انتخاب یخچال!

وقتی می خواهید برای خانه یک یخچال بخرید چه می کنید ؟ معیار انتخاب شما چیست ؟ جنس؟ اندازه ؟ ظاهر زیبا ؟ و یا . . . کدام مهم تر است ؟ برای خرید لباس ، چطور ؟ برای خرید کاغذ کادو ، چطور؟

وقتی می خواهیم یک کاغذ کادو بخریم ، تا برای چند ساعت هدیه ای را در آن بپیچیم و بعد کاغذ را پاره کنیم و دور بیندازیم ، اولین ملاک ما برای انتخاب کاغذ کادو ، ظاهر زیباست ؛ چرا که جنس و کیفیت ، وقتی مطرح است که بخواهیم برای مدتی ماندگاری داشته باشد .
لباس ، چطور ؟ در مورد لباس ، هرچند ابتدا ظاهر را نگاه می کنیم ، اما به جنس هم بی توجه نیستیم ؛ البته باز هم اگر زیبایی اش مجذوبمان کرد ، اهمیتی نمی دهیم ؛ چون می دانیم به محض کهنه شدن ، آن را دور می اندازیم و لباس دیگری تهیه می کنیم !
اما برای خرید یخچال چطور؟
وقتی قرار است یک یخچال ، ۲۰ یا ۳۰ سال در خانه ما کار کند و در حدی هم نیست که بتوان آن را ماه به ماه یا حتی سال به سال عوض کرد ، تنها ملاک ما جنس و کارایی وسیله است و ظاهر آن آخرین چیزی است که ممکن است در صورت مساوی بودن سایر ملاک ها مورد توجه باشد !
حالا قدری فکر کنید :
چرا بعضی از ما در هنگام ازدواج که مهم ترین انتخاب زندگی است ، در ابتدا و گاهی فقط به ظاهر امر نگاه می کنیم ؟!
آیا می خواهیم شریک زندگی مان را مدتی تماشا کنیم و بعد دور بیندازیم ؟ یا به محض کهنه شدن ، به دنبال انتخاب دیگری برویم ؟!
وقتی مدتها برای ظاهر آراسته خود وقت صرف می کنیم ، به چه می اندیشیم ؟! چشمی را مجذوب کنیم تا انتخاب شویم و بعد مثل کاغذ کادو یا لباس زیبا . . . !!!؟؟؟
تا به حال فکر کرده ایم ، کسی که ما را فقط با معیار زیبایی ظاهر انتخاب می کند ، چه اندیشه ای در سر دارد ؟! آیا واقعاً لایق دوست داشتن است ؟ چه برسد به یک عمر زندگی و فداکاری ؟!
شاید آنچه که از فلسفه حجاب در کتاب ها خوانده ایم و در سخنرانی ها شنیده ایم ، چیز دیگری باشد ؛ اما بیایید یک بار از این زاویه به فلسفه حجاب نگاه کنیم :

اسلام می خواهد بگوید : ارزش یک دختر و اهمیت انتخاب او برای زندگی ، کمتر از انتخاب یک یخچال نیست ! و اگر زیبایی ، چشم ها را مجذوب کرد ، دیگر عقل ها قادر به فکر کردن و تصمیم گیری نیستند !

همچنین ببینید

«مشاوره» برای روز مشکلات نیست

متأسفانه برخی افراد برای مسائل ظاهری زندگی، از قبیل خرید ماشین و منزل و وسایل ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *