تاکتیک حجاب علیه حجاب!

تاکتیک حجاب علیه حجاب!

برداشت اول: مجری زن با حجاب کامل

تاکتیک هوشمندانه این شبکه ها برای ترویج بی حجابی به این صورت طراحی شده که دربخش اول برنامه یک مجری زن جوان با حجاب کامل که شامل روسری و یا شال می شود، در برابرمخاطب قرارگرفته و اجرای برنامه را آغازمی کند.
برداشت دوم: مجری زن بی حجاب می شود!

زمانی که مخاطب جذب برنامه شد، همان مجری با حجاب(!) به یکباره درحین ارتباط تلفنی با مخاطب، روسری یا شال خود برمی دارد و به صورت بی حجاب در برابر دوربین و مخاطب قرارمی گیرد!

برداشت آخر: مجری با افکت های تصویری زیبا تر می شود!

جالب اینجاست بعد از اینکه مجری روسری خود را برمی دارد افکت های تصویری و نورپردازی صحنه به گونه ای چهره و جلوه مجری زن را نشان می دهد که بسیار زیباترازگذشته و زمانی که روسری برسرداشت جلوه کند.

تهدیدات این شبکه های ماهواره ای علیه حجاب تا جایی پیش رفته که طی هفته های گذشته دربرخی شبکه های ماهواره ای مجریان با برداشتن حجاب ازسر خود دربرابرمخاطب، ازدختران ایرانی می خواهند ضمن ارتباط تلفنی با این شبکه ها به ارائه نظرو دیدگاه های خود درباره حجاب بپردازند.

این پروسه هوشمندانه از سوی شبکه های ماهواره ای به صورت دقیق و مرحله ای انجام می شود، به صورتی که استفاده ابزاری ازمجریانی با چهره های زیبا و تلقین این موضوع به مخاطب که بدحجابی باعث زیباترشدن افراد می شود، تلاش می کنند تا تاکتیک «حجاب علیه حجاب» را به بهترین شکل ممکن به سرانجام برسانند و با هزینه های فراوان درعرصه رسانه این تفکر را به جوانان القا کنند.


بله مشخصا شبکه های ماهواره ای با استفاده از موضوعات به روز اجتماعی یا سیاسی و … هم سعی در جذب مخاطبان بیشتر دارند و هم اهداف و انگیزه هایی که در خصوص اسلام ستیزی دارند ، در قالب جذاب ترین برنامه ها و شیوه های نوین تاثیر گذاری اجرایی میکنند .
موضوع حجاب یکی از فراگیرترین موضوعات اجتماعی – مذهبی است که در میان زنان مسلمان مطرح است همچنین بارزترین نماد اسلام در زن مسلمان است ، شدت موج اسلامگرایی که در غرب بروز نموده ، بسیاری از افراد من جمله زنان را در برگرفته و در این میان دختران و زنان جوانی که تا دیروز احتمالا به بدترین شکلی در فضای عمومی جامعه حاضر می شدند امروز با حجاب کامل، مایل به کار و تحصیل و فعالیت اجتماعی هستند لذا کار فرهنگی و براه انداختن چنین برنامه ها و اجراهای ماهواره ای و … دقیقا در راستای تاثیر زدایی حجاب بر روی زنان و دختران جوان است.
غافل از اینکه یریدون لیطفیوا نور الله بافواههم والله متم نوره ولو کره الکافرون


چرا ترویج بد حجابی در ماهوراه؟

اینکه چرا و به چه دلیل شبکه های تازه تاسیس ماهواره ای برای ترویج بدحجابی این تاکتیک جدید را در دستور کار خود قرار داده اند و برای مقابله با این تاکتیک چه تکنیکی باید در دستور کار متولیان امر در کشور قرارگیرد؟ پرسشی است که پاسخ آن را از کارشناسان و جامعه شناسان جویا شده ایم.

به باور دکتر محمد درخشان عضو هیات علمی دانشگاه و جامعه شناس در حال حاضر شگردهای ارتباط گیری در شبکه های ماهواره ای تغییر کرده و این روش ها با توجه به تغییرات اجتماعی و مسائل روز برنامه ریزی می شود.

این استاد دانشگاه با بیان این مطلب به «جوان» می گوید: شبکه های ماهواره ای برای بقای خود دو اصل مهم را دنبال می کنند؛ یکی جذب مخاطب و دیگری بیشترین تاثیرگذاری بر بیننده.

بنابر اظهارات درخشان درگذشته شبکه های ماهواره ای برای جذب مخاطب تنها به موسیقی های جوان پسند و یا پخش فیلم های روز جهان متوسل می شدند، اما در حال حاضر به دلیل فراگیرشدن مسائل اجتماعی و سیاسی در کشور و از آن مهمتر اشتیاق جوانان برای وارد شدن به بحث و گفت و گوی آزاد شبکه های ماهواره ای هم از این اشتیاق به سود خود استفاده می کنند.

حجاب موضوع مورد علاقه دخترها

این روزها موضوع حجاب یک دغدغه فراگیر در جامعه و به ویژه در بین دختران است، به همین دلیل این شبکه ها هم در بحث ها، میزگردها و تبادل نظرات و دیدگاه های خود با مخاطب این موضوع را مورد توجه قرارداده اند، اما به علت اینکه رویکرد و سیاست این شبکه ها تخریب ارزش ها و باورهای جوانان است، با استفاده از شگرد جدید، باورهای غلط و انحرافی را درباره زیباتر شدن با بد حجابی به مخاطبان خود القاء می کنند.


خانواده ها هوشمندانه عمل کنند

اما محمد شهریاری استاد دانشگاه و روانشناس درباره تاکتیک جدید شبکه های ماهواره ای معتقد است که با توجه به فراگیرشدن استفاده عموم از دستگاه های گیرنده و درنتیجه در دسترس بودن شبکه های ماهواره ای منع جوانان از تماشا کردن این برنامه ها نتیجه عکس دارد و باعث ترغیب و گرایش بیشتر به سمت ماهواره می شود.

شهریاری به «جوان» می گوید: در شرایطی که دختران جوان در محیط های مختلف تحت تاثیر همسالان قرار دارند جلوگیری والدین از تماشای اینگونه برنامه ها نتیجه منفی خواهد داشت.
به گفته وی، خانواده ها با توجه به تغییر نوع تهدید ماهواره ها باید هوشمندانه و با آگاهی با این تهدید مواجه شوند و از برخورد های مقطعی و حساس کردن جوانان به ویژه دختران جوان خودداری کنند.

به باور این روانشناس ، دقت آگاه کردن جوانان نسبت به زیبایی های حجاب، آگاه شدن والدین نسبت به نوع تهدید و در نهایت تدبیر صحیح مدیران صدا وسیما برای مقابله هوشمند سه راهکار اصلی در برابر این تهدید جدید ماهواره ای است.

افکار باید درست بشه تا زمانی که رسانه ی خودمون خیلی از بد حجابی هارو خوب جلوه میده از رسانه های دیگه نباید انتظار آنچنانی داشته باشیم،چون اون ها کار خودشون رو میکنن و هیچ جلوگیری هم نمیتونیم انجام بدیم مگه اینکه ماهواره ها جمع بشه که اون هم راه درستی نمیتونه باشه
چون اون کسی که بخواد ببینه باز هم میره تهیه میکنه و میبینه چون دوست داره..
برنامه هایی که تو ماهواره میذارن دقیقا میدونن چجوری مخاطب خودشون رو جذب کنن چون میدونن مخصوصا تو ایران
اکثر افکار چجوری هستش، و اون رو از طریق برنامه هایی که میذارن گسترش میدن ،مثلا همین بد حجابی یا بی حجابی….،دقیقا دارن ذهنیت رو سوق میدن به ظاهر زیبا!ظاهر زیبا مهم هست ولی نه در همه ی موارد!اون ها فقط دارن به ظاهر زیبا، دارن تاکید میکنن تا زیباییی درونی، یه جورایی دارن مغز هارو آکبن نگه میدارن !و این هم برای خودش بحث داره
.

دشمنان اسلام برای انحراف مسلمونها هم وقت میذارن و هم هزینه صرف میکنن

ولی ما برای دفاع از دینمون چیکار میکنیم ؟

فقط نقل تلاشهای دشمنان برای نابودی اسلام

کاش ما هم عزم خودمون رو جزم کنیم و فقط حرف نزنیم

من وقتی این تلاش ها برای برداشتن حجاب و اسلام رو میبینم خیلی به راهم بیشتر ایمان پیدا میکنم
چون بزرگی میگفت اگر در راهی که داری میری هیچ مانعی سر راهت وجود نداره بدون که قرار نیست به هیچ جا برسی
همیشه همین بوده از صدر اسلام تا الان و البته مسلما قبلتر از اون در زمان حضرت آدم

در برابر حق همیشه باطل هست و باطل زیباتره
نگاه کنید ببینید در باطن چی زیباتره و شما در نظر اول خوشتون میاد همون کار رو نکنید

هر چی که اونا سمج تر زن مسلمان راسخ تر
اونا کاری از پیش نمیبرن
مگر نه اینکه روز به روز زن مسلمان کشورهای دیگه بیشتر میشن؟
اگر اونها در برابر حجاب سکوت میکردن خیلی افراد اصلا نمیدونستن اسلام و حجاب چیه اما وقتی دائم ازش حرف میزنن خب عملا دارن تبلیغش میکنن و افراد از خودشون میپرسن واقعا اسلام چیه؟درسته یا غلط؟چرا این زن ها حجاب دارن؟باید این رو بفهمیم و از اینجا قصه شروع میشه

یکی دیگر از راهکارهای حجاب علیه حجاب ، که متاسفانه در میان برخی زنان محجبه ما نیز رسوخ نموده ، انتخاب و پوشیدن چادرهایی است که به حسب مد شدن مورد استفاده قرار میگیرد ، گاهی فضای مدگرایی چنان بر این پوششها سایه افکنده است که متاسفانه پوشش شرعی لازم را ندارند ، چادرهایی که به دلیل تنگ بودن ، کاملا حجم بدن از زیر آنها مشخص است ، و یا چادرهایی که در قدیم الایام در ایران استفاده می شد و اکنون مد شده است و متاسفانه بدون استفاده درست از آنها به نحوی که پوشش لازم را ایجاد نماید به گونه ای مد گرایانه مورد استفاده قرار میگیرد و غالبا هم جلوی این چادرها رها میشود و آنچه در زیر چادر قرار دارد بوضوح قابل رویت است .
اینها همان روشهای حجاب علیه حجاب است که متاسفانه از سوی برخی زنان و دختران محجبه ، نادانسته مورد استفاده قرار میگیرد .


منبع: وبسایت جوان آنلاین

همچنین ببینید

«مشاوره» برای روز مشکلات نیست

متأسفانه برخی افراد برای مسائل ظاهری زندگی، از قبیل خرید ماشین و منزل و وسایل ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *