خانه / خبر و تحلیل / ارایه الگوهای متناقض روابط آزاد زن و مرد در سریال‌های ماه رمضان!

ارایه الگوهای متناقض روابط آزاد زن و مرد در سریال‌های ماه رمضان!

در مجموعه های تلویزیونی ماه رمضان سال جاری، الگویی از روابط دختر و پسر در جامعه به نمایش گذاشته می‌شود …

 

در مجموعه های تلویزیونی ماه رمضان سال جاری، الگویی از روابط دختر و پسر در جامعه به نمایش گذاشته می‌شود که با توجه به میزان تاثیرگذاری رسانه ای پرمخاطب مثل تلویزیون و به دنبال آن تاثیر پذیری جامعه از آموزه های این رسانه جای بحث و تامل دارد. در همین راستا با کارشناسان امور تربیتی و خانواده به گفت و گو نشستیم .

سعید حاج سعیدی،کارشناس ارشد روانشناسی،مشاور خانواده در گفت‌و گو با خبرنگار  برنا در پاسخ به این پرسش که مجموعه های تلویزیونی ماه رمضان خانوادگی محسوب می شوند بیان کرد: در مورد خانوادگی بودن یا نبودن این مجموعه‌های تلویزیونی باید گفت اول باید به زمان پخش آنها توجه کرد. چنین مجموعه‌های تلویزیونی دربهترین زمان ممکن از روزهای ماه رمضان، مثلا ساعت ۲۰:۳۰ که مردم افطار کرده و می خواهند استراحت کنند پخش می شوند؛یعنی دقیقا زمانی که خانواده دور هم جمع شده اند؛ همه اعضای خانواده در این ساعت به خانه برگشته و دور هم هستند. بنابراین زمانی را برای پخش این مجموعه انتخاب کرده اند که همه اعضای خانواده در آن ساعت در منزل هستند، یعنی حتی اگر موضوع این برنامه خانوادگی نباشد خانواده ها آن را می بینند.

وی درباره ترویج روابط آزاد بین دو جنس مخالف دراین مجموعه‌ها توضیح داد: در یکی از این مجموعه ها، دو بازیگر زن و مرد نقش مقابل یکدیگر را در کاراکتر روح بازی می کنند، درست است که این دو نفر نقش روح را بازی می کنند اما به هر حال وقتی دو هنرپیشه این نقش را بازی می کنند، می تواند به نوعی ترویج دهنده روابط بین دو جنس مخالف باشند.

از طرفی بعضی صحنه‌های سریال واقعا دو منظوره است و درعین حال در حال انتقال دو مفهوم متناقض است. برای مثال در صحنه ای دیده می شود که بازیگر مرد سریال که نقش روح را بازی می کند، وارد اتاق دختر صاحب کارش نمی شود و حتی به خواب او هم نمی رود و منتظر می ماند تا بازیگر دختری که او هم نقش روح را بازی می کند از راه برسد و با او وارد اتاق دختر شود و به خوابش برود. از طرفی دیگر او همراه همان دختر خانم روح به پارک و سینما می رود و این به نوعی دوگانگی را به مخاطب القا می کند.

مدیر مرکز مشاوره ترنم زندگی با اعلام اینکه این مجموعه ها از طرفی به شکلی روابط را ترویج می کنند و از طرفی دیگر سعی دارند به مخاطب القا کنند که رعایت موارد اخلاقی مسئله ای مهم است گفت: برای مثال در این مجموعه سعی دارند بگویند بازیگر نقش اصلی این قصه در کنار روابطی که با دختر قصه دارد، به اصول اخلاقی هم پایبند است.

وی در آخر تصریح کرد: در مورد تاثیر گذاری مجموعه های تلویزیونی بر روابط افراد باید گفت اول باید بررسی شود که کارگردان با چه هدفی این مجموعه را ساخته و قصد او رساندن چه پیام هایی بوده است ؛گاهی او می خواهد توجه خانواده ها را جلب کرده و آنها را آگاه کند که مراقب رفتارهای فرزندان خود باشند. اگربخواهیم خوشبینانه به این ماجرا نگاه کنیم چنین دیدگاهی را مطرح می کنیم و می گوییم منظور کارگردان آگاه سازی است،اما در مقابل از طرفی دیگر اگر کسی دنبال تایید باشد به خانواده خود می گوید ببینید تلویزیون هم دارد این ماجرا را ترویج کرده و نشان می دهد؛ ببینید همه جا این دو نفر با هم هستند. بنابراین از این دیدگاه می شود گفت چنین مجموعه هایی می توانند تایید کننده روابط آزاد و البته مروج آن باشند.

حجاب و عفاف،حجاب وعفاف،عفاف و حجاب،عفاف وحجاب،utht, p[hf،utht, p[hf،p[hf, utht،p[hf, utht

 

همچنین ببینید

دوره تربیت مربی عفاف و حجاب

🔶🔷🔆🔷🔶دوره تربیت مربی عفاف و حجاب🔆🔅قاصدان نجابت ۳ 🔅🔆🔺🔻حضوری و مجازی🔺🔻✅باحضور اساتید برجسته کشوری 🔴عناوین ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *