خانه / پرونده ها / نظر شخصیت ها / آیت‌الله صافی گلپایگانی:سزاوار نیست در کشور ما ترک چادر مد شود

آیت‌الله صافی گلپایگانی:سزاوار نیست در کشور ما ترک چادر مد شود

آیت‌الله صافی گلپایگانی:سزاوار نیست در کشور ما ترک چادر مد شود

آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در پیامی به همایش عفاف و حجاب استان اصفهان، وجوب حجاب را در اصل، از ضروریات اسلام دانست و تاکید کردند سزاوار نیست و دور از انتظار است که بانوی مسلمان در غرب و قلب اروپا بر حفظ حجاب اسلامی آن‌گونه در برابر فشارهای دولت‌های آنها مقاومت کند ولی در کشور اسلامی عزیز ما ایران، ترک چادر مد و رایج شود و بعضی از دختران دانشجو بدون چادر باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن پیام این مرجع تقلید به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم. قَالَ اللّه تَعَالی: وَ إِذَا سَأَلْتُمُوهُنَّ مَتَاعاً فَاسْأَلُوهُنَّ مِنْ وَرَاءِ حِجَابٍ صَدَقَ اللّه ُالعَلِیُّ العَظِیمُ (احزاب،۵۳)

السلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته؛

با عرض ادب و احترام به علمای اعلام و دانشمندان و حضار محترم که در این همایش عالی، برای تکریم و بزرگداشت یکی از ارکان بزرگ هویت اسلامی بیش از یک میلیارد و نیم مسلمان جهان حضور دارند.

رکن و پایه‌ای که بانوان مسلمان به آن در جهان امتیاز دارند و کرامت و شرافتی که به آن افتخار می‌کنند، رکن قویم و اصیل حجاب است.

پس از یکصد و پنجاه سال، تلاش و سیاست‌های استعماری در حجاب‌زدایی ناکام ماند و با اینکه در کشورهایی مثل ترکیه، افغانستان و ایران، عوامل مزدور و بی‌سواد و فاقد غیرت، مثل رضاخان و مصطفی کمال و امان‌الله خان را برانگیختند و به قوه قهر و کشتار و حبس و زور و ارتکاب جنایات بسیار، به میدان جنگ با حجاب اسلامی آمدند، در برابر استقامت مسلمانان شکست خوردند و خودشان از صفحه‌های ظلم و جنایت به دارالبوار جهنم شتافتند.

قوت ایمان مسلمانان و التزام آنان به سنن اسلامی و حجاب در کمال استحکام متجلی شد. در ایران ما ـ که الحمدلله از برکت انقلاب اسلامی، حجاب و عفاف در جایگاه رفیع خود قرار گرفت ـ بانوان متعهد و متدین به هویت خود به حجابِ به چادر افتخار می‌کنند.

در کشور ترکیه، بازگشت به حجاب، روز به روز بیشتر و مقامات عالی این کشور در اعاده این هویت پیش‌قدم هستند.

در افغانستان ـ که از روز اول امان‌الله خان را خلع کردند ـ الحمدلله شجره طیبه حجاب در شرایط فعلی و بیداری اسلامی هر روز شاداب‌تر می‌شود.

هر چند دشمنان اسلام دست از معارضه با آن بر نمی‌دارند و با زنان محجبه مسلمان در داخل کشورهای خود جنگ دارند و با جعل قوانین ضد انسانی و حتی جریمه و ممنوعیت‌هایی فضا را بر مسلمانان ـ که برخی از آنان از اساتید دانشگاه‌ها هستند ـ تنگ می‌کنند اما با مقاومت و استقامت و اعتراضات قانونی آنان مواجه می‌شوند، مانند همین جریانی که در کشور به اصطلاح دروغ “آزاد و متمدن” فرانسه جاری است و در این میان این اعتراف نیز جالب است که یکی از سران این دولت‌های اسلام‌ستیز، از حمایت ممنوعیت حجاب سر باز می‌زند و می‌گوید: مریم طاهره، مادر حضرت مسیح علیهما‌السلام محجبه بوده است.

با این همه، مساله حجاب در میان چالش‌های سیاسی و سیاست اسلام‌زدایی استکباری حفظ شده است و مسلمانان حتی در کشورهای مسیحی از بعض کشورهای اسلامی بیشتر متعهدند که روی‌پوش مناسب داشته باشند.

ما به این بانوان فاضل و شجاع که در میان آن سیاست‌ها در کشورهای غربی شخصیت اسلامی خود را با حجاب کامل اعلام می‌کنند، افتخار می‌کنیم و از خداوند متعال، قوت روزافزون انقلاب اسلامی کشورمان را در حفظ هویت اسلامی، مخصوصا حجاب در همه جا و همه نهادها، همه همایش‌ها، همه اجتماعات و موسسات فرهنگی، دبستان‌ها، دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها و رسانه‌ها مسالت داریم.

سزاوار نیست و دور از انتظار است که بانوی مسلمان در غرب و قلب اروپا بر حفظ حجاب اسلامی آن‌گونه در برابر فشارهای دولت‌های آنها مقاومت کند ولی در کشور اسلامی عزیز ما ایران، ترک چادر مد و رایج شود و بعضی از دختران دانشجو بدون چادر باشند.

آنجا ایستادگی و قدرت ایمان و شجاعت و خودباوری باشد و اینجا گرایش به قهقرا و ترک سنت‌ها و شعارهای مقدس انقلاب اسلامی ـ العیاذ بالله ـ رایج شود.

نکته پایانی عرض بنده این است که وجوب حجاب در اصل، از ضروریات اسلام است که قرآن و روایات متواتر بر آن تاکیدات بلیغ دارند. هر مسلمانی باید حفظ این هویت و این سنت و این افتخار را وجهه همت قرار دهد و به آن افتخار کند.

از حضرات برگزارکننده این همایش و شرکت‌کنندگان محترم تشکر و تقدیر کرده و موفقیت همگان را در اعتلا و عزت مملکت اسلامی و پیروی از دستورات شرع مقدس تحت عنایات خاصه حضرت بقیه‌الله ارواح العالمین له الفدا از خداوند متعال مسالت دارم.»

همچنین ببینید

حضور زن امروز ایرانی در جامعه

‍ امام خامنه‌ای آن کسانی که کانون خانواده را تحقیر میکنند، خیانت میکنند؛ هم به ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *