خانه / خبر و تحلیل / داد مردم از کمرنگ شدن ارزشهای اسلامی در جامعه بلند است.

داد مردم از کمرنگ شدن ارزشهای اسلامی در جامعه بلند است.

هشدار به مخالفان طرح مقابله با بدحجابی

مرکز خبر حوزه گزارش داد: حضرت آیت الله مکارم شیرازی بر لزوم همکاری دولت و نهادهایی چون صدا و سیما در اجرای طرح مقابله با بدحجابی و مفاسد اخلاقی تأکید کردند.

این مرجع تقلید؛ صبح امروز طی سخنانی در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم اظهار داشتند: اخیراً در مطبوعات دیده شد که قرار است نیروی انتظامی با مفاسد اخلاقی و اجتماعی برخورد جدی کند این هدف، طلیعه امر مبارکی است، چرا که داد مردم از کمرنگ شدن ارزشهای اسلامی در جامعه بلند است.

ایشان بااشاره به این که دشمن از طریق اشاعه مفاسد اخلاقی می خواهد اساس سیاست اسلامی را تضعیف کند گفتند: تصمیم جدی نیروی انتظامی در این خصوص در راستای تقویت مبانی اسلام و نظام بسیار مؤثر است و ما از این جهت به دست اندکاران این طرح تبریک می گوییم.

*هشدار به مخالفان اجرای طرح مقابله با بدحجابی

حضرت آیت الله مکارم شیرازی همچنین تصریح کردند: در این خصوص به کسانی که در گذشته وقتی صحبت از چنین طرح هایی به میان می آمد سعی در تزلزل تصمیمات داشتند؛ همچنین دولت باید در اجرای این طرح همکاری کند، نه این‌که خدای نکرده بخواهد جلویش بایستد.

ایشان در ادامه بیان داشتند: طرح مقابله با بد حجابی و مفاسد اخلاقی کار فرهنگی است و نباید اشتباه شود که مراد برخورد فیزیکی است؛ باید توجه داشت که برخورد متوجه افراد لجوج و قانون شکن است و بقیه از طریق تذکرات مؤدبانه هدایت می‌شوند.

معظم‌له با ابراز امیدواری در مورد حل معضل بدحجابی در آینده نزدیک، گفتند: امیدواریم با همکاری دولت، صدا و سیما مساجد علما و خطبا این مشکل حل شود.

*نگرانی متدینین برطرف شود

ایشان اضافه کردند: همان طور که در بحث رانندگی بر ضرورت بستن کمربند ایمنی تأکید فراوانی شد و این طرح به خوبی اجرا شد. امیدواریم با اجرای طرح مقابله با مفاسد، نگرانی متدینین هم برطرف شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأکید اسلام بر مراتب دوستی افراد، ابراز داشتند: اسلام دین اجتماعی است و حتی عبادات آن هم روح اجتماعی دارد.

*اسلام با انزوا موافق نیست

معظم‌له ادامه دادند: اسلام به هیچ وجه با انزوا موافق نیست و لذا مکاتب و عرفان‌هایی که بر گوشه‌نشینی تاکید می‌کنند، انحرافی هستند.

این مرجع تقلید با بیان این‌که افتخار نیست که انسان با گوشه‌گیری خود را حفظ کند، افزودند: اسلام می‌گوید در بین اجتماع دست به خود سازی بزنید؛ چرا که اسلام قائل به انزوا و گوشه‌نشینی نیست.

*توصیه‌ای به جوانان

معظم‌له همچنین با بیان این‌که اسلام در انتخاب دوست سختگیر است، به جوانان توصیه کردند: با هر کسی دست دوستی ندهید و بدانید کسانی که آلوده به مواد مخدر، فحشا و عضویت در باندهای سرقت شده‌اند، بیشترش به خاطر رفیق ناباب است و برعکس بسیاری از کسانی که جذب مساجد، محافل دینی و بسیج می‌شوند به واسطه دوستانشان است.

http://www.tabnak.ir

همچنین ببینید

دوره تربیت مربی عفاف و حجاب

🔶🔷🔆🔷🔶دوره تربیت مربی عفاف و حجاب🔆🔅قاصدان نجابت ۳ 🔅🔆🔺🔻حضوری و مجازی🔺🔻✅باحضور اساتید برجسته کشوری 🔴عناوین ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *