خانه / بانک اطلاعات / کتب / معرفی کتاب / معرفی کتاب “سبک زندگی زنان” مجموعه موضوعی بیانات مقام معظم رهبری در مورد سبک زندگی زنان

معرفی کتاب “سبک زندگی زنان” مجموعه موضوعی بیانات مقام معظم رهبری در مورد سبک زندگی زنان

ارزش زن به این است که بتواند محیط زندگی خود را برای خود و برای مرد و فرزندان، یک بهشت، یک مدرسه، یک محیط امن، یک جایگاه عروج به معارف معنوی و مقامات معنوی تبدیل کند؛ و آن وقتی که وظیفه‌ی او ایجاب می‌کند، بتواند در سرنوشت کشور اثر بگذارد و در سرنوشت جامعه، نقش ایفا کند.

بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با بانوان هرمزگان

در بخشی از مقدمه این کتاب می‌خوانیم که:

جمهوری اسلامی میراث اماخ خمینی (قدس سره) است که یکی از اهداف آن ساختن تمدن نوین اسلامی می‌باشد و بی‌شک زنان در این عرصه نقشی سرنوشت‌ساز و تعیین کننده دارند. انقلاب اسلامی ایران توانسته است تا حد زیادی محرومیت‌ها و ظلم‌هایی را که در گذشته به شکل‌های مختلف بر زنان روا رفته است را جبران نموده و راه رشد و تعالی آنان را هموار نماید.

اما همچنان تا رسدن به سر منزل مقصود و قرار گرفتن زن در جایگاه واقعی و حقیقی خود فاصله وجود دارد. منویات مقام معظم رهبری مدظله می‌تواند به عنوان چراغ راه در مسیر حرکت به سمت جایگاه واقعی زن راه گشا باشد. اهمیت این موضوع باعث شد تا بیانات معظم‌له بعد از انقلاب اسلامی ایران تاکنون مورد بررسی قرار گرفته، نظرات ایشان در مورد سبک زندگی زنان استخراج شده و مجموع مطالب بدست آمده در چهار فصل تدوین گردید که عبارتند از:

۱- خطوط کلی سبک زندگی زنان

۲- سبک زندگی فردی

۳-سبک زندگی خانوادگی

۴-سبک زندگی اجتماعی زنان

۵- تحلیل کمی و کیفی حجاب و خانواده در آراء مقام معظم رهبری

ابتدا در فصل اول مطالب به صورت منسجم، مختصر و پیوسته خطوط کلی سبک زندگی زنان را ترسیم می‌کند و شرح مطلب در فصول بعدی در اختیار جامعه‌ی زنان، یه صورت اخص و کلیه‌ی علاقمندان به صورت اعم قرار می‌گیرد و در نهایت در فصل پنجم تحلیلی کمی و کیفی از نظرات مقام معظم رهبری در مورد خانواده و حجاب ارائه می‌گردد.

کتاب “سبک زندگی زنان” مجموعه موضوعی بیانات مقام معظم رهبری در مورد سبک زندگی زنان

تدوین: امیر حسین بانکی‌پورفرد محصولی از انتشارات حدیث راه عشق، ۱۳۹۴٫

لینک مرتبط:

سبک زندگی

همچنین ببینید

دوره تربیت مربی عفاف و حجاب قاصدان نجابت ۴

این دوره ویژه فعالان عرصه جوان و قشر دانشجو و آمران به معروف و ناهیان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *