خانه / پرونده ها / نظر شخصیت ها / مساجد باید به دنبال تربیت مدافعان فرهنگی باشند.

مساجد باید به دنبال تربیت مدافعان فرهنگی باشند.

سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در پانزدهمین اجلاس روز جهانی مسجد که در حسینیه الزهراء (س) برگزار شد، با اشاره به این که شهید حججی تربیت یافته مسجد بود، اظهار داشت: تمام دعوای ما و عالم اسلام با غرب بر سر مسجدالاقصی و مسجدالحرام است.

وی ادامه داد: یک مسجد به دنبال آگاهی سازی و تربیت بوده و تلاش کرده در بعد فرهنگی و دینی از اسلام دفاع کند، این نوع مسجد به دنبال مقابله با تهاجم فرهنگی است که وسیع‌تر و ناپیداتر از گذشته شده است.

فرمانده نیروی قدس تأکید کرد: مسجد هم یک مدافع فرهنگی تربیت می کند و هم به دنبال ایثارگر و فداکار برای دفاع از مظلوم است، کاری که در وزارتخانه ها و دولت عملی نمی شود ولی در مسجد ممکن خواهد بود، برخی از مساجد هم بذر بی‌تفاوتی و بی‌انگیزگی را در جامعه می‌کارند که در کشور ما و شهر تهران هم وجود دارد، از اینگونه مساجد در بین اهل سنت و شیعیان وجود دارد.

سلیمانی یادآور شد: امروز برخی مساجد وظیفه انفجار ماشین اسلام را دارند که این نوع مساجد دارای ائمه تکفیری هستند که محصولشان داعش و جبهه‌النصره خواهد بود، در این میان ما امروز با دو خط  رو به رو هستیم، ابتدا خطر داخلی که فتنه مذهبی است و دیگری خطر خارجی که تهاجم علیه جهان اسلام است.

فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به اینکه خدمات امام(ره) قابل مقایسه با خدمات هیچ عالمی در جهان اسلام نیست، خاطرنشان کرد: امروز مقام معظم رهبری با قدرت تمام از خدمات امام راحل دفاع می‌کند و به سوی جلو حرکت می کنند، امروز باید به دنبال این بود که چه کسانی مسؤول لابی گری در کشور هستند و در مقابل هم چه افرادی به وظایف خود در مقابله با این اتفاقات اقدام نمی کنند.

سردار سلیمانی ابراز داشت: مسجد را می توان مثل یک قرارگاه دانست زیرا نقش اثرگذاری بر جامعه را دارد، اما نباید مسجد را محدود به محیط صرف آن دانست زیرا در این شرایط  همه چیز را باخته ایم، اگر جوانی از مسجد گریزان شود بدانید خط آن امام جماعت شکسته و سقوط کرده است، البته برخی از مساجد از ائمه جماعت چند شغله استفاده می کند که این امر اشتباه است زیرا نمی توان از آن روحانی توقع زیادی داشت.

وی با بیان اینکه بیان بی حجاب و باحجاب یا اصلاح طلب و اصولگرا درست نیست، تصریح کرد: تمام این افرادی که ذکر می کنیم فرزندان و مردم خود ما هستند، ولی نکته این است که آیا همه فرزندان ما متدین هستند، این خانواده و پدر یک خانواده است می تواند نقش اصلاحی را داشته باشد، امروز حزب الهی بودن شرط نیست اینکه امام جماعت بتواند همه را به سمت دین جذب کند مهم است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران بیان کرد: یک انقلاب نیازمند مسجد است و برخی مساجد نقش مهمی را ایفا می کند، امروز با عبور از شهر دمشق می توان مناره های زیادی را دید و این در حالی است که ما با عبور از شهر تهران چیز دیگری را می بینیم.

سردار سلیمانی با ذکر شهادت محسن حججی، گفت: در دوران جنگ در سوریه ما شهدای  زیادی را داشتیم که سر از تن آنها جدا کردند اما خداوند گاهی برای عظمت یک موضوع یک حادثه را ایجاد می کند و شهید حججی برای عظمت دادن به بزرگی مدافعان حرم عظمت پیدا کرد، امروز در کشور ما برخی از تبلیغات مؤثر نیست و ما هم تلاشی نداریم اقداماتی را تبلیغ کنیم که دوستان ما دچار مشکل یا دشمنان تحریک شوند.

وی اضافه کرد: ما با حضور در عراق به دنبال چاه نفت و تصرف شهری مثل موصل و کرکوک نبودیم و بین منافع خودمان و عراق تفاوتی قائل نشدیم و در صدد مطالبات ارزی هم نبودیم، ما امروز به خاطر منافع شیعی به فلسطین کمک نمی‌کنیم بلکه اصلا اگر کسی اظهار شیعی کند، با او کار نمی‌کنیم چون ٩٩.٩٩ درصد فلسطین اهل تسنن هستند و ما از آنها دفاع می‌کنیم.

فرمانده نیروی قدس سپاه ادامه داد: قدر داعش از مغلول هایی که به ایران حمله کردند خیلی بیشتر است، زیرا آنها روزی صد انتحاری به میدان می‌فرستند، خوشبختانه ایران هیچگاه بحران ساز و پرورش‌دهنده تکفیر نیست چون اصالت دارد و امروز منشأ ثبات گشته است.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه سعودی ها جیش الاسلام، جیش الحر و گروهای دیگر را علیه ما شوراندند، گفت: با وجود اقدامات سعودی ما منشأ ثبات در سوریه هستیم و تلاش کردیم با مذهب جلوی جنگ مذهبی آنها را گرفته نه با قدرت نظامی به سراغ آنها برویم، ایران امروز در منطقه از یک قدرت فائقه حقیقی و غیرقابل خدشه بهره مند است، وقتی ما می تواند مسایل قومی و زبانی حل کنیم این باعث ثبات می شود که البته اساس دستیابی به این فضا رهبری بودند.

وی اظهار کرد: خیلی اعتقاد به دفاع محترمانه از انقلاب داشتند و معتقد بودند که ایران وارد موضوع سوریه و عراق نشود، در این میان رهبری فرمودند وقتی به کشورهایی که با آنها ارتباط داریم نگاه می‌کنیم چه کسی دیکتاتور است و چه کسی نیست؟ مهم نیست بلکه ما باید مصالح را نگاه کنیم، رهبری با حکمت و جسارت، این انقلاب و دفاع از انقلاب را هدایت کردند.

فرمانده نیروی قدس سپاه در پایان با اشاره به اینکه مرحوم هاشمی در مورد آمریکا می گفتند «مثل آمریکا عقل گنجشک است که در کله دایناسور می‌گذارند»، خاطرنشان کرد: امروز اگر می‌گوییم خدایا از عمر ما کم و به عمر رهبری بیفزاید، این یک ضرورت است.

همچنین ببینید

دوره تربیت مربی عفاف و حجاب قاصدان نجابت ۴

این دوره ویژه فعالان عرصه جوان و قشر دانشجو و آمران به معروف و ناهیان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *