خانه / مشاوره و پرسش و پاسخ / ترک استمنا و مرض احتلام

ترک استمنا و مرض احتلام

من جوانی ۱۹ ساله که بیش از سه سال استمناء را ترک کردم و الان به مرض خیلی مضر وآن هر دو سه روز احتلام یا همان احتلام در خواب برای من پیش می شود ( کثیر الاحتلام ) هستم لطفا جواب درمان می خواهم.

پاسخ :پرسشگر گرامی از این که این مجموعه را امین خود قرار دادید صمیمانه سپاسگزاریم و قبل از پرداختن به مساله احتلام، روحیه تقوا، اراده قوی و همت بلند شما در ترک خودارضایی را می ستاییم و به شما تبریک می گوییم.

آنچه در مورد شما می توانیم بگوییم این است که بدون شک استرس ناشی از این مسئله خود باعث افزایش تعداد دفعات گردیده و اولین توصیه درمانی ما که شاید مهمترین توصیه نیز باشد، این است که نسبت به این مساله، کاملا بی تفاوت باشید و هنگام خوابیدن، اصلا به فکر اینکه نکند امشب محتلم بشوم یا نه، نباشید؛ زیرا همین اضطراب باعث اختلال در سیستم اعصاب خودکار و بروز احتلام می شود.

احتلام به صورت طبیعی در مردها قبل از ازدواج و حتی گاهی پس از آن وجود دارد و وجود احتلام در زندگی جوان پدیده ای پذیرفته شده است و البته آنطور که شما نوشته اید مرض خیلی مضر نیست و اصلا مرض نیست؛ بلکه یک پدیده طبیعی و سازگار با بدن انسان می باشد که فوایدی را نیز در پی دارد.

تعداد دفعات طبیعی احتلام از چند بار در هفته تا هر سه ماه یک بار متفاوت است و دوره تکرار آن به چندین عامل اساسی ارتباط پیدا می کند و نمی توان برای تمام جوانان دوره هفته ای و کمتر و یا بیشتر معین نمود. سه گروه عوامل در ایجاد و زمان این پدیده مؤثرند:

۱- عوامل سرشتی و ژنتیکی

۲- عوامل محیطی

۳- تغذیه

توضیح:

۱- از بین عوامل فوق عامل سرشتی و ژنتیکی در اختیار شما نیست و به توانایی های به ارث رسیده که میزان نیاز جنسی را رقم می زند بستگی دارد یعنی سیکل تکرار احتلام از ناحیه عامل ژنی وابسته به میزان نیاز جنسی فرد است.

۲- عوامل محیطی: منظور از عوامل محیطی آن دسته از دیدنی ها، شنیدنی ها و پدیده های محیطی دیگر است که نیازهای جنسی فرد را برمی انگیزد. بسیار از اوقات دیدن صحنه های محرک موجب به اوج رسیدن توان جنسی و تخلیه آن در خواب می گردد. شاید شخصی که با این پدیده های تحریک کننده برخورد می کند مرتکب گناه نشود یعنی نگاه طبیعی و عاری از آلودگی داشته باشد ولی آن پدیده به صورت قهری اثر خود را بر سیستم زیستی گذارده و توان جنسی را افزایش می دهد و آن را سریع غنی ساخته و نیازمند تخلیه می نماید. بنابراین یک راه، تأثیر عوامل محیطی تحریک کننده است و آدمی بر این گروه عامل سلطه دارد و می تواند مطابق هدف خود آنها را به کارگیرد هم می تواند از این عوامل بهره برداری کند و میزان نیاز جنسی را افزایش دهد و هم می تواند با حذف پدیده های محرک از محیط زندگی خود میزان نیاز جنسی و توان جنسی را کاهش داده و به تبع آن سیکل تخلیه و احتلام را به عقب بیاندازد. بر همین اساس توصیه ما آن است که از تمام عوامل محیطی تحریک کننده پرهیز کنید و چشم از محرک های چشمی، گوشی و محرک های شنیداری بسته دارید تا میزان تأثیر این عامل را کاهش دهید.

۳- عامل سوم تغذیه است. این عامل همانند عوامل محیطی عاملی ارادی است و تأثیر قهری زیستی دارد و با مصرف غذاهای پرانرژی و افزاینده توان جنسی، سیکل احتلام کوچک گشته و تکرار پذیری سریع و زده پیدا می کند، لذا توصیه می شود از غذاهایی که به سطح توان جنسی تأثیر مثبت دارد و آنها را افزایش می دهد اجتناب کنید. مانند: پیاز، تخم مرغ، ادویه های بسیار تند، غذاهای پرچرب و مصرف نوشیدنی در وسط غذا و گوشت قرمز ؛ و از طرف دیگر مصرف غذاهایی که تأثیر منفی دارند و توان جنسی را کاهش می دهد بیشتر استفاده کنید مانند سبزیجات، ماست و پنیر کم چرب، گوشت دریایی و… در اینجا تذکر یک نکته ضروری است که عوامل محیطی شامل عوامل برانگیزنده قوت تفکر و تخیل نیز می شود. یعنی شنیدن و دیدن صحنه ها و مطالب محرک و از جانب دیگر تفکر بر روی آنها موجب توجه ذهنی و اشتغالات ذهنی به این گونه صحنه ها و مطالب خود به خود تأثیر در افزایش توان جنسی دارد و بیشتر اوقات این افکار موجب کوتاه شدن سیکل احتلام می گردد از این روی توصیه می شود اکیدا ذهن و فکر خود را به این گونه امور مشغول نسازید که فکر پریشان خواب پریشان می آورد.

دوست عزیز؛ اگر احساس می کنید که این اتفاق بیش از اندازه برای شما می افتد، با رعایت کردن راهکارهای زیر می توانید تعداد دفعات آن را کم کنید:

۱٫ سعى کنید به هنگام خواب، شکمتان بیش از حد معمول پر نباشد.

۲٫ از پوشیدن لباس‏هاى تنگ و چسبان اجتناب کنید. همچنین لباس های زیرتان خیلی نرم و یا خیلی زبر نباشد.

۳٫ قبل از خواب حتماً به توالت بروید. نیمه شب هم اگر احساس کردید مثانه تان پر است، از خواب برخواسته و آن را تخلیه نمایید.

۴٫ از نگاه کردن به مناظر، فیلم‏ها و تصاویر تحریک کننده، خوددارى کنید و تمرین کنید که به محض مواجهه با این امور، چشم خود را بسته و یا به زمین و یا آسمان نگاه کنید.

۵٫ از شنیدن و خواندن مباحث و مطالب جنسى و حتى شوخی‏هاى تحریک ‏کننده و فکر کردن در این امور، دورى کنید.

۶٫ از خوردن مواد غذایى محرک، مانند خرما، پیاز، فلفل، تخم ‏مرغ، گوشت قرمز و غذاهاى پرچرب – اجتناب و به میزان ضرورت اکتفا کنید.

۷- سعى کنید محل خواب شما گرم نباشد و حتی الامکان در جای خنک بخوابید.

۸٫ از نوشیدن افراط گونه آب و مایعات پرهیز کنید (به خصوص شب‏ها و قبل از خوابیدن).

۹٫ هیچ‏گاه کاملا عریان نشوید و به اندام عریان خود یا دیگری نگاه نکنید.

۱۰٫ از دست‏ورزى با اندام جنسى خود، اجتناب نمایید.

۱۱- سعى کنید با وضو بخوابید و قبل از خواب کمی قرآن تلاوت نمائید.

۱۲- اگر می توانید، بعد از اذان صبح و قبل از طلوع آفتاب از خواب بیدار شوید.

۱۳٫ سعی کنید قبل از خواب نیروی تخیلتان را کنترل کنید و به مسائل تحریک کننده و جنسی فکر نکنید. همیشه موضوعاتی برای فکر کردن داشته باشید تا در مواقع بیکاری و یا قبل از خواب به آنها بیاندیشید تا فرصت برای خیال پردازی های جنسی نداشته باشید.

۱۴٫ به هنگام خواب، به روی شکم نخوابید.

۱۵٫ به منظور تخلیه انرژى زائد بدن، به طور منظم و زیاد ورزش کنید.

۱۶٫ هفته ‏اى یکى دو روز، روزه مستحبى مفید است و اگر توان آن را ندارید، میزان صَرف غذا را کاهش و فاصله هر وعده غذا را افزایش دهید و یا تعداد دفعات غذا را کاهش داده و به حداقل خوراک اکتفا کند.

۱۷٫ از سخن گفتن ملایمت ‏آمیز، شوخى و خنده با نامحرمان خوددارى کنید.

۱۸٫ قبل از خواب دعایی را که برای جلوگیری از احتلام در مفاتیح الجنان آمده، بخوانید. (دعای جلوگیری از احتلام: أللهم إنّی أعوذ بک من الإحتلام و من سوء الأحلام و من أن یتلاعب بی الشیطان فی الیقظه و المنام)

پیگیری دقیق و جدی این دستورات به شما در کاهش احتلام کمک خواهد کرد. موفق و سربلند باشید.

لینکهای مرتبط:

رابطه استمنا و باروری

عوامل عدم موفقیت در ترک استمنا

نگرانی از سختی ترک استمنا

دچار انزال سریع هستم…

آیا این ها عوارض خود ارضایی هست یا نه؟

آیا انزال زودرس قابل درمان است؟

مقاله نویس استمنا، بیمار استمنا

راه حل ترک استمنا چیست؟

عاشق جوراب زنانه ام!

چگونه با غرائز جنسی برخورد کنیم؟

رابطه استمنا و احتلام؟

آیا عوارض خود ارضایی با ترک خودارضایی بر میگردد ؟؟

خودارضایی در کودکان

استمنا و لاغری بدن (ازمنظر طب سنتی)

استمنا و لاغری بدن(ازمنظراجتماعی)

ترک استمنا و مدیریت شهوت

مضرات انحرافات جنسی و راهکارهای پیشگیری و درمان

ترک استمنا و مرض احتلام

 

 

با ترک استمنا، عوارضی مثل عقیمی بر میگرده؟

آیا درمان خود ارضایی با کافور امکان پذیر است؟

خود ارضایی و لرزش دست؟

توصیه دختر مبتلا به خود ارضایی

آیا جلوگیری از خودارضایی، برای سلامتی خطرناک است؟

خود ارضائی به دلیل دیدن خانمهای بدحجاب

ایا خودارضایی باعث حواس پرتی میشه؟

خودارضایی و آسیب دیدن پرده بکارت؟

چگونه دوست پسرم را از استمنا ترک دهم؟

درد پا و سر از عوارض خودارضایی هست؟

آیا با ترک خودارضایی کمبود اعتماد به نفس از بین میرود؟

آیا سن استمناء در مضرات استمنا تاثیرگذار است؟

با عذاب وجدان و عوارض استمنا چه کنم؟

چگونه در حمام که هستم دست ازخود ارضای بکشم؟

انتقاد از سامانه عفت بدلیل انتشار مقاله مضرات انحرافات جنسی

زندگی و آرزوهایم دارد بر باد میرود…

آیا خودارضایی مشکلاتی را برای ازدواج بوجود می آورد؟

 

 

 

 

همچنین ببینید

اگر رضاخان توانست با چماق چادر را بردارد ما هم می توانیم…

عده ای بر این عقیده اند که در کارهای فرهنگی نباید سخت گیری باشد و ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *