خانه / خبر و تحلیل / اهداف لایحه امنیت زنان تشریح شد

اهداف لایحه امنیت زنان تشریح شد

معاون مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به جرم انگاری جدید و تشدید کیفر در پرونده‌های خشونت علیه زنان گفت: لایحه امنیت زنان با هدف تدوین قوانین جدید برای حمایت از آنها در دست بررسی است.

پروین هدایتی در خصوص لایحه تامین امنیت زنان اظهار داشت: جلسات کارشناسی این لایحه با حضور اساتید دانشگاه، صاحب‌نظران و قضات در مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

وی افزود: در این جلسات پیرامون مفاهیم و اصطلاحات به کار رفته در لایحه امنیت زنان همچون انواع خشونت ها از جمله خشونت روانی، جسمی،‌عاطفی و اقتصادی علیه زنان بحث و تبادل نظر می‌شود.

معاون سرمایه‌های اجتماعی مرکز زنان و خانواده ادامه داد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم جلوگیری از بی‌عدالتی‌ها در ارتباطات خانوادگی زن و مرد و ضرورت رفع ظلم از زنان در عرصه خانواده از طریق راهکارهای قانونی، مرکز امور زنان برآن شد تا لایحه‌ای مرتبط با موضوع امنیت زنان در خانواده را تنظیم و به هیات دولت ارائه کند.

هدایتی با بیان اینکه این طرح با عنوان تدوین قانون تامین امنیت زنان به دنبال آن است تا به صورت گسترده و از جوانب مختلف حقوقی و اجتماعی و از دیدگاه دینی و اخلاقی به بررسی و تحلیل مواد قانونی بپردازد به فارس گفت: تشخیص موارد آسیب‌زا، ارائه و اصلاح مواد قانونی در خصوص  جلوگیری از خشونت‌های خانگی علیه زنان از اهداف تدوین این لایحه است.

وی در خصوص اهداف تدوین لایحه امنیت زنان تصریح کرد: بررسی دیدگاه اسلام در خصوص هر یک از مباحث قانونی و کیفری زنان، بررسی میزان پویایی فقه در تدوین مقررات جدید منطبق با نیاز روز جامعه، شناسایی آسیب‌های اجتماعی زنان در ایران و بررسی میزان و انواع خشونت علیه زنان، شناسایی مشکلات و چالش‌های قانونی زنان در زمینه حقوق کیفری، شناخت خلاءهای قانونی‌و قوانین ناقص مبهم و ناکارآمد که به طور مستقیم و غیرمستقیم باعث بروز خشونت ساختاری علیه زنان می‌شود مهمترین اهداف تدوین این لایحه است.

معاون سرمایه های اجتماعی مرکز امور زنان و خانواده ادامه داد: این طرح با ارائه یک پیش نویس قانونی چارچوب مناسبی جهت جمع آوری پیشنهادها و بهترین رویه‌ها به منظور حمایت از زنان در برابر خشونت به ویژه خشونت‌های وارده بر زنان در محیط خانواده است.

هدایتی با اشاره به اینکه منسجم‌سازی فعالیت‌ها و برنامه‌های حمایتی، تبیین نقش ستاد ملی زن و خانواده در جهت حمایت از زنان در این لایحه مورد توجه قرار می‌گیرد همچنین جرم‌انگاری جدید و تشدید کیفر از طریق تمهیدات و تدابیر لازم در دادرسی جهت حمایت بیشتر از زنان در تدوین لاین لایحه مورد توجه قرار گرفته است.

wafa.ir

همچنین ببینید

دوره تربیت مربی عفاف و حجاب

🔶🔷🔆🔷🔶دوره تربیت مربی عفاف و حجاب🔆🔅قاصدان نجابت ۳ 🔅🔆🔺🔻حضوری و مجازی🔺🔻✅باحضور اساتید برجسته کشوری 🔴عناوین ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *