خانه / خبر و تحلیل / کدام کار فرهنگی؟

کدام کار فرهنگی؟

کدام کار فرهنگی؟

محمد صادق کوشکی۱۷ فروردین ۱۳۹۰

کسی مدعی مخالفت دولت دهم با مقوله حجاب و عفاف نیست اما بی‌اعتنایی محض این دولت و سکاندار آن به این حکم شاخص و بارز الهی تبدیل به یک «بهمن فرهنگی» شد و …

 یادمان هست آن روزهایی که بحث مبارزه با مفاسد اجتماعی و بی‌حجابی مطرح بود ریاست محترم جمهوری با رد مقابله انتظامی با بی‌حجابی به این نکته اصرار داشتند که برای مقابله با بی‌حجابی و مفاسد اجتماعی بایستی کار فرهنگی – تربیتی کرد. اینکه مصداق اقدامات فرهنگی مورد نظر رئیس‌جمهور چیست و دولت تاکنون در این زمینه چه اقداماتی انجام داده از جمله مبهمات دولت‌های نهم و دهم محسوب می‌شود؛ چرا که مجموعه اقدامات فرهنگی دولتهای نهم و دهم (به ویژه دهم) نه تنها موجب ترویج فرهنگ حجاب و مقابله با بی‌حجابی نشده بلکه بدون تردید ثمره‌ای جز ترویج بی‌حجابی و مفاسد اجتماعی نداشته است! برای بررسی این ادعا کافی است مجموعه تئاترهایی که در طول عمر دولت دهم با مجوز و حمایت وزارت ارشاد به روی صحنه رفته‌اند مرور شوند! همچنین است وضعیت اخلاقی فیلم‌هایی که در این دوران ساخته شده و مجوز اکران گرفته‌اند و…!

کسی مدعی مخالفت دولت دهم با مقوله حجاب و عفاف نیست اما بی‌اعتنایی محض این دولت و سکاندار آن به این حکم شاخص و بارز الهی (که نمونه آن در مصاحبه با خبرنگار زن بی‌حجاب اسپانیایی آشکار شد) تبدیل به یک «بهمن فرهنگی» شد و هر چه از راس هرم دولت به سمت بدنه دولت نزدیکتر می‌شود بیشتر و بیشتر رنگ مخالفت به خود می‌گیرد. تردید جدی مشاور سابق رئیس‌جمهور و معاونت سینمایی فعلی وزارت ارشاد در لزوم و ضرورت حجاب زنان و حمایت جدی مدیران وزارت ارشاد از روند فاسد و بی‌حجابی گسترده در اکثر تئاترهای مجوز گرفته (که تئاتر مبتذل هدا گابلر فقط نمونه‌ای از این‌گونه تئاترها به شمار می‌آید) از سوی وزارت ارشاد نمونه‌هایی از این بی‌اعتنایی متمایل به مخالفتند!

شاید در این روند غلط (که تداوم دقیق سیاست‌های دوران سازندگی و اصلاحات در خصوص حجاب و عفاف به شمار می‌رود) تعمدی در کار نباشد اما جهالت و خود مجتهدبینی رایج در دولت‌های نهم و دهم ریشه اساسی این روند به شمار می‌آید. روندی که میوه منحوس آن وضعیت به شدت اسفبار حجاب و عفاف در تنها حکومت اسلامی جهان است! به هر حال ریاست محترم جمهور باید پاسخگوی این سوال جدی باشند که‌آیا مصاحبه شما با خبرنگار بی‌حجاب اسپانیایی در دفتر کارتان اقدام فرهنگی است که در جهت ترویج حجاب و مقابله با بی‌حجابی قولش را داده بودید؟

http://alef.ir/1388/content/view/99514

همچنین ببینید

دوره تربیت مربی عفاف و حجاب

🔶🔷🔆🔷🔶دوره تربیت مربی عفاف و حجاب🔆🔅قاصدان نجابت ۳ 🔅🔆🔺🔻حضوری و مجازی🔺🔻✅باحضور اساتید برجسته کشوری 🔴عناوین ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *