خانه / مشاوره و پرسش و پاسخ / انگار خدا منو از دفتر بنده هاش قلم زده

انگار خدا منو از دفتر بنده هاش قلم زده

باسلام خیلی دلم گرفته خسته شدم ازبس تلاش کردم انگار خدا منو از دفتر بنده هاش قلم زده. همیشه با امید پیشرفت رفتمو ای الان همه چیز اواریه رومن باسختی دانشگاه دولتی قبول شدم زحمت کشیدم هم زمان کار میکنم با همه خستگی اینا منو عذاب نمیده من حتی توجمع هم تنهام من بچه اخرم بود نبودم فرقی نداره دوسم ندارن…

 

 

سوال:

باسلام خیلی دلم گرفته خسته شدم ازبس تلاش کردم انگار خدا منو از دفتر بنده هاش قلم زده. همیشه با امید پیشرفت رفتمو ای الان همه چیز اواریه رومن باسختی دانشگاه دولتی قبول شدم زحمت کشیدم هم زمان کار میکنم با همه خستگی اینا منو عذاب نمیده من حتی توجمع هم تنهام من بچه اخرم بود نبودم فرقی نداره دوسم ندارن پدرم بی دلیل هر توهین بدیو روبهم میکن دوستام از مهربونی سادگیم سو استفاده میکنند. هرخواستگاریم برام اومده ازبس براش آسون گرفتم رفته. ته خطم به خدا ارزوم مرگمه دیگه توبیست دو سالگی شکستم چی بگم.

و احترام خدمت شما بزرگوار

زنى به خدمت امام صادق علیه السّلام آمد و عرض کرد: پسرم از نزد من به سفر رفته و غیبتش طولانى شده و شوق بسیارى به دیدنش یافتهام، در درگاه خداوند برایم دعا کن. حضرت فرمود: بر تو باد به صبر پس صبر را در زندگىات به کار گیر. پس از چندى باز آن زن آمد و نزد آن حضرت از طولانى شدن غیبت پسرش شکایت کرد، حضرت فرمود: آیا نگفتم که صبر را پیشه کنى؟ زن عرض کرد: اى فرزند رسول خدا چقدر صبر؟ به خدا سوگند که صبرم به سر آمد حضرت فرمود: به منزلت برگرد مىبینى که فرزندت از سفر باز گشته، زن بر خاست و رفت و دید که فرزندش باز گشته پس همراه با او به نزد حضرت آمدند و عرض کرد: آیا بعد از رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله وحى مىآید؟ حضرت فرمود: خیر ولى هنگام به سر آمدن صبر گشایش مىرسد چون تو گفتى که: صبرم تمام شد دانستم که خداوند با آمدن فرزندت گشایشى برایت حاصل نموده.

اگر شما دراین سن و سال احساس تنهایی می کنید و یا مجرد مانده اید، بدانید که تنها نیستید؛ خودتان بهتر می دانید که دختران ۳۰ ساله بسیارند که هنوز موقعیت ازدواج پیدا نکرده اند تا این که یاری و عنایت خدا شامل حالشان شد است.

به طور مسلّم با ازدواج دین و عقل آدمی کامل می شود و زندگی معنی پیدا می کند؛ ولی می خواهم بگویم که صبور باشید و به جای بی تابی، اندکی در انتخاب همسر، دقّت کن؛ زیرا بسیاری از خانم ها را می شناسم که سالهاست ازدواج کردند آرزو می کنند که ای کاش ازدواج نمی کردند و در خانه پدریشان می ماندند؛ مرتب می گویند: ای کاش عجله نمی کردیم و با صبوری بیشتری همسرمان را انتخاب می کردیم. آری ازدواج نکردن از گزینش همسری نامناسب بهتر است؛ زیرا بر اساس آمار رسمی، در تهران از هر پنج مورد ازدواج، چهارمورد به طلاق منجر شده است. از این رو پیامبر صلّى اللَّه علیه و آله فرمود: صبر نسبت به ایمان مانند سر نسبت به بدن است.

و نیز فرمود: اگر بتوانى که صبرى همراه با یقین و باور- به خیر بودن موقعیّت فعلی- داشته باشى چنین کن و اگر توان آن ندارى [باز هم] صبر کن زیرا در صبر کردن بر امورى که ناخوشایند توست خیر بسیارى وجود دارد، و بدان که نصرت و پیروزى همراه با صبر است و گشایش همراه با مشقّت و سختى است « إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً… آرى، با دشوارى، آسانى است»

صبر و ظفر هر دو دوستان قدیمند در اثرصبر نوبت ظفر آید

از دنیا نباید انتظار بیشتری داشت؛ نه خوشی و راحتی های دنیا پایدار است و نه غم و مشکلاتش.

رسیـد مـژده کـه ایـام غـــم نـخـواهـد مـانــد

چنان نماند چنین نیز هم نخواهد ماند

چه جای شکر و شکایت ز نقش نیک و بد است

چو بر صحیفه هستی رقم نخواهد ماند

مطمئن باش که هیچ کس در هیچ موقعیتی به راحتی و خوشی مطلق نرسیده و نخواهند رسید ولی یک سری خوشی و راحتی های نسبی هست که در اثر تحمل سختی به دست خواهی آورد. این را برای آن گفتم که نسبت به موقعیت هایی که نداری، غمگین نباشی (لِکَیْلا تَأْسَوْا عَلى ما فاتَکُمْ وَ لا تَفْرَحُوا بِما آتاکُمْ وَ اللَّهُ لا یُحِبُّ کُلَّ مُخْتالٍ فَخُور) و بدانی که چنین سختی هایی به سر می آید و اینها را فرصتی برای تربیت خود رابطه بیشتر با خدای خودش قرار دهی و بدانید که هم دوران مجردی و هم تنهایی فرصتی است برای تربیت نفس و علم آموزی و رسیدن به کمال.

یکی از دانشمندان به دوستش در طی نامه ای می نویسد: تو را آنقدر دوست دارم که از خدا می خواهم هر چه مشکلات و سختی و بلا و مصیبت است همگی یکباره بر سرت فرود آید، چون می دانم انسان به هنگام مواجه با سختی و مشکلات تربیت شده و به کمال می رسد!!! این برای ما یک توهین ویا شوخی تلقی می شود امّا نسبت به فرد آگاه و دانشمند لطیفه دقیقی و خلاصه این که مشکلات برای روح آدمی سازنده و موجب تعالی روحی وی می شود.

نکته آخر این که دیدتان را نسبت به زندگی – حتی سختی هایش- مثبت کرده و به اصطلاح مثبت نگیر باشید؛ یقین کنید که هر انتظاری داشته باشید، همان گونه خواهد شد؛ دراین باره کتاب ” فکرتان را تغییر دهید، زندگیتان متحوّل می شود” را مطالعه نمایید.

موفق باشید و دوستان سایت را از نتایج کارتان بی خبر نگذارید.

همچنین ببینید

اگر رضاخان توانست با چماق چادر را بردارد ما هم می توانیم…

عده ای بر این عقیده اند که در کارهای فرهنگی نباید سخت گیری باشد و ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *