خانه / مشاوره و پرسش و پاسخ / ارتباط همسرم با نامحرم

ارتباط همسرم با نامحرم

من حدود ۴ ماهه ازدواج کردم. زنم با پسردایی و پسرعموهاش به هم پیام میدن من خیلی ناراحتم البته پیام خاصی نیست فقط احوال پرسی و غیره ولی من با این ارتباط مشکل دارم.

پاسخ :از این که این مجموعه را پاسخگوی سوالات خود قرار دادید صمیمانه سپاسگزاریم. امید است پاسخ ما بتواند گره‏اى از مشکلات شما جوانان محترم و مشتاق پاکى و پاکدامنى را حل کند که این بهترین پاداش به حسن اعتمادتان خواهد بود. نامه شما پرسشگر گرامی را خواندیم و نسبت به دغدغه منطقی شما آگاهی پیدا کردیم امیدواریم که با ارائه نکات زیر هر چه سریعتر ناراحتی شما به پایان رسیده و لحظه لحظه زندگی مشترک خود را با شیرینی و ایمان سپری نمایید: نکات کلیدی:

۱- به نظر می رسد راه حل موثر در شرایط کنونی، باز کردن زمینه گفتگو در یک فضای کاملا عاطفی می باشد از آن جا که شما در ابتدای زندگی مشترک می باشید بنابراین می توانید از این فرصت طلایی بهره گرفته و با جرات ، مواضع خود را به صورت منطقی وکاملا صمیمی، به همسرتان منعکس نمایید .

۲- لازم به ذکر است برای تذکر این موضوع به همسرتان اعتماد و اطمینان خود را به ایشان انعکاس داده و بر صداقت و پاکی ایشان تاکید نمایید.

۳- از این که چنین احساسی را نسبت به همسرتان دارید به خود افتخار کرده و در گفتگوهای خود علت ناراحتی را در موارد زیر بیان دارید: الف- دوست داشتن وعلاقه زیاد به ایشان. ب- پایداری و ثبات زندگی مشترک که لازمه ان رعایت حقوق هر دو طرف می باشد ( شاید همسر شما نیز در صورت چنین ارتباطی از جانب شما با فامیل های دختر، ابراز ناراحتی کند). ج- متدین بودن شما و ایشان( چنین روابطی در دین مبین اسلام مورد تایید نمی باشد). د- تحقیر شدن شخصیت ایشان . شما می توانید به همسر خود بگویید که با وجود چنین ارتباطی ، برداشت های غلطی از جانب اقوامشان بوجود خواهد آمد .

۴- سعی نمایید همسرتان را با مبانی دینی این مساله روشن نمایید بنابراین با رفتن به مسجد ، اماکن مذهبی وتقویت پایه های مذهبی، به تسریع در حل مشکل خود کمک نمایید.

۵- فراموش نکنید که عجله وعصبانیت در بیان این موضوع با همسرتان ، علاوه بر این که موثر نخواهد بود بلکه بر لجاجت وکشمکش های بعدی خواهد انجامید، پس صبر ، حوصله و توکل به خدا را فراموش نکنید. ۶- کمک گرفتن از اهل بیت ( علیهم السلام) به خاطر این اقدام الهی می تواند پشتوانه محکمی برای شما دوست عزیز باشد.

همچنین ببینید

اگر رضاخان توانست با چماق چادر را بردارد ما هم می توانیم…

عده ای بر این عقیده اند که در کارهای فرهنگی نباید سخت گیری باشد و ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *