خانه / از منظر اجتماعی روانی تاریخی / از منظر روانی / تربیت خانوادگی و کاهش مفاسد اجتماعی

تربیت خانوادگی و کاهش مفاسد اجتماعی

نقش و اعتقادات،سلامت پوشش و عفت و پاکدامنی، کنترل و نظارت و دقت و رسیدگی مادر به فرزندانش و همین طور نقش پدر به عنوان منبع قدرت خانواده همگی تاثیرات بسیار اساسی در تربیت فرزندان و کاهش مفاسد و آسیب‌های اجتماعی در فرزندان دارند.

 

امان الله قرایی مقدم کارشناس علوم اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا اظهار داشت: نوع تربیت در خانواده، نقشی محوری بر کاهش مفاسد اجتماعی دارد.

وی در ادامه گفت: افراد در سنین نوجوانی به جوانی دیگر تربیت پذیر نیستند و مهمترین سن تربیتی، دوران کودکی است. خانواده، محور و ستون جامعه است. تحقیقات نشان می‌دهد که اگر خانواده نابسامان، بد سرپرست یا بی سرپرست باشد، به میزان زیادی بر آسیب پذیری فرد تاثیر گذاشته و در جرم زا و بزهکار شدن افراد، موثر خواهد بود. 

این کارشناس علوم اجتماعی در ادامه تاکید کرد:نقش  و اعتقادات،سلامت پوشش و عفت و پاکدامنی، کنترل و نظارت و دقت و رسیدگی مادر به فرزندانش و همین طور نقش پدر به عنوان منبع قدرت خانواده همگی تاثیرات بسیار اساسی در تربیت فرزندان و کاهش مفاسد و آسیب‌های اجتماعی در فرزندان دارند.

قرایی مقدم در ادامه افزود: خانواده در تمام دنیا اساس و محور است  و علت اصلی روی آوردن بیشتر افراد به جرم و دچار شدن به انواع آسیب‌های اجتماعی، از خانواده نشات می‌گیرد. متاسفانه خانواده‌های امروزی در ایران، قدرت نداشته و یا قدرت خانواده در جامعه تضعیف شده است  که این مساله به دلیل عملکرد نادرست برنامه سازان آموزشی، تربیتی، اقتصادی و فرهنگی است.

وی در پایان تاکید کرد: اغلب بچه‌های خیابانی، کودکان فراری، افراد سیگاری و معتاد، همگی در خانواده‌هایی ناسالم و بد سرپرست تربیت شده‌اند، در نتیجه خانواده در تربیت فرزندان و در نهایت روی نیاوردن افراد به آسیب و بزه، نقشی اساسی و اصلی را خواهد داشت.

همچنین ببینید

«مشاوره» برای روز مشکلات نیست

متأسفانه برخی افراد برای مسائل ظاهری زندگی، از قبیل خرید ماشین و منزل و وسایل ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *