خانه / بانک اطلاعات / کتب / معرفی کتاب / معرفی کتاب “پوشش اسلامی چالش ها و راهکارها”

معرفی کتاب “پوشش اسلامی چالش ها و راهکارها”

این کتاب نوشته جناب آقای حسن بنیانیان با رویکردی به مهندسی فرهنگی نوشته شده است. مطالعه این کتاب گرچه برای عموم افراد اعم از زن و مرد مفید است اما نویسنده تلاش کرده تا بحث را متناسب با نیاز مدیران مراکز فرهنگی، آموزشی، مربیان تربیتی، و همه کارشناسانی که در حوزه مسائل فرهنگی و آموزشی تلاش می کنند تبیین نماید.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

“مسئله پوشش اسلامی یکی از مسائل مهمِ مدیریت جامعه اسلامی است که در جامعه امروز ایران به تناوب به مسئله روز تبدیل می‌شود. این مسئله گرچه در شکل ظاهری خود موضوعی مهم است، اما از طرف دیگر نمادی از تحولات فرهنگی جامعه به شمار می‌رود.

دور شدن مختصات پوشش زن و مرد ایرانی از ضوابط شرع مقدس ما، موجب نگرانی افراد متدین و دلسوز اسلام و انقلاب شده است و در میان مخالفین انقلاب اسلامی نشانۀ ضعف فرهنگ اسلام و انقلاب، و شاخص کاهش قدرت و نفوذ نظام جمهوری اسلامی است. صرف‌نظر از اینکه این‌گونه برداشت‌ها چه میزان با واقعیت‌های جامعه منطبق است، باید پذیرفت کارکرد پوشش اسلامی از دید ظاهری اهمیت خاص خود را دارد و نقش زیادی در تغییرات فرهنگی جامعه ایفا می‌کند. از سوی دیگر، تغییرات این پوشش ظاهری، حاکی از تغییر در فرهنگ عفاف و حجاب، و تغییر در لایه‌های زیرین‌ آن، یعنی اعتقادات و باور‌های دینی جامعه است.”

این کتاب متشکل از ۵ فصل با عناوین، آسیب های بدحجابی، پیامدهای آزادی جنسی در جهان، مبانی نظری برای تعیین راهبردهای اصلاح و بهینه سازی پوشش اسلامی، بررسی عوامل تضعیف کنده فرهنگ عفاف و حجاب و راهبردها، خط مشی ها و راه کارهای تقویت فرهنگ عفاف و حجاب است.

ناشر این کتاب انتشارات سوره مهر(وابسته به حوزه هنری) است و قیمت خرید آن ۱۰۹۰۰ تومان است.

همچنین ببینید

دوره تربیت مربی عفاف و حجاب قاصدان نجابت ۴

این دوره ویژه فعالان عرصه جوان و قشر دانشجو و آمران به معروف و ناهیان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *