خانه / خبر و تحلیل / حجابت را بردار! این ممنوع است!

حجابت را بردار! این ممنوع است!

 در ادامه قوانین ضد دینی لایسیته فرانسه، بار دیگر پلیس فرانسه زن مسلمانی را به جرم داشتن حجاب دستگیر کرد. مطابق با قوانین لائیسیته فرانسه محجبه بودن جرم است و مسلمانان محجبه از مدارس و دانشگاه‌ها اخراج می شوند.

به گزارش مشرق، پلیس فرانسه در ادامه اجرای قوانین ضد حجاب اسلامی در فرانسه، بار دیگر مسلمان محجبه‌ای را بازداشت کرد.

این زن درحالی که از پیاده‌رو خیابان عبور می‌کرد، با فریاد پلیس مواجه شد که “حجابت را بردار! این ممنوع است!!” زن پاسخ داد که این حق من است و آیا می خواهی من را کنترل کنی؟ این مربوط به دین من است و من در مکان‌های عمومی و خصوصی حق عمل کردن به دینم را دارم! با گفتن این جملات، سه افسر پلیس به دستگیری وی پرداختند و هنگامی که دو پلیس مرد به گشتن این زن مسلمان پرداختند، زن محجبه از فرط ناراحتی شروع به فریاد زدن و جیغ کشیدن کرد. پلیس فرانسه بدون آن‌که اجازه دهد تا این زن با وکیل خود تماس بگیرد به وی دستبند زد و با خود برد.

کشور فرانسه یعنی کشور آزادی، جایی است که ظاهرا محجبه بودن جرم است. مسلمانانی که در فرانسه زندگی می‌کنند، طعم محدودیت‌ها و اعمال فشار مذهبی بر اقلیت‌های مسلمان را چشیده‌اند. مطابق با قوانین لائیسیته فرانسه، مردم نباید از نشانه‌هایی استفاده کنند که نشان دهد آنها به دین خاصی گرایش دارند. البته لائیسیته در شرایط کنونی به طور خاص دین اسلام را نشانه رفته و با مصادیق اسلام مبارزه می کند. لذا مسلمانان محجبه از مدارس و دانشگاه‌ها اخراج می شوند مگر آن‌که حجاب را از سر برکشند.

هر چند که در ابتدا این قوانین به طور سختگیرانه‌ تر در مدارس و مراکز آموزشی اجرا می‌شد اما، مکان‌های عمومی و دولتی نیز مشول این قوانین شدند و مسلمانان محجبه باید بدون روپوش و یا برقع به این مکان ها پا بگذارند و گرنه با آن‌ها برخورد پلیسی می‌شود. تحت تاثیر قوانین لائیسیته فرانسه، کشورهایی دیگر همچون بلژیک و استرالیا نیز به صرافت کشف حجاب در معابر عمومی افتاده‌اند و حریم خصوصی و آزادی مذهبی مسلمانان را به عنوان اقلیت‌های مذهبی نقض می‌کنند.

در قانون اساسی فرانسه قانون نخست لائیسیته در سال ۱۹۰۵ تصویب شده که دارای تناقضی جالب است:

ماده۱ – جمهوری فرانسه آزادی مذهب را قبول دارد.

ماده ۲- جمهوری فرانسه هیچ دینی را به رسمیت نمی‌شناسد و به هیچ دینی کمک مالی نمی‌کند.

مورد دوم مصوب سال ۱۹۴۶ ماده ۱: فرانسه یک جمهوری غیر قابل تقسیم، لائیک، دمکراتیک و اجتماعی است.

اسلام ستیزی مستتر در این قوانین از آنجا مشهود است که: دولتی که ادعای بی‌دینی در تمام امور دولتی را دارد سال تحصیلی مدارس را با تقویم مسیحی تنظیم کرده و تعطیلی‌های بعدازظهر چهارشنبه و عیدهای مسیحی گواه این مدعاست. مدارس خصوصی کاتولیک از کمکهای مالی دولت برخوردارند و دختران مسلمان اخراج می‌شوند چون روسری با اصل لائیسیته در مکانهای دولتی تناقض دارد!

در این‌جا باید خاطر نشان کرد که در بین سالهای (۱۹۸۹ ـ ۲۰۰۳) که به همت ژاک شیراک، لائیسیته به شکل سختگیرانه‌ای اجرا می‌شد، اخراج هیچ موردی به‌علت حمل صلیب یا کیبا(کلاه یهودی) مشاهده نشد ولی اخراج دختران محجبه همچنان ادامه داشت.

خواه ناخواه آنچه که از دیدن این فیلم و اخبار مربوط به برخورد پلیسی با محجبه‌ها برمی‌آید این است که کشور سارکوزی، که داعیه آزادترین‌های جهان را دارد، ساده‌ترین وجه آزادی یعنی انتخاب نوع لباس پوشیدن را از شهروندان می‌گیرد و این کشور مدافع حقوق بشر ابتدایی‌ترین حق یعنی حق با سواد شدن را از دختران سلب می‌کند.

همچنین ببینید

دوره تربیت مربی عفاف و حجاب

🔶🔷🔆🔷🔶دوره تربیت مربی عفاف و حجاب🔆🔅قاصدان نجابت ۳ 🔅🔆🔺🔻حضوری و مجازی🔺🔻✅باحضور اساتید برجسته کشوری 🔴عناوین ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *