خانه / از منظر اجتماعی روانی تاریخی / از منظر روانی / لزوم اصلاح ذائقه پوشش در مردم

لزوم اصلاح ذائقه پوشش در مردم

http://snn.ir/pic/13901213132_201263154e.jpg

بالاترین زیبایی در روابط اجتماعی پوشیدن لباسی آراسته و آرام بخش است، در حالی که لباس های التذاذبخش کنونی چنین هدفی را محقق نمی‌کند. باید روی ذائقه‌ها کار کنیم و در کنار برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی، ذائقه جوانان را به سمت رضایت و شخصیت هدایت کنیم. یک جامعه‌شناس تاکید کرد:

 لزوم اصلاح ذائقه پوشش در مردم

 یک جامعه‌شناس با تاکید بر لزوم اصلاح ذائقه پوشش در مردم گفت: ذائقه پوشش و مد در مردم باید از منطق التذاذ به سمت منطق رضایت و شخصیت تغییر یابد.

دکتر قاسمی کبریا صبح امروز در نشستی که در حاشیه نمایشگاه مد و لباس فجر برگزار شد، گفت: اگر ذائقه پوشش اصلاح نشود باعث ایجاد تنش و درگیری در خانواده‌ها و در نهایت انهدام و ناپایداری روابط می‌شود.
این جامعه‌شناس با اشاره به تاریخچه مد در جهان گفت: مد واژه فرانسوی است که به معنای روش و سلیقه حاکم بر جامعه می باشد، بنابراین مخالفت با مد به معنای مخالفت با تغییرات است.
وی با بیان اینکه مد تنها بحث لباس را شامل نمی‌شود، گفت: حرف زدن، غذا خوردن و نحوه فعالیت‌های اجتماعی ما نیز از مد تأثیر می پذیرد.

قاسمی کبریا با تاکید بر اینکه شخصیت انسان متأثر از نوع روابطش در محیط اجتماعی و جامعه است، گفت: نحوه لباس پوشیدن فرد تأثیر زیادی بر ادراک دیگران و همچنین نحوه قضاوت دیگران از ما دارد.این جامعه شناس با تقسیم دوران کودکی به سه دوره گفت: شخصیت انسان در چهار سال اول کاملاً خودبین است، در حالی که در چهار سال دوم فرد دیگربین می‌شود و همه چیز را در تابلوها و ویترین‌ها دنبال می‌کند.

وی در ادامه بیان داشت: در چهار سال سوم زندگی فرد یا کاملاً متعادل می‌شود یا اینکه به سمت خودبینی و دگربینی گرایش پیدا می کند.
قاسمی کبریا اظهار داشت: اگر تربیت کودک در هشت سال اول به درستی صورت نگیرد، کودک انتخاب‌هایی را بر می گزیند که با هنجارهای جامعه خود نامتناسب است.
این استاد دانشگاه در خصوص تغییر ذائقه‌های مردم گفت: غرب با پیشرفت در صنعت، ذائقه‌های مردم را دستکاری کرد و این ذائقه‌ها را به سمت لذت جویی پیش برد.
وی با تقدیر از برگزارکنندگان نمایشگاه مد و لباس گفت: این نمایشگاه کمتر به تغییر ذائقه‌ها توجه کرده و مد و لباس‌های خاصی را ارائه داده که مخاطبان خاصی هم دارد.
قاسمی کبریا با مقایسه نسل گذشته و کنونی گفت: پیام لباس‌های نسل گذشته وقار و متانت بود، در حالی که لباس پوشیدن نسل جدید ابتذال و نپوشاندن عیب‌های بدن را دنبال می‌کند.
این جامعه شناس همچنین گفت: بالاترین زیبایی در روابط اجتماعی پوشیدن لباسی آراسته و آرام بخش است، در حالی که لباس های التذاذبخش کنونی چنین هدفی را محقق نمی‌کند.
وی با بیان اینکه التذاذ باعث ایجاد آشفتگی و بیماری می‌شود، گفت: باید روی ذائقه‌ها کار کنیم و در کنار برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی، ذائقه جوانان را به سمت رضایت و شخصیت هدایت کنیم.
قاسمی کبریا خاطرنشان کرد: این نمایشگاه، نمایشگاهی محدود است، در حالی که تمام خیابان‌های این شهر نمایشگاهی است که منطق التذاذ را در میان جوانان ما رواج می‌دهد.
 
منبع:خبرگزاری دانشجو

همچنین ببینید

«مشاوره» برای روز مشکلات نیست

متأسفانه برخی افراد برای مسائل ظاهری زندگی، از قبیل خرید ماشین و منزل و وسایل ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *