خانه / پرونده ها / نظر شخصیت ها / در حوزه زنان قدم از قدمی برنداشته‌ایم / با آموزه‌های دینی‌مان برای زنان غربی «نسخه برتر» بپیچیم – سیاست‌گذاری برای زنان نیازمند اتاق‌های اندیشه‌ور مسلط به قانون است.

در حوزه زنان قدم از قدمی برنداشته‌ایم / با آموزه‌های دینی‌مان برای زنان غربی «نسخه برتر» بپیچیم – سیاست‌گذاری برای زنان نیازمند اتاق‌های اندیشه‌ور مسلط به قانون است.

فرشته روح افزا در نشست «بررسی وضعیت زن و خانواده در دولت‌های پیشین، دولت یازدهم و چشم انداز آینده» با بیان اینکه پرورسه‌ای که در حوزه زنان وجود دارد، پروسه‌ای غلط و غیرکارشناسی است، ابراز امیدواری کرد هر دولتی که روی کار می‌آید این دغدغه را داشته باشد تا به کار کارشناسی در حوزه زنان وقعی بنهد و مصوبات و لواحیاتش را به نفع خانواده طراحی کند.

قائم مقام شورای فرهنگی اجتماعی زنان استفاده تبلیغاتی از حوزه زنان و دادن وعده های عملی نشده توسط دولت‌ها یکی از دغدغه های دلسوزان حوزه زنان و خانواده است. با توجه به اینکه در سال های اخیر جامعه زنان با مشکلات، آسیب ها و پدیده های جدیدی رو به رو است این سؤال پیش می آید که آیا به راستی تا کنون برای حل و رفع این مشکلات اقدامی اساسی از سوی دولت ها صورت گرفته است یا نه ؟ معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری تا به امروز توانسته است به عنوان یک عامل اجرایی کاری برای مخاطبین خود انجام دهد یا نه ؟ و در نهایت اگر پاسخ به این سؤالات منفی است مشکل از کجاست از فردی که در این سمت مشغول به کار است یا از قوانین موجود …

عفاف و حجاب، نیازمند قدم های جدی و کارشناسانه کمیسیون فرهنگی مجلس

روح افرا در ادامه با بیان اینکه در مورد عفاف وحجاب، کمیسیون فرهنگی مجلس باید قدم های جدی و کارشناسی شده ای  بردارد، افزود: سال های سال است جلسات زیادی در وزارت کشور تشکیل می شود چه در دولت گذشته و چه این دولت، آنجا  افراد از همه دستگاه ها درد  و دل می کنند! اگر هم  کار کارشناسی ارائه می شود، متأسفانه دغدغه دریافت و اجرایی کردن آن کم هست.

وی تصریح کرد: در برنامه های عفاف و حجاب استدال های سطحی و بسنده کردن به تذکرات فردی فایده ای ندارد، آیا ما نمی توانیم کارهایی تأثیرگذار چون چاپ کتاب و بروشور و برای جامعه داشته باشیم؟ آیا ما نمی توانیم از پرونده های طلاق مستند بسیازیم یا و آخر بی جابی غربی ها را فیلم کنیم ؟

این کارشناس مسائل زنان و خانواده با اشاره به اینکه موضوع عفاف و حجاب باید کارمنطقه ای بشود و پیچیدن یک نسخه برای همه فضاها کاری تأثیرگذار و درست نیست، گفت: مثلا مسئله عفاف و حجاب در شمال تهران با جنوب کشور یکی نیست، برنامه های عفاف و حجاب در یزد نمی تواند آن برنامه ای باشد که باید در نمک آبرود اجرا کرد.

وی در ادامه زنان را یک پای آسیب های اجتماعی دانست که دغداغه ی دغدغه مندان این حوزه است و گفت: در حوزه زنان و خانواده به کار کارشناسی نیاز داریم ، در این حوزه اندیش ورزان باید برنامه ریزی کنند تا از آسیب ها و پیامدهای آن کم شود.

قائم مقام شورای فرهنگی اجتماعی زنان در پایان با اشاره به افزایش برخی از آسیب های اجتماعی در حوزه زنان چون اعتیاد گفت: این هایی که می گوییم رو به افزایش است مایه ننگ محسوب می شود، یعنی می گوییم: من عرضه ندارم و نمی توانم کار کنیم، پس باید بروم کنار … آمارها را با حساب و کتاب بیشتری ارائه بدهیم.

متن کامل مصاحبه

همچنین ببینید

دوره تربیت مربی عفاف و حجاب قاصدان نجابت ۴

این دوره ویژه فعالان عرصه جوان و قشر دانشجو و آمران به معروف و ناهیان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *