خانه / خبر و تحلیل / بی حیایی مصداق بی‌رحمی در حق خود و دیگران است

بی حیایی مصداق بی‌رحمی در حق خود و دیگران است

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: زنی که بی حجاب بوده و در جامعه بی حیایی می کند نه تنها در حق خود بلکه در حق دیگران بی رحمی کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری، رییس مؤسسه روایت سیره شهدا، عصر سشنبه مورخ ۱۲/۰۲/۹۶ در آستان مقدس حضرت معصومه (س) با بیان این که رحم و مروت یکی از شاخصه های اخلاق اسلامی است که باید در جامعه اسلامی و خانواده ها فراگیر شود، گفت: متأسفانه در جامعه و خانواده های امروزی خبری از این شاخصه اخلاق اسلامی نیست و این شاخصه اخلاق اسلامی در جامعه و خانواده به پایین ترین حد خود رسیده است.

وی افزود: رحم و مروت یک عنصر اساسی در خانواده است و بانوان باید دقت کند که زنی که بی حجاب بوده و در محیط جامعه بی حیایی می کند نه تنها به خود بی رحمی کرده است بلکه در حق خانواده خود نیز بی رحمی مرتکب می شود.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا تصریح کرد: زن و دختری که بی حیایی می کند به دیگران و همسر خود نیز بی رحمی کرده و همه را به آتش گناه خود گرفتار می کند و چنین فردی نمی تواند مصداق این آیه قرآن کریم باشد که می فرماید به دیگران رحم کن تا به تو رحم شود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ادامه داد: خداوند در قرآن کریم می فرماید:

« وَإِنْ تَعْفُوا وَتَصْفَحُوا وَتَغْفِرُوا فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِیم»

یعنی ببخشید و بگذرید تا خداوند از شما بگذرد.

وی افزود: همانطور که بیان شد رحم و مروت یک شاخصه رفتار اسلامی است و تا این عنصر در جامعه اسلامی احیا نشود نمی توان انتظار داشت که مشکلات جامعه بر طرف شود؛ مردم باید دقت کنند که در جامعه و خانواده ای که بی رحمی بیداد می کند آن جامعه و آن خانواده از رحمت خداوند دور شده و خداوند رحمتش را از چنین جامعه ای سلب می کند.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا اظهار کرد: بی رحمی این نیست که انسان مال دیگری را به زور غصب کرده و یا در امانت دیگری خیانت کند بلکه این ها نمونه هایی از بی رحمی هستند و کسی که با رفتار و کردار خود جامعه را به گناه آلوده می کند نیز مصداق فرد بی رحم است و این فرد به دلیل فراگیران کردن گناه در جامعه و چنین بی رحمی بزرگی در حق و خود و دیگران باید در روز قیامت در پیشگاه خداوند پاسخگویی گناهان خود و به گناه افتادن دیگران باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری یادآور شد: اگر می خواهیم که خدا به ما رحم کند باید نسبت به خود و دیگران رحم کنیم و این رحم و مروت جز با عمل به شاخصه‌های اخلاق اسلامی و دینداری حاصل نمی‌شود.

منبع:

خبرگزاری رسا

همچنین ببینید

دوره تربیت مربی عفاف و حجاب قاصدان نجابت ۴

این دوره ویژه فعالان عرصه جوان و قشر دانشجو و آمران به معروف و ناهیان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *