خانه / خبر و تحلیل / مظلوم ترین قربانیان ممنوعیت حجاب در ترکیه

مظلوم ترین قربانیان ممنوعیت حجاب در ترکیه

وقتی صحبت از معضل ممنوعیت حجاب به میان می آید، قبل از همه، دانش آموزان و دانشجویان محجبه مبارز، به اذهان خطور می کند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، پایگاه خبری مورال خبر ترکیه در گزارشی پیرامون ممنوعیت حجاب و ظلم ناشی از آن نوشت: در ترکیه مبارزه با ممنوعیت حجاب در اماکن دولتی و آموزشی، مبارزه ای است که در خط مقدم آن بیش از همه، دانش آموزان و دانشجویان جای گرفته اند و به ویژه دانشجویان محجبه ای که هر روز در مقابل درهای ورودی دانشگاه ها تجمع می کنند، بزرگتری جبهه این مبارزه را تشکیل می دهند. دانشجویان محجبه ای که برای احقاق حقوق خود از راه های مشروع مبارزه می کنند، تبدیل به یکی از نمادهای این مبارزه در راستای دمکراسی شده اند. کما اینکه وقتی صحبت از معضل ممنوعیت حجاب به میان می آید، قبل از همه، دانش آموزان و دانشجویان محجبه مبارز به اذهان خطور می کند.

ولی به غیر از دانش آموزان و دانشجویان محجبه، قشر دیگری نیز زیر بار این ظلم قرار دارد که چندان در مورد آن صحبتی به میان نمی آید و این در حالی است که وقتی مظالمی که در حق این قشر را با قشر دیگر، یعنی دانش آموزان و دانشجویان مقایسه می کنیم، می بینیم که ظلمی که در حق آنها روا داشته شده در حد شکنجه است. کما اینکه برخی از این انسان ها به دلیل شدت آزارهای روحی علیه آنان اقدام به خودکشی کرده و جمع کثیری از این عده به دلیل شکنجه های روح تعادل روانی خود را از دست داده اند. این ها، نزدیکان و به خصوص همسران نظامیان ارتش ترکیه هستند.

همسران و نزدیکان محجبه نظامیان ترکیه انسان هایی هستند که به دنبال اجرای قانون ممنوعیت حجاب بعد از کودتای پست مدرن ۲۸ فوریه ۱۹۹۷ در ترکیه صرفا به دلیل حفظ حجاب اسلامی نتوانستند از منازل خود خارج شوند و خیلی از این ها به دلیل انتقادات و سرزنش های همسایگان و اعمال فشار روحی از جانب سایرین دست به خودکشی زدند. این انسان ها به دلیل داشتن حجاب اسلامی از خدمات بهداشتی و مداوا در بیمارستان های نظامی محروم شده و متحمل درد و رنج ناشی از بیماری های مختلف شدند.

اگر می خواهید آثار زیانبار و درد و رنج ناشی از قانون ممنوعیت حجاب را درک کنید، باید قبل از هر چیز نگاهی به اوضاع و زندگی اولین قربانیان این قانون، یعنی همسران و نزدیکان محجبه نظامیان ترکیه بیاندازید و به حرف دل آنان گوش فرا دهید. کما اینکه با شنیدن درد دل آنان متوجه خواهید شد که بزرگترین قربانیان این شکنجه این افراد بوده اند و درد و رنج دانش آموزان و دانشجویان محجبه در مقابل سختی هایی که این عده متحمل شده اند بسیار ناچیز است.

Q7FE LQ7C 28WH UKP3 50UG FVTJ 7EYT X394 47NS U5NW 0AL3 359Q L6S2 ZTF6 DKK4 G7FR 77G5

همچنین ببینید

دوره تربیت مربی عفاف و حجاب

🔶🔷🔆🔷🔶دوره تربیت مربی عفاف و حجاب🔆🔅قاصدان نجابت ۳ 🔅🔆🔺🔻حضوری و مجازی🔺🔻✅باحضور اساتید برجسته کشوری 🔴عناوین ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *