شهریور ماه (۳ سپتامبر)، به مناسبت روز جهانى حجاب، همایش یکروزه” برداشتن حجاب: یک روز تأمل” را در لندن برگزار میکند.
همایش «برداشتن حجاب: یک روز تأمل» در جستجوى افزایش آگاهى، ایجاد تصویر مثبت از حجاب و اشاره به سوء تعابیر منفى درباره روسرى زنان مسلمان است.
این همایش با اجتماع علماى مسلمان، فعالان حامى حجاب، سیاستمداران و فعالان حقوق بشر قصد دارد راههاى گفتگو میان زنان مسلمان و دیگر اعضاى جامعه انگلستان را در زمینه حجاب باز کند.
در میان مقامات عالى که در این همایش حضور میابند میوان به” آناس التکریتى”، رئیس اسبق انجمن‏ مسلمانان انگلستان،” کارولین لاکیس” نماینده پارلمان و” شامى چاکراباتى” از حزب کار انگلستان اشاره کرد.
” رجنارا اختر”، رئیس مجمع حمایت از حجاب در یک بیانیه مطبوعاتى اظهار داشته است: علیرغم رشد چشمگیر تعداد زنان مسلمانى که پوشش حجاب را در جامعه امروز انگستان انتخاب کردهاند، هنوز هم سوء تعابیر بسیارى در مورد پوشش حجاب وجود دارد.
وى افزود: یکى از اهداف مجمع حمایت از حجاب آموزش و افزایش آگاهى درباره حجاب است.
فعالان حامى حجاب و حقوق بشر ۲۰ اسفند ماه سال گذشته (۱۱ ماه مى سال جارى میلادى) در مقابل پارلمان اروپا، مستقر در استراسبورگ (شمال غرب فرانسه) تجمع کردند و از نمایندگان پارلمان اروپا خواستند از طرح برداشتن ممنوعیت حجاب و دیگر نمادهاى دینى در کشورهاى اروپایى حمایت کنند.
۵ اسفند ماه، بیانیه مکتوب فعالان طرفدار حجاب طى یک کنفرانس مطبوعاتى در پارلمان اروپا مطرح شد. این بیانیه در اصل خواستار حق داشتن حجاب، عمامه سیکها، کلاه یهودیان و صلیب مسیحیان در موسسأت دولتى از جمله مدارس است.
این همایش دو موضوع اصلى را درباره مسلمانان مورد توجه قرار داده است، یکى مسئله ادغام و دیگرى مسئله حجاب و مفهوم حجاب به عنوان وسیلهاى براى ظلم علیه زنان.
اختر گفت: مجمع حمایت از حجاب امیدوار است بتواند درک مشترکى از حجاب میان زنان مسلمان و افرادى که در رابطه با کارکرد و نقش حجاب دچار سوء تفاهم شدهاند ایجاد کند تا گفتگو حاصل شود.
وى افزود: دستیابى به یک درک بهتر در زمنیه روسرى و پوشش زنان مسلمان میتواند به هماهنگى بهتر در جامعه چند فرهنگى انگلستان کمک کند.
جام جم‏ تدبیر تازه آلمان براى مبارزه با حجاب اسلامى‏
جمعه ۲۲ اردیبهشت ماه ۲۷: ۱۷ ۱۳۸۵
جام‏جم‏ آنلاین: پیشنهاد اجبارى کردن لباس متحدالشکل براى دانش‏آموزان مدارس آلمان باعث بروز جنجال در این کشور شده است.
هدف اصلى از این کار، برداشتن موانع جلوگیرى از حجاب دانش‏آموزان مسلمان است.
به گزارش گاردین، بریجیت زیپریس، وزیر دادگسترى آلمان پس از اخراج دو دختر مسلمان محجبه از مدرسه‏اى در بن، این پیشنهاد را مطرح کرده است.
وى گفت لباس متحدالشکل براى تمام مدارس «راه‏حلى آسان» براى جلوگیرى از چنین مسائلى در آینده است و تفاوت‏ها بین ثروتمندان و فقرا را نیز مى‏پوشاند.
بسمه تعالى‏
نماینده مجلس استرالیا خواستار ممنوعیت حجاب براى دختران مسلمان شد
یک نماینده پارلمان استرالیا و از وزیران سابق این کشور از درخواستها براى ممنوع شدن پوشش اسلامى براى دختران مسلمان در مدارس دولتى استرالیا حمایت کرد. به گزارش خبرگزارى اسوشیتدپرس از کانبرا، «برونوین بیشاپ» در یک مصاحبه تلویزیونى گفت: در یک جامعه ایده آل نباید چیزى ممنوع باشد اما در مورد مسئله حجاب ما واقعا مجبوریم که آنرا ممنوع کنیم زیرا سر کردن روسرى نوعى نافرمانى اجتماعى است و باعث برخورد فرهنگها در کشور خواهد شد. وى گفت: با مسئولان مدارس دولتى در حال گفتگو است تا حجاب اسلامى را براى دختران مسلمان ممنوع کنند. بیشاب که در سال ۱۳۸۰ یکى از وزیران زن کابینه جان هوارد نخست وزیر استرالیا بود اکنون به عنوان یکى از نمایندگان حزب لیبرال استرالیا در پارلمان این کشور حضور دارد. وى درحالى از ممنوع شدن حجاب اسلامى براى دختران دانش اموز در مدارس دولتى حمایت کرد که سوفى پانوپولوس یکى دیگر از نمایندگان زن حزب لیبرال در پارلمان استرالیا نیز هفته گذشته خواستار ممنوع شدن الصاق عکس محجبه زنان مسلمان در کارت شناسایى انها شده بود. دراین حال مهیا کریم رئیس انجمن زنان مسلمان استرالیا گفت: دختران و زنان مسلمان در استرالیا باید اجازه داشته باشند اعتقادات و اصول اسلامى خود را اجرا کنند.

تاریخ‏ درج خبر: ۷ شهریور کد خبر: ۸۳۸۰- ۱۳۸۵
خرداد- قبل از ظهر:
کد خبر:

همچنین ببینید

دوره تربیت مربی عفاف و حجاب

🔶🔷🔆🔷🔶دوره تربیت مربی عفاف و حجاب🔆🔅قاصدان نجابت ۳ 🔅🔆🔺🔻حضوری و مجازی🔺🔻✅باحضور اساتید برجسته کشوری 🔴عناوین ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *