خانه / از منظر اجتماعی روانی تاریخی / از منظر اجتماعی / وظیفه سنگین هنرمندان در رعایت مسائل دینی و فرهنگی

وظیفه سنگین هنرمندان در رعایت مسائل دینی و فرهنگی

راحله امینیان مجری رسانه ملی و مجری برنامه «به خانه بر می گردیم» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت پرداختن به موضوعات دینی در برنامه های تلویزیونی عنوان کرد: در این شرایطی که متأسفانه رنگ مذهب در فضای خانواده ها کم رنگ شده باید این موضوع را فرهنگ سازی کرد.

امینیان افزود: افرادی که جامعه آنها را می شناسند می توانند الگو و نمونه خوبی در این زمینه باشند به شرطی که خود آنها به مطالبی که می گویند عمل کنند.

مجری برنامه «به خانه بر می گردیم» تصریح کرد: به همین سبب در فضای برنامه به خانه بر می گردیم که یک برنامه خانواده محور است همواره سعی کرده ام که به این موضوع بپردازم و چه در ظاهر و چه در رفتار این مسأله را مورد توجه قرار دهم. همیشه از خدا خواستم کمک کند تا مردم ببیند که امکان دارد یک فرد محجبه که قائل و مقید به مسائل دینی است می تواند یک زندگی اجتماعی موفق نیز داشته باشد.

امینیان با اشاره به نقش افراد معروف جامعه در بحث فرهنگ سازی خاطرنشان کرد: معتقدم ما وظیفه سنگین تری نسبت به افراد عادی داریم که اگر مسائل دینی و فرهنگی را رعایت نکنیم؛ این را به حساب دین می گذارند و ما باید خیلی مراقبت کنیم.

وی تأکید کرد: همواره گفته ام من قبل از اینکه مجری باشم، یک همسر و مادر هستم و آنقدر این موضوع برایم مهم است که خارج از برنامه ام امکان ندارد برنامه دیگری را قبول کنم چراکه علاقه به خانواده ام برایم مهم است و همین موضوع را سعی می کنم در عملم نشان دهم تا مخاطب نیز متوجه آن شود. متأسفانه پدیده نوظهوری به وجود آمده که افراد عکس های شخصی و خانوادگی را در فضای مجازی قرار می دهند که متأسفانه این موضوع بین خانم های محجبه نیز گسترش پیدا کرده و ان شاء الله همه یاد بگیریم که اگر موقعیت، جایگاه و فرصتی هست و قلباً هم به چادر و حجاب اعتقاد داریم، باید تلاش بیشتری کنیم برای اینکه خودمان هم درست زندگی کنیم.

وی اضافه کرد: مردم ما خیلی هوشمند هستند؛ متوجه می شوند که پوشش یک خانم براساس اعتقادات قلبی یا براساس اجبار زمانه است و به همین دلیل است که برخی افراد که من را بیرون از برنامه می بیند، می گویند خدا را شکر کسی را دیدیم که مقابل دوربین و پشت دوربین یک وضعیت دارد و خیلی از این بابت شاکر خدا هستم.

امینیان در پایان خاطرنشان کرد: همواره تلاشم بر این بوده که در فضای مجازی به جای اینکه دنبال عکس های پر زرق و برق باشم، اگر حرفی می زنم در حوزه فرهنگ و اجتماع باشد و خدا باید کمک کند تا بتوانم وظیفه خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهم.

همچنین ببینید

دوره تربیت مربی عفاف و حجاب قاصدان نجابت ۴

این دوره ویژه فعالان عرصه جوان و قشر دانشجو و آمران به معروف و ناهیان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *