خانه / خبر و تحلیل / حجاب حافظ ارزش بانوان در سطح بین‌الملل است

حجاب حافظ ارزش بانوان در سطح بین‌الملل است

آیت‌الله صافی گلپایگانی: حجاب حافظ ارزش بانوان در سطح بین‌الملل است

خبرگزاری فارس:‌ یکی از مراجع تقلید قم گفت: حجاب و عدم اختلاط با نامحرم برای زن مسلمان ارزشی بس والاست و زنان محجّبه با حفظ حجاب، ارزش خود را در سطح بین‌المللی حفظ می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم،‌ در پیام آیت‌الله صافی گلپایگانی به مناسبت فرارسیدن سالروز میلاد حضرت زهرا علیها السّلام تصریح کرد: از جلوه‌های بسیار حسّاس و معرفت‌آموز حیات حضرات معصومین‌ علیهم‌ السّلام که مشحون به پیام‌های سعادت‌بخش و هدایت‌های عالی برای بشر در طول تاریخ و مرور اعصار و ادوار است، سیره خاص هر یک از آن بزرگواران است که در عصر خود و شرایط و اوضاع خاصی که با آن روبه‌رو شده‌اند در احیای دین و اعلای کلمه اسلام و نجات جامعه از گمراهی، نقش اساسی داشته است.
در بخش دیگری از این پیام آمده است: در این میان و به مناسبت این ایام، موضع الهی حضرت فاطمه زهرا سلام‌ الله و صلواته ‌علیها را در نظر می‌گیریم که از ویژ‌گی‌های مختص به خود و امتیازاتی بی‌نظیر برخوردار است. اگرچه عمر ظاهری آن حضرت به واسطه ورود مظالم جانکاه کوتاه شد و در عنفوان جوانی به لقاء‌ الله شتافت اما در همین فرصت کوتاه، مواضعی را از خود نشان داد و مواقعی را از خویش به یادگار گذاشت که درس‌های آموزنده و سازنده آن در طول تاریخ برای همه به ویژه ‌مسلمین راهگشا و حق‌نماست.
در این پیام تصریح شده است: مواضع حضرت صدیقه طاهره علیها ‌السلام، در ایمان و معرفه‌ الله، در عبادت و بندگی خدا، در زهد و بی‌اعتنایی به دنیا، در رحم و احسان و ایثار، در همسرداری و تربیت فرزند، در حفظ کرامت‌ها و حشمت‌های خاصی که اسلام برای بانوان توصیه کرده است، در رعایت ستر و عفاف و در نشان‌ دادن تمام صفات برجسته‌ای که در سوره احزاب برای زنان، مانند مردان افتخار شمرده شده، نمونه و یگانه بود.
در بخش دیگری از این پیام تاکید شده است: امروز هم زنان جامعه اسلامی باید همانند آن بزرگوار، عزت و عفت اسلامی خود را حفظ کنند و ایشان را الگوی خود قرار دهند. آن حضرت نه‎تنها اسوه و الگو برای زنان است بلکه افتخار جهان بشریت و الگوی انسان‌های آزاده هستند. دفاع آن حضرت از ولایت حقه امیرالمؤمنین ‌علیه ‌السّلام و مبارزه ایشان با ظالمین و ستمکاران که به نام حمایت از اسلام و اجرای عدالت، ‌امام عادل را کنار گذاشتند و در این راه جان شریف خویش را فدا کردند، برای همه درس و پند و اندرز است.
در این پیام تاکید شده است: از جمله ویژگی‌های مهم آن حضرت که می‌تواند الگویی برای بانوان زهرایی باشد، اهتمام به حفظ حجاب و عفاف و دوری از اختلاط زن و مرد است، حجاب و عدم اختلاط با نامحرم برای زن مسلمان ارزشی بس والاست و زنان محجّبه با حفظ حجاب، ارزش خود را در سطح بین‌المللی حفظ می‌کنند و امروز کسانی که خود را کنیز حضرت زهرا سلام ‌الله‌ علیها می‌دانند باید همچون ایشان عمل کرده و برای حفظ حجاب و کرامات انسانی ارزش قائل شوند. امیدوارم که خداوند ما را قدردان نعمت ولایت اهل بیت‌ علیهم‌ السّلام، دین و احکام شرع قرار بدهد و ما باید این احکام را مقدس بشماریم و به آنها افتخار کنیم.
در پایان پیام این مرجع تقلید تصریح شده است: این‏جانب از عموم عزیزانی که در برگزاری مراسم و شادمانی ولادت آن حضرت و نیز ترویج مکتب اهل بیت خاصه حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا ‌سلام‌ الله علیها اهتمام دارند به سهم خود تقدیر می‌کنم. امید است خدمات همگان در آستان فرشته‎پاسبان حضرت ولی‌عصر، ارواح‌ العالمین له‌ الفداء، به احسن وجه به شرف درجه قبول نایل و موجب مسرت خاطر آن عزیز خدا باشد.

منبع: خبرگزاری فارس

همچنین ببینید

دوره تربیت مربی عفاف و حجاب

🔶🔷🔆🔷🔶دوره تربیت مربی عفاف و حجاب🔆🔅قاصدان نجابت ۳ 🔅🔆🔺🔻حضوری و مجازی🔺🔻✅باحضور اساتید برجسته کشوری 🔴عناوین ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *