خانه / خبر و تحلیل / عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی

انقلاب اسلامی کرامت حقیقی زنان را احیا کرد.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) کرامت حقیقی زنان را احیا و فرصتی فراهم کرد تا بانوان جامعه بتوانند در کنار مردان به رسالت خطیر دینی و اجتماعی خود به خوبی عمل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سمیه محمودی شامگاه امروز در دیدار نوروزی با جمعی از بانوان شهرستان شهرضا که در دفتر ارتباطات مردمی نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، عنوان کرد: مقایسه وضعیت اجتماعی بانوان در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که امام خمینی(ره) با اقدام الهی خود کرامت حقیقی زنان در جامعه را احیا و فرصتی را برای این گروه از جامعه فراهم کردند تا آنان نیز بتوانند در کنار مردان به رسالت دینی و اجتماعی خود به خوبی عمل کنند.

وی اظهار کرد: مطالعه تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی نشان می‌دهد بانوان مؤمن و انقلابی ایران با تمام توان در همه عرصه‌های دفاع از ارزشهای دینی و انقلابی حاضر شده‌اند و در این راه از هیچ جانفشانی دریغ نکرده‌اند.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بعد از انقلاب اسلامی بانوان جامعه ایرانی با آزادی عمل و در محیطی امن و آرام در همه عرصه‌های اجتماعی حاضر شدند و استعداد خدادادی خود را در راه اعتلای دین، کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی به کار گرفتند.

محمودی ادامه داد: بیانات امام خمینی(ره) در تشریح جایگاه واقعی زنان و نقش والای آنها از نظر تعالیم دینی و همچنین سخنان رهبر معظم انقلاب در این باره سبب شد تا بسترهای مناسب برای حضور پرشور بانوان ایرانی در همه عرصه‌ها به خوبی فراهم شود؛ بیانات رهبر معظم انقلاب انقلاب نیز در باره نقش و کارکرد بانوان در محیط جامعه و خانواده بسیار قابل توجه و راهگشا بوده و لازم است این بیانات ارزشمند احصا و در یک مجموعه منسجم در اختیار همه قرار گیرد.

وی با اشاره به حضور گسترده بانوان ایرانی در عرصه‌های علمی و تحقیقاتی و نقش مؤثر آنها در پیشرفت و توسعه علمی کشور، گفت: بانوان ثابت کرده‌اند که مهمترین ارکان خانواده‌ها هستند و در تربیت فرزندان و اداره امور منزل نقش محوری را بر عهده دارند، از سوی دیگر بانوان جامعه اسلامی ما ثابت کرده‌اند که می‌توانند باوجود عمل به وظایف خانه داری، در عرصه‌های اجتماعی هم حضوری فعال و پر تلاش داشته باشند.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران فرصتی را فراهم کرد تا ارزشهای دینی و اسلامی در جامعه مطرح و به شخصیتهای برجسته تاریخ اسلام از جمله حضرت زینب(س) و حضرت فاطمه(س) نیز توجه بیشتری شود، بانوان جامعه ایرانی نیز تلاش کرده‌اند تا این شخصیتهای برجسته الهی را که خدمات بزرگی به دین مقدس اسلام انجام داده‌اند را به عنوان الگو و سرمشق خود قرار داده و رفتار خود را با این بزرگان منطبق کنند.

محمودی اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس بانوان جامعه ایرانی با اقتدا به حضرت زینب(س) در راه دفاع از کشور و پشتیبانی جبهه‌ها کوشیدند و زمینه‌ای فراهم کردند تا فرزندان و همسران فداکار آنان در جبهه حاضر شوند و در دوران بعد از جنگ نیز با تحمل فراغ شهیدان و پرستاری از جانبازان به رسالت خطیر خود ادامه دادند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با تأکید بر ضرورت حضور فعال بانوان در عرصه‌های سیاسی، بیان کرد: بانوان جامعه بارها استعداد و توانمندی خود را در عرصه‌های مختلف ثابت کرده‌اند و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز فرصت دیگری است که این قشر از اجتماع بار دیگر با حضوری پر شور، توانایی خود را نشان دهند.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برگزاری انتخابات آزاد از جمله دستاوردهایی است که به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا ایجاد شده و همه ما باید با حضور پرشور، حافظ این دستاورد مهم باشیم؛ بانوان منطقه همانند سایر بانوان جامعه اسلامی، قانونمندی و تدین و التزام به مبانی دینی و انقلابی را ثابت کرده‌اند و اکنون باید در عرصه انتخابات هم حضوری فعال داشته باشند.

محمودی گفت: مهمترین وظیفه نمایندگان مجلس در سطح کلان کشور و در حوزه قانونگذاری و نظارت بر حُسن اجرای قوانین است و با توجه به نیازهای مختلی در هر منطقه وجود دارد، شوراهای اسلامی شهری و روستایی تأثیر به سزایی در بیان نیازمندیهای این مناطق و در نتیجه عمران و آبادانی آنها دارند.

وی تأکید کرد: تأثیر دیدگاه‌های سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری چون یک فعالیت سیاسی و در سطح ملی است، امر انکار ناپذیر است اما انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نباید سیاسی شود، افراد کاردان و دلسوز جامعه هم که احساس می‌کنند حضور آنها در انتخابات شوراها می‌تواند زمینه حضور پرشورتر مردم در این انتخابات را فراهم کند و نیز عضویت آنها در این نهاد مقدس باعث افزایش خدمت رسانی به مردم می‌شود، باید در این عرصه حضوری فعال داشته باشند.

منبع: خبرگزاری رسا

همچنین ببینید

دوره تربیت مربی عفاف و حجاب قاصدان نجابت ۴

این دوره ویژه فعالان عرصه جوان و قشر دانشجو و آمران به معروف و ناهیان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *