خانه / خبر و تحلیل / قطعنامه راهپیمایی سالروز بزرگداشت حجاب

قطعنامه راهپیمایی سالروز بزرگداشت حجاب

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، در پایان این راهپیمایی قطعنامه‌ای قرائت شد که در آن آمده است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

۷۷سال از روزی که رضاخان عامل استعمار انگلیس برای اجبار زنان به کشف حجاب، خانه خدا مسجد گوهرشاد را به توپ بست و جمعیّت مدافع ارزش الهی عفاف را که در آن‌جا متحصن گردیده بودند به شهادت رساند، می‌گذرد.

در تمام این سال‌ها استعمارگران غربی گاهی با زور و جنایت قلدرمآبانه و گاهی با توطئه و نیرنگ و در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تبلیغات گسترده تلاش زیادی را برای محروم ساختن زنان ایران از این ارزش والای الهی انجام داده‌اند. امّا زنان قهرمان و بیدار ایران با مقاومت در مقابل تمام این زورگویی‌ها و تحمیل‌های گسترده تبلیغات نشان داده‌اند که حاضرند از جان خود بگذرند ولی از عفت و حجاب خود هرگز.

گواه این ادعا فقط زنان به خون تپیده در مسجد گوهرشاد نیستند چادر ترکش خورده شهید مریم فرهانیان، چادر خونین تیر خورده شهید نسرین افضل و ۷ هزار زن شهید انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که چادر را کفن خود ساختند شواهد زنده این حقیقت است.

پایداری جانانه زنان قهرمان ایران در پاسداری از این اصالت انسانی نه تنها موجب استمرار این ارزش در کشور عزیزمان گردیده بلکه امروز شاهد آن هستیم که در پرتو این ایستادگی پیام حجاب جهانی شده است و صدها میلیون زن غیرتمند کشورهای اسلامی و حتی ساکنان کشورهای غیراسلامی مبارزات گسترده و عمیقی را برای احیاء این فریضه الهی آغاز کرده‌اند که حضور میلیونی زنان محجبه در تظاهرات بیداری اسلامی کشورهای منطقه مبارزات زنان اروپایی برای حضور محجبه در دانشگاه‌ها و شهادت مروه شروینی تنها نمونه‌هایی از آن است.

امروز پیام عفت زن ایرانی قلوب جهانیان را فتح کرده و می‌رود تا حکام فاسد و زورگو را هم بر جای خود بنشاند و وادار به تمکین در مقابل این خواسته الهی مردم کند.

قدرت‌های شیطانی که از این پیشروی گسترده زنان مسلمان وحشت زده شده‌اند برای مقابله با این خیزش عظیم مردمی تلاش می‌کند با خدشه‌دار کردن پایگاه اصلی این پیام و با ترویج فساد و بی‌بندوباری و ترویج مدل‌های غربی در ایران به دست عده قلیل مزدوران خود، اوضاع را به‌نفع خود تغییر دهد غافل از آن‌که زنان ایرانی بیدارند و می‌دانند که ۳۳ سال حکومت با الگوی انگلیسی از سال ۱۲۹۹ بر ایران و ۲۵ سال حکومت با الگوی آمریکایی از سال ۱۳۳۲ ثمره و حاصلش جامعه ایرانی با ۷۵% بی‌سوادی مطلق زنان بود و در مقابل پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و گذشت ۳۲سال از حکومت براساس الگوی اسلامی ثمره‌اش جامعه‌ای با اکثریت قاطع زنان اندیشمند، محقق که موفق به اشغال اکثریت کرسی‌های دانشگاهی کشورشده و در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و در ابعاد ملی و بین‌المللی درخشش قابل تحسین داشته‌اند، گردیده است.

امّا از آن‌جا که نمی‌باید از مکر دشمنان غافل بود، وظیفه خود می‌دانیم مطالبی را به دستگاه‌های کشور دررابطه با انجام وظایف مهمّ خودشان در مقابل تهاجم دشمن به مبانی اخلاقی و تربیتی جامعه اسلامی یادآوری کنیم.

این قطعنامه فقط یک شعار و اعلام موضع برای راهپیمایی امروز نیست بلکه یک سند جدی از سوی همه جامعه زنان ایرانی است و برای هر یک از بندهای آن در ستاد مردمی ترویج عفاف و حجاب، کمیته پیگیری تشکیل خواهیم داد و نتایج را به طور مستمر از دستگاه‌های مسوول پیگیری می‌کنیم و در مقابل هرگونه کوتاهی واکنش جدی و عملی نشان خواهیم داد.

۱- از دولت و همه دستگاه‌های کشور می‌خواهیم قانون ارزنده عفاف و حجاب مصوب ۱۴ دی‌ماه ۱۳۸۴ را با قاطعیت اجرا کنند.

۲ـ از همه دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها به ویژه صداوسیما می‌خواهیم ضمن معرفی الگوهای برتر و غرورآفرین زنان مسلمان و آثار پربرکت حجاب در ارتقاء فرهیختگی و فرزانگی زنان کشور آثار زیانبار فرهنگ غربی و نتایج مخرب آن در فروپاشی اجتماعی غرب و نابودی کانون خانواده‌ها را تبیین کنند و به تصویر کشند.

۳ـ کارکنان دولت در محیط اداری الگوی مؤثری بر رفتار اجتماعی‌اند از دولت می‌خواهیم هرگونه کاستی و ضعف در این الگو را هرچه سریع‌تر مرتفع نماید.

۴ـ از وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم با دیپلماسی فعال از حقوق زنان مظلوم مسلمان برای حفظ اصالت اسلامی خود در مقابل حکومت‌های ضد حقوق‌بشر اروپائی و آمریکایی مجدانه دفاع نماید.

۵ـ از وزارت آموزش و پرورش می‌خواهیم مبانی حجاب و عفاف و حقوق زن در اسلام همچنین واقعیت‌های ناشی از اجرای تفکر غربی در فروپاشی جوامع غربی را به صورت مستند و مستدل در کتاب‌های درسی وارد کنند.

۶ـ از وزارت صنعت و تجارت می‌خواهیم با کمک اصناف محترم از تولید و فروش کالاهای مفسده انگیز و البسه نامناسب با شئون اسلامی جداً ممانعت به عمل آورند.

۷ـ ضمن اعلام بیزاری از مکاتب فاسد و غیرت‌سوز و خانمان برانداز غربی از وزارت ارشاد می‌خواهیم قاطعانه از تولید و انتشار آثار ضد فرهنگی و مغایر عفت عمومی و استفاده ابزاری از زن جلوگیری کند.

۸ـ از وزات علوم و تحقیقات و فناوری می‌خواهیم بگونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که دختران برای تحصیلات عالیه مجبور به ترک شهر و دیار خود نباشند و بتوانند در شهر یا لااقل در استان خود ادامه تحصیل دهند.

۹- همچنین از وزارت علوم و تحقیقات و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی می‌خواهیم لااقل در هر استان یک دانشگاه و در تهران بزرگ ۲ دانشگاه ویژه زنان تخصیص یا تأسیس نمایند.

۱۰ـ از قوه قضائیه و نیروی انتظامی می‌خواهیم که با مروجان فساد و دایرکنندگان مجالس فاسد معامله مفسد فی‌الارض کنند و از همه ظرفیت‌های قانونی اداره اماکن برای برخورد با تولید و عرضه کالاهای مفسده‌انگیز بهره‌گیری نمایند.

۱۱ـ ما شرکت کنندگان در این راهپیمایی به کمیته‌های ۱۰ گانه ستاد مردمی ترویج عفاف و حجاب، وکالت می‌دهیم که از جانب ما مصوبات این قطعنامه را از دستگاه‌های مسئول پیگیری و نتیجه را جهت اقدامات بعدی به اطلاع مردم برسانند.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته


همچنین ببینید

دوره تربیت مربی عفاف و حجاب

🔶🔷🔆🔷🔶دوره تربیت مربی عفاف و حجاب🔆🔅قاصدان نجابت ۳ 🔅🔆🔺🔻حضوری و مجازی🔺🔻✅باحضور اساتید برجسته کشوری 🔴عناوین ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *