خانه / مشاوره و پرسش و پاسخ / چرا برای نوع پوشش اعمال قانون میشه؟

چرا برای نوع پوشش اعمال قانون میشه؟

میخوام بدونم چرا برای نوع پوشش اعمال قانون میشه!! منم میدونم اگه به همه آزادی کامل در انتخاب نوع پوشش داده بشه ممکنه خیلیها از حد بگذرونن ولی فکر میکنین قانونی کردن این موضوع کمکی میکنه؟؟ اصلا نوع این حدود از کی اینطور معین شد؟ چرا پوشش رو با قوانین راهنمایی و رانندگی مقایسه میکنیم یا حتی مثل اختلاس و رشوه! مگه پوشش نشون دهنده شخصیت انسان نیست؟ چرا با این چیزا مقایسه میشه؟ چرا زیر لوای قانون قرار میگیره؟ درحالی که میدونیم شخصیت درونی آدما با زور تغییر نمیکنه! چرا برای نماز نخوندن و روزه نگرفتن و دروغ گفتن و غیبت کردن مجازات قائل نیستیم! چون میدونیم همه اینها باید باور بشه باید شناخته بشه نه اینکه با زور تو سر مردم حک بشه.بلکه باید تو قلبشون به این باور برسن! چرا اصلا ما ترویج حجاب رو با اعمال قانون حجاب تغییر دادیم؟ از کی به ترویج یه رفتار درست جنبه زور دادیم و چرا اینطور شد؟ فکر نمیکنین این فقط باعث جبهه گیری جوونا علیه مذهب میشه!چرا با زنان به اصطلاح شما بی حجاب مثل مجرم رفتار میشه! فکر نمیکنین آسونترین راه رو انتخاب کردین! که البته نتیجه درست هم نمیده!؟ واقعا چی درسته؟

جواب: این که برای باور حجاب باید با تبلیغات مختلف، فرهنگ سازی شود، حرف درستی است ولی  مقایسه مسئله حجاب با امثال نماز و روزه صحیح نیست…

 

زیرا نماز و روزه، اعمال و کارهای فردی بوده و در اجتماع از تأثیر مستقیم برخوردارنیستند؛ به خلاف بی حجابی که به صورت مستقیم در جامعه تأثیر گذار بوده، و روح و اعصاب جوانان جامعه را درگیر خود کرده و موجب سلب آرامش روحی جوانان می شود. چنین صحنه هایی باعث تحریک و تهیج غرائز جنسی شده و حتی باعث تزلزل نظام خانواده می گردد و در نتیجه جامعه را به سوی بی بند و باری و فساد سوق می دهد.

بنابراین اجبار حجاب در جامعه به خاطر تغییر شخصیت های باطنی نیست، بلکه به خاطر جلوگیری از نا آرامی اعصاب جوانان جامعه و جلوگیری از شیوع فساد است.

أمّا این که نوشتید که: ” چرا ترویج حجاب را با اعمال قانون انجام می هیم؟ “به خاطر این که الان توسط رسانه های گوناگون بیگانۀ خارجی و داخلی، برعلیه حجاب و عفت تبلیغ زیادی می شود و به نوع روانی انسان را به بی عفتی ترویج می دهند ولی اگر یک زمانی باشد که چنین تبلیغ سوئی نبود، باز بحث و جای آن بود که هیچ اجباری بر حجاب نباشد و همه آزادانه و با شناخت و مغرفت بی حجابی و یا حجاب را بر می گزیدند.

امّا این که نوشتید “مردها بیمارند”؛ بهتر است که این گونه بگوئیم که بخاطر نسل نوع بشر خداوند وجود مرد را طوری آفریده که زن در مقابل دیدگان وی جذبۀ ویژه ای ایجاد می کند که در نتیجه آن مرد عشقباز و زن عشق ورز گشته به این طریق به سوی همکدیگرکشانده می شوند. و برای این که این میل و کشش به هرج و مرج تبدیل نشود، قوانینی را به عنوان احکام الهی و محرم و نامحرم برای سعادت بشر نازل نموده است که در ضمن این قوانین مردان را به چشم پوشی از نامحرم و زنان را به عفت و حجاب دعوت نموده است.

موفق باشید

چرخ با این اختران نغز و خوش و زیباست این     صورتی در زیر دارد، آنچه در بالاست این

صورت زیرین روی، با نردبان معرفت      بر روی تا با اصل خود یکتاست این

در نیابد این سخن را هیچ فهم ظاهری       گر ابو نصر است و یا که  بوعلی سینا این

 

مطالب مرتبط:

حجاب با چوب و چماق؟!

همچنین ببینید

اگر رضاخان توانست با چماق چادر را بردارد ما هم می توانیم…

عده ای بر این عقیده اند که در کارهای فرهنگی نباید سخت گیری باشد و ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *