خانه / خبر و تحلیل / ۹۶درصد مسلمان؛ حجاب و پخش اذان ممنوع

۹۶درصد مسلمان؛ حجاب و پخش اذان ممنوع

۹۶درصد مسلمان؛ حجاب و پخش اذان ممنوع

به گزارش مشرق به نقل از فارس، آمارها نشان می دهد که حداقل ۹۶ درصد مردم جمهوری آذربایجان را مسلمانان تشکیل می‌دهند که ۸۵ درصد آنها شیعه دوازده امامی و ۱۵ درصد سنی مذهب هستند.

متاسفانه دولت آذربایجان با فشار صهیونیستیها که حداکثر یک دهم درصد از کل جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند، محدودیت‌های زیادی برای مسلمانان اعمال کرده است. بطور مثال از تاریخ ۱۷ نوامبر در سال ۲۰۱۰ میلادی پوشش حجاب در مدارس متوسطه جمهوری آذربایجان از طرف وزیر آموزش این کشور ممنوع شد و این ممنوعیت حجاب کم‌کم در دیگر نهادهای دولتی و آموزشی نیز بطور غیر رسمی اعمال شد. این موضوع بهانه‌ای شد تا در گزارشی به محدودیت‌ها و مشکلات مسلمانان در این کشور بپردازیم.

* از سال ۲۰۱۰ حجاب در مدارس ممنوع شد

از تاریخ ۱۷ نوامبر در سال ۲۰۱۰ میلادی پوشش حجاب در مدارس متوسطه جمهوری آذربایجان از طرف وزیر آموزش این کشور ممنوع شد. از ان تاریخ تاکنون مردم جمهوری آذربایجان پی در پی از هر فرصتی برای اعلام اعتراض خود به این موضوع استفاده می‌کنند.
بطور مثال مردم در منازل افراد مومن جمع شده دعا می‌خوانند و درباره این مشکل ساختگی و عمدی با یکدیگر بحث و تبادل نظر می‌کنند.

* بانوان محجبه برای رفع ممنوعیت حجاب مراسم دعا برگزار می‌کنند

این گزارش می‌افزاید: بانوان محجبه برای برطرف شدن مشکلات دینی بخصوص مشکل حجاب مراسم دعا برگزار می‌کنند و یا مذهبی‌ها تظاهرات برگزار می‌کنند.
البته در ماههای اخیر موارد برپایی تظاهرات یا تجمع اعتراض آمیز مردمی، در خود شهر باکو یا شهرستان‌ها به دلیل نبود امنیت لازم کمتر شده است ولی در حومه باکو شهرکی بنام “نارداران ” وجود دارد که آنجا گاهی اوقات تظاهرات و تجمع از طرف مردم مومن برپا می‌شود، علاوه بر این در مراسم‌هایی به مناسبت‌های مختلف اعم از میلاد و شهادت ائمه معصومین (ع) نیز ممنوعیت حجاب مورد انتقاد قرار می‌گیرد.

* توجیه دولت آذربایجان برای ممنوعیت حجاب در مدارس

دولت آذربایجان سعی می‌کند ممنوع شدن حجاب اسلامی در مدارس را چنین توجیه کند: دانش آموزان مدارس متوسطه موظفند با لباس متحد الشکل (پوشش یکسان) در مدارس حاضر شوند و این در حالی است که کارشناسان و روشنفکران این کشور با صراحت اعلام می‌کنند که این اقدام جز اسلام ستیزی چیز دیگری نیست.
در حال حاضر حجاب در مدارس متوسطه رسماً ممنوع شده است. در ادارات دولتی، پارلمان و سائر اماکن دولتی بطور غیر رسمی ممنوع است ولی فعلاً در دانشگاه‌ها ممنوعیت حجاب مطرح نشده است.
دانشجویان محجبه می توانند سر کلاس درس حاضر شوند. با وجود این بارها شایعه شده که به زودی مساله ممنوعیت حجاب اسلامی در دانشگاه‌ها نیز اعمال خواهد شد.

* نفوذ صهونیست‌ها در مطبوعات و نظام آموزشی و پرورش آذربایجان

قشر یهودیان حداکثر یک دهم درصد کل جمعیت جمهوری آذربایجان را تشکیل می‌دهد و آنها از لحاظ انتساب قومی به دو بخش تفکیک می شوند: یهودیان کوهستانی و یهودیان اشکنازی.
عمال صهیونیسم از روش‌های مختلف در صفوف جامعه و دولت جمهوری آذربایجان نفوذ کرده‌اند، بخصوص رویکردهای رسانه‌ها گروهی،روزنامه‌ها ، نظام آموزش و پروش این کشور را تحت سیطره نفوذ خود قرار دادند و صرفاً با توسل به این ابزارها تبلیغات ضد ایرانی و اسلام هراسی گسترده را در این کشور دامن می زنند.

* حضور الهام‌علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان در مراسم‌های رسمی یهودیان

بنا بر این گزارش، تعداد کنیسه‌های یهودیان در باکو چندان زیاد نیست اما کانون‌های فعالیتشان زیاد است، مراکز امداد رسانی یهودیان باکو و یک مجتمع آموزشی بزرگ، دو مرکزی است که در مراسم افتتاح آنها شخص “الهام علی اف ” رئس جمهور ان کشور شرکت داشته است.
در جمهوری آذربایجان اقدامات بسیار پلید و کراهت آوری برای مقابله با گسترش اسلام صورت گرفته است که توهین به ساحت مقدس حضرت رسول اکرم (ص) از طرف “رافق تقی ” نویسنده صهیونیست یکی از همین حرکت‌ها است.
بدنبال صدور فتوای مراجع تقلید و اعتراضات مردمی، رافیق تقی بازداشت شد و پس از مدتی مشمول فرمان عفو رئیس جمهور آذربایجان شد.

* اقامه اذان با بلندگو در مساجد ممنوع است

مدت زمانی اقامه اذان با بلندگو از مناره های مساجد نیز ممنوع شده بود که به نظر مردم صهیونیست ها در این اقدامات دست داشتند.
می‌توان گفت در جمهوری آذربایجان حوزه علمیه فعالیت ندارد، اوائل استقلال ایرانیان در مناطق مختلف از جمله در “گوی چای “، “جلیل آباد ” ، “نارداران ” ، حوزه هایی تاسیس کرده بودند اما متعاقباً دولت فعالیتشان را ممنوع کرد.

همچنین ببینید

دوره تربیت مربی عفاف و حجاب

🔶🔷🔆🔷🔶دوره تربیت مربی عفاف و حجاب🔆🔅قاصدان نجابت ۳ 🔅🔆🔺🔻حضوری و مجازی🔺🔻✅باحضور اساتید برجسته کشوری 🔴عناوین ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *