خانه / خبر و تحلیل / علت رواج حجاب در میان زنان مصری

علت رواج حجاب در میان زنان مصری

علت رواج حجاب در میان زنان مصری

image

بسیاری از مردم مصر معتقدند استفاده از پوشش اسلامی به معنای نفی حقوق زنان نیستدر حالی که پیش از این رسانه های غربی از عدم تمایل مردم مصر به قوانین اسلام سخن می گفتند، سایت صدای آمریکا، از رواج حجاب در میان زنان این کشور و تاکید آنها بر حفظ حجاب خود خبر داد.

سایت صدای آمریکا، نوشت: «بسیاری تلاش می کنند در قانون اساسی جدید مصر، حقوق بیشتری برای زنان منظور شود. این تلاش ها در مقطعی انجام می گیرد که سنت گرایی، همچون استفاده از پوشش های اسلامی، پس از ده ها سال تمرین و ترویج، بیش از همیشه با فرهنگ مردم مصر در پیوند است. بسیاری از مردم مصر معتقدند استفاده از پوشش اسلامی لزوما به معنای نفی حقوق زنان نیست.»
این سایت ادامه داد: «زنان مصری، جدا از هر طبقه و قشر و با هر پیشینه و جایگاه اجتماعی، به ویژه در سال های اخیر، از انواع مختلف پوشش های اسلامی استفاده می کنند؛ همان چیزی که زنان یک قرن پیش علیه آن به شدت جنگیدند.»
صدای آمریکا افزود: « سعد ابراهیم، جامعه شناس مصری، می گوید: پوشش اسلامی برای زنان به صورت یک عادت در آمده است. وی در این زمینه می گوید: این مشاهدات کاملا درست است، اکنون بیش از هر زمان دیگر در تاریخ مدرن مصر، زنان با حجاب هستند.»
بنابراین گزارش، ابراهیم در مورد علت تمایل زنان مصر به حجاب، به خصوص در میان زنان تحصل کرده و دانشجو گفت: « حجاب، در واقع وسیله ای بود تا زنان، بدون نگرانی از ملاحظات قومی و اخلاقی و بدون واهمه از اینکه اجتماع به آنان به چشم آدم های بی بند و بار نگاه کند، بتوانند فعالیت اجتماعی داشته باشند. زن ها فکر می کردند اگر این مشکل تنها با حجاب حل می شود، چرا که نه، خیلی از زنان و دختران جوان استفاده از حجاب را پذیرفتند.»
صدای آمریکا در ادامه نوشت: «این مسأله مثل روز روشن در خیابان های قاهره به چشم می خورد. مثلاً نوحا سمیر، وکیلی که چند سال پیش با حجاب شده می گوید: “من با حجاب راحت ترم. من به اسلام اعتقاد دارم، اما این مسأله لزوماً باعث نمی شود که دنبال مد هم نباشم.”»
البته این رسانه آمریکایی در راستای سیاست های غرب مبنی بر القای این مطلب که اعراب تحت تاثیر عربستان هستند، در پایان مدعی شد: «کارشناسان جامعه شناسی معتقدند، بسیاری از محافظه کاری های مذهبی و اجتماعی موجود در جامعه مصر متأثر از فرهنگ عربستان سعودی است. میلیون ها نفر از مردان مصری که برای کار به عربستان می رفتند، با فرهنگ و دیدگاه های متفاوتی نسبت به زنان به کشورشان برمی گشتند.»

همچنین ببینید

دوره تربیت مربی عفاف و حجاب

🔶🔷🔆🔷🔶دوره تربیت مربی عفاف و حجاب🔆🔅قاصدان نجابت ۳ 🔅🔆🔺🔻حضوری و مجازی🔺🔻✅باحضور اساتید برجسته کشوری 🔴عناوین ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *