خانه / خبر و تحلیل / لزوم اهتمام سازمان ها در زمینه فضا سازی محیطی عفاف و حجاب

لزوم اهتمام سازمان ها در زمینه فضا سازی محیطی عفاف و حجاب

سرهنگ خسروی در مراسم اختتامیه نشست های تخصصی عفاف و حجاب در غرب تهران با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران عفاف و حجاب به عنوان یک هنجار فرهنگی شناخته شده است، توضیح داد: فضا سازی محیطی در خصوص عفاف و حجاب در سطح شهرها کم رنگ است و می طلبد سازمان های متولی این امر توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند.

وی افزود: کلیه سازمانها و نهادهای دخیل در امر فرهنگ، آموزش و انضباط بخشی در حوزه اجتماعی موظفند تا با بهره گیری از ساز و کارهای مختلف و اقدامات پیشگیرانه و مداخله‌ای، نه تنها مانع از نقض این هنجار توسط تعدادی افراد انگشت شمار شوند بلکه در نشر و اشاعه این فرهنگ کوشش کنند.

خسروی اظهار داشت: نیروی انتظامی به عنوان یکی از این نهادهای متولی حفظ و ارتقاء عفاف و حجاب در جامعه است که مطابق مصوبه ۴۲۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی برای انجام ماموریت خود در این راستا توانسته با استفاده از روشهای «سلبی» و «ایجابی» اقدامات مؤثری را انجام دهد.

مدیر کل مشارکت اجتماعی ناجا اظهار داشت: در ساز و کار اول، پلیس در چارچوب قانون و ضوابط و مقررات از پیش تعریف شده اقدام می‌کند اما در ساز و کار دوم پلیس می‌کوشد تا با بهره جستن از روشهای اقناعی، روشنگرانه، آموزشی و… شهروندان را ترغیب به عمل در چار چوب قانون و ارزشهای دینی و فرهنگی جامعه کند.

سرهنگ خسروی توضیح داد: از سال ۹۲ معاونت اجتماعی ناجا به منظور مسئول‌سازی در این حوزه با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مردم و مسئولان نظام «دبیرخانه عفاف و حجاب» را راه اندازی کرد که به حول و قوه الهی این دبیرخانه اقدامات بسیار ارزنده‌ای در حوزه ایجابی عفاف و حجاب انجام داده است. وی اقدامات دبیرخانه عفاف و حجاب را تعامل سازنده و مفید با سایر دستگاه‌های متولی فرهنگ در کشور، مراکز علمی، اقشار اجتماعی و تشکلهای مدنی مرتبط با این حوزه برشمرد و اظهار داشت: برنامه ریزی برای ارتقاء آموزش همگانی مردم، انجام مشاوره‌ها برای گروه‌های سنی مختلف در سطح مدارس، پارکها و دیگر اماکن، تهیه کتابهای، مقالات علمی و برگزاری نشست‌های علمی، همایش ها و جشنواره های مختلف و مشارکت در برگزاری آنها با دیگر سازمان ها از دیگر اقدامات دبیرخانه حجاب و عفاف است.

همچنین ببینید

دوره تربیت مربی عفاف و حجاب قاصدان نجابت ۴

این دوره ویژه فعالان عرصه جوان و قشر دانشجو و آمران به معروف و ناهیان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *