خانه / از منظر اسلامی / حکمت ها / درس حجاب از قرآن و حضرت زهرا (سلام الله علیها)

درس حجاب از قرآن و حضرت زهرا (سلام الله علیها)

بسم الله الرحمن الرحیم

مقدمه
«مسأله حجاب زن» از اهمیّت ویژه‌ای برخوردار است که ناچار باید توجّه خاصّی به آن مبذول داشت.
از یک سو، پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) و انحراف از خط ولایت و خلافتِ‌ آن بزرگوار از مقرِّ اصلی وبر حقّ خود (یعنی: امیرالمؤمنین) ودیگر ائمه دوزاده گانه که مفسّر ومبیّن قرآنند به دیگران، مسأله حجاب زن نیز دچار تفسیر غلط گردید. و از سویی هرج و مرج جنسی که تمام قوانین و انضباط‌ها و نظم‌ها و از جمله برنامه‌های اسلامی مربوط به امور خانوادگی را بر سر امور شهوانی می‌نماید، از طریق بی‌حجابی وبدحجابی به آسانی تحقق پیدا می‌کند.

و از سوی دیگر، دشمنانِ استعمارگرِ ممالکِ اسلامی، کم و بیش از طریق متخصّصین سیاسی و خاور شناسانِ خود، به آثار و رازی بی حجابی پی برده و به دنبال آن از راه‌های گوناگون توسط دست نشاندگانِ خود به ترویج و گسترش بی حجابی می‌پردازند، و از فرهنگ سازی در کیفیتِ لباس زنان و کیفیتِ خانه سازی تا انتشار عکسهای زنان بی حجاب وبدحجاب (حتّی در کتابهای درسی) وروی پارچه‌ها وظروف، تا نشر مقاله در روزنامه‌ها ومجلاّت وتهیه فیلم‌های سینمایی و صحنه‌های تئاتر و…، برای رسیدن به هدفهای نامشروع خود استفاده کرده و از هیچ کوششی کوتاهی نمی‌کنند.



حجاب ما قصه دارد…

قصه حجاب ما شنیدنی است. قصه حجاب قصه فاطمه علی و زینب حسین است. فاطمه حتی در کوچه موقعی که دنبال علی می دوید چادر از سرش نیافتد. وقتی هم برای اهالی مدینه صحبت کرد پرده ها او را در خود گرفتند. از حجاب فاطمه بعضی ها کینه داشتند. علی عاشق حجاب فاطمه بود. زینب در کربلا حجاب داشت. حتی رقیه ۳ ساله هم بی چادر نبود . آنانکه فاطمه را فهمیدند با حجاب شدند. اسلام حجاب می خواهد و قرائت رحمانی که از دین می کنند و حجاب را جدی نمی گیرند قرائت شیطانی است و تئورسین هایش شیاطین هستند.اتفاقا حجاب در اسلام خیلی هم مهم است و آنانکه جدی نگرفتند گرفتار هوس خویش هستند و خودمی دانند!.قصه حجاب تاریخش به کشف حجاب رضاخان انگلیسی و ترویج بی حجابی پسرش محمد رضا آمریکایی برنمی گردد. حجاب میراث مادرمان حوا هست و کوچه بنی هاشم دختران هاشمی را هیچگاه بدون چادر ندید. فائزه جنبش فتنه دختر هاشمی نیست او آقازاده رئیس تشخیص مصلحت نظام است . او حجابش هم فیمنیستی است و برای رضایت آنها لباس رنگی می پوشد.فائزه می داند چادراز اول کامل بود و برای تکمیل کردنش نیازی به طراحی لباس های جدید نبود.فائزه دنبال حجاب فانتزی است.حجاب قصه مادران و همسران شهید دفاع مقدس ماست. حجاب دختر شهید … دارد که هنوز تبسم هایش را هم با شرم می کند. حجاب مادر شهید… دارد که با سن و سال زیادش هنوز تار موی از سرش دیده نشده است. حجاب را شهدای ما می فهمند که در وصیت نامه هایشان به خواهرانشان نوشتند سرخی خونم را به سیاهی چادرت امانت می دهم.حجاب را شهید آوینی ما می فهمد که دنیای بی حجاب ها را دیده بود و خود تشنه حجاب شده بود . قصه بی حجابی قصه زنان خودنما و مردان بی غیرت است. قصه بی حجابی عیار نامرد بودن و غیرت نداشتن است. حجاب یعنی من فقط از آن شوهرم هستم و بی حجابی یعنی دیگران هم می توانند زیبایی های مرا ببینند.بی حجابی یعنی من زینت هایم را مفت به چشمان کوچه و بازار هدیه می دهم. حجاب ما یک کمال است. کلاس بالاست و اهلش اهل معنا. چادر ما یادگار فاطمه است. خانم کلینتون از حجاب ما می ترسد . خودش به رویش نمی آورد ولی فطرت زنان آمریکایی حجاب را می پسندد. معلوم است سارکوزی حجاب را نمی پسندد او زنش دنبال بازی در فیلم های آنچنانی است ، او غیرت نمی داند که چیست .اوباما مادربزرگش هم از حجاب چیزی نفهمیده بودکه الان زنش بی حجاب است.ما حجاب را دوست داریم و از بی حجابی متنفر هستیم . بی حجاب ها بعضی هاشان جو گیر هستند و ترس بی کلاسی دارند و این تقصیر ماست و مدیران فرهنگی بایدجوابگو باشند .بعضی هاشان کمبود دارند و باید کمیودشان را جبران کرد و بعضی ها اصلا ندانسته اند حجاب چیست و لذتش را احساس نکرده اند . ما خانم چادری هزار کیلو آرایش هم نمی خواهیم . بی حجابی شیبخون خانم های سوپر استار ماست که گالری عکس با پول بیت المال راه می اندازند. همان سوپر استارهای که غلط اضافه می کنند و خون شهیدان برج مینو را ندیده می گیرند و در جشنواره های خارجی های هرزه، سرلخت می شوند.جنگ نرم فقط الفاظ گنده نیست ،سربازان دشمنش همین دختران دانشجوی بی حجاب دانشگاه های ما هستند که معنی حیا را نهفمیده اند و خودشان را زده اند به کوچه های علی چپ لس انجلس و از عروسک های کاواره نشین خط می گیرند. حجاب خاکریز جدی خودی هاست و برایش باید آبرو و جان بدهند. بی حجابی خاکریز اهالی فتنه هست که تکلیف شان حتی برای میزان بی حجابی هم مشخص نیست. خاکریز آنها زنان خواننده مزدور آمریکا هست که از بی حجابی هم چند پله پایین تر هستند!.حجاب ما یک مکتب پشتش خوابیده است و فرهنگی به وسعت تاریخ زنان آسمانی از حوا،آسیه و مریم گرفته تا فاطمه علی و بعد از آن تا مادران و همسران و دختران شهید ما دارد.حجاب یک هنر است که زنان هنرمند دارند نه بی هنران .چادر ما چمران،باکری همت ،زین الدین ،شهید میرحسینی سیستان تربیت کرد و بی چادری شما آشوبگر خیابانی تربیت می کند

حجاب ما فتنه را خاموش کرد و بی حجاب های شما دنبال آشوب و اغتشاش هستند. حجاب بود که امام گفت فرزندان من در گهوراه هستند و همان حجاب بود که فرزندانی تربیت کرد که امام گفت آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. حجاب بود که شن های طبس را به حرکت درآورد. ولی بی حجابی شماست که دل یار خراسانی ما را خون کرده است . بی حجابی شماست که ظهور یار ما را عقب می اندازد. بی حجابی شماست که زلزله را به تهران می آورد . بی حجابی شما فساد را به تهران آورده است و بی حجابی شماست که آخرش عذاب الهی دارد و خواهید دید هنگامی که می گویند به موهایتان آویزان می شویدیعنی چه؟.بی حجاب شما می خواهد خون شهیدان ما را پایمال کند و بعد انقلابمان را منحرف کند و آنتش را مانند دیش های ماهواره هایتان می خواهیدبه سمت امریکا ببرید. شما بی حجاب ها تلوزیونتان بی بی سی و صدای آمریکاست چون از قدیم گفته اند باز با باز و کبوتر با کبوتر. ما بت بی حجابی را می شکنیم و شیرین عبادی می داند که بزرگترین ظلمی که به او شده بی حجابی خودش بوده و او یک زن ایرانی نیست ، چون زنهای ایرانی حجاب دارند از نوع گل یاس . شیرین شیرنی حجاب را نهفمیده و خودش را مسخره کرده است.او مدافع حقوق زنان بی حجاب هست . ما از او به خاطر بی حجاب بودنش شکایت داریم . او باید بگوید حجاب ایرانی را چه کرده و از آبروی کدام زنان ایرانی خرج می کند. حجاب ماهم فقهی است و هم سیاسی.بی حجابی شما هم بی دینی است و هم فساد انگیز. حجاب ما توی دهن آمریکا زده است و بی حجاب های شما دوست دارند برای اوباما فرش قرمز پهن کنند. حجاب ما تاریخ جدیدی در جهان بوجودآورده است و ما با حجابمان زنان عالم را آگاه خواهیم کرد. شما بی حجابیتان فقط تقلید از غربی هاست در حالیکه ما تمدن غرب را زیر پا خواهیم گذاشت.حجاب ما گره به خون محسن فاطمه دارد و ما از آن به راحتی نخواهیم گذشت و پای او تا آخر ایستاده ایم.

]

حضرت فاطمه علیهاالسلام اگرچه نمونه کامل یک زن مسلمان در تمام اوصاف و کمالات اسلامی به ویژه در حجاب و عفاف بود، ولی مسائل سیاسی و اجتماعی را نیز در مواقع حساس نادیده نمی‌گرفت، مخصوصاً در ولایت امیرالمؤمنین و به یغما رفتن فدک، [این بعدها نیز در بخش سیاسی و اجتماعی، به طور مستقل بحث شده است.] با خلیفه غاصب وقت و دارو دسته‌اش به مبارزه پرداخت و در مجامع عمومی به مناظره نشست، ولی در عین حال هرگز از پرده حجاب کامل و عفاف لازم بیرون نرفت. اینک فرازهایی از اظهارات محدثین و مورخین اسلامی را در این زمینه تقدیم می‌داریم.

از طریق عایشه و عبداللَّه بن حسن بن حسن در کتاب‌های عامه و خاصه نقل شده:

لما بلغ فاطمه علیهاالسلام اجماع ابی بکر علی منعها فدک، لاثت خمارها، و اقبلت فی لمه من حفدتها و نسا قومها، تطا فی ذیولها، ماتخرم مشیتها مشیه رسول اللَّه صلی اللَّه علیه و آله حتی دخلت علی ابی بکر و قد حشد الناس من المهاجرین و الانصار، فضرب بینها و بینهم ریطه بیضا…. [شرح ابن ابی الحدید، ج ۱۶، ص ۲۱۱ و ۲۴۹- احتیاجات طبرسی، ج ۱، ص ۱۳۱، چاپ نجف.]
در حالی که با لباس‌های طولانی راه می‌رفت- که حتی روی پاهای او پوشیده بود و بدنش پیدا نمی‌شد و چنان راه می‌رفت که گویا پیامبر خدا صلی اللَّه علیه و آله در حرکت است

هنگامی که به فاطمه علیهاالسلام ثابت شد که ابوبکر فدک را از او به زور گرفته و تحویل نمی‌دهد، آن بانوی عزیز، مقنعه و روسری‌اش را بر سر محکم بست و با عده‌ای از زنان متدین و نزدیکان خویش که او را در میان گرفته بودند به سوی مسجد رسول اللَّه حرکت کرد، در حالی که با لباس‌های طولانی راه می‌رفت- که حتی روی پاهای او پوشیده بود و بدنش پیدا نمی‌شد و چنان راه می‌رفت که گویا پیامبر خدا صلی اللَّه علیه و آله در حرکت است- وارد مسجد شد. جمعیت مهاجر و انصار آنجا را پر کرده بودند و برای دختر پیامبر صلی اللَّه علیه و آله جایگاهی درست کرده بودند، که مردها او را نمی‌دیدند…
اگر این عبارات را به دقت مورد عنایت قرار دهیم درس‌های زیادی از حجاب و عفاف آن حضرت می‌گیریم، و در اینجا متوجه می‌شویم که آن حضرت، حتی در میدان مبارزه نیز بسیار مقید به حجاب کامل و حیای اجتماعی و اخلاقی بوده است، زیرا:

۱- با پوشیدن مقنعه و احتیاط لازم حرکت نموده. (لاثت خمارها).
۲- در میان زنان حرکت نموده. (فی لمه…).
۳- لباس‌های بلند پوشیده بود که حتی پاهایش پیدا نبود. (تطا ذیولها).
۴- در جایگاه مخصوص قرار گرفته و پرده‌ای بین زنان و مردان حایل بود. (فضرب بینها و بینهم…).
آری فاطمه علیهاالسلام با این برنامه ریزی دقیق حتی در میدان مبارزه، با غاصبین خلافت، (آیه بیست و پنجم سوره‌ی قصص) [فجائته احداهما تمشی علی استحیا.] که شیوه راه رفتن دختران پیامبران و زنان اسلامی را ترسیم می‌کند، تداعی کرد و به پیروانش درس‌ها داد که در عین اجتماعی بودن، زنان حجاب و عفاف را حفظ کنند

همچنین ببینید

چرایی «حق طلاق» برای مردان

اسلام کسی را که کمتر در مقابل عواطف و احساسات تحت تأثیر قرار می‌گیرد و ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *