خانه / خبر و تحلیل / تظاهرات زنان کانادایی در اعتراض به تصمیم فیفا

تظاهرات زنان کانادایی در اعتراض به تصمیم فیفا

به گزارش مشرق، فارس به نقل از شبکه خبری CBC نوشت: گروهی از زنان شهر مونترال کانادا در اعتراض به تصمیم انجمن فوتبال ایالت کبک این کشور مبنی بر اخراج یکی از داوران فوتبال به دلیل داشتن حجاب، تظاهرات کردند.

تظاهر کنندگان درخواست حذف سیاست مجادله‌انگیز فیفا را برای ممنوعیت پوشش سر در بازی‌های فوتبال داشتند. معترضان اعلام کردند که موضع فدراسیون غیرقابل قبول بوده است.

ثنا سعید، سازمان دهنده این تظاهرات در گفت‌‌‌و‌گو با شبکه خبری CBC گفت: ما از فیفا و سازمان‌های دیگر می‌خواهیم پایشان را از حیطه لباس زنان بیرون بکشند.
سعید یکی از اعضای تیم فوتبالی است که با حجاب بازی می‌کند. وی و دیگر معترضان برای اعتراض به اخراج سارا بنکران در ماه گذشته به دلیل داشتن پوشش، در مسابقات فوتبال شرکت کردند.

این بازی اعتراضی فوتبال همچنین برای مقابله با تصمیم فیفا برگزار شد که اعتقاد دارد پوشش سر ،باعث ایجاد محدودیت در تنفس بازیکن می‌شود.

هیئت فوتبال کبک اعلام کرد که به قوانین فیفا پایبند است و درخواست تغییر باید به جامعه جهانی فوتبال اعلام شود.
۵ تیم از کانادا در فوریه ۲۰۰۷ از مسابقات فوتبال لاوال کنار کشیدند زیرا دختران مسلمان از پوشش اسلامی منع شدند.

ایران نیز ماه گذشته فرصت رسیدن به المپیک ۲۰۱۲ لندن را به دلیل لغو بازی‌های انتخابی این تیم از سوی فیفا از دست داد. زیرا تیم ملی فوتبال زنان جمهوری اسلامی ایران با پوشش اسلامی وارد زمین مسابقه شد؛ پوششی که سر، گردن و گوش‌های آنان را می‌پوشاند. در حالی‌که فیفا تنها با پوشانده شدن موها موافقت کرده بود.
ایران اعلام کرد که تصمیم فیفا برای حذف زنان این کشور حمله‌ای به تمام بازیکنان زن مسلمان بود. بازیکنان زن مسلمان ایران و دیگر کشورها از پوشیدن کلاه امتناع کردند و آن را غیراسلامی خواندند.
علی بن طلال، نایب رئیس فیفا از کشور اردن به دنبال پیگیری مشکلات میان ایران و جامعه فوتبال است. شاهزاده علی به دلیل تأکید بر حقوق زنان توانست به این پست دست یابد.

همچنین ببینید

دوره تربیت مربی عفاف و حجاب

🔶🔷🔆🔷🔶دوره تربیت مربی عفاف و حجاب🔆🔅قاصدان نجابت ۳ 🔅🔆🔺🔻حضوری و مجازی🔺🔻✅باحضور اساتید برجسته کشوری 🔴عناوین ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *