خانه / خبر و تحلیل / بزرگداشت حجاب در کوبا

بزرگداشت حجاب در کوبا

برای بزرگداشت حجاب در کوبا نشست شاخه زنان جماعت اسلامی در هاوانا پایتخت این کشور برگزار شد.

نشست شاخه زنان جماعت اسلامی کوبا در بزرگداشت حجاب با عنوان “حجاب یک انتخاب، یک پوشش و نه یک مانع” با حضور بانوان مسلمان و پیروان دیگر ادیان و همچنین مسؤولین جماعت اسلامی کوبا در هاوانا برگزار گردید.

مهناز شیخ حسنی به عنوان اولین سخنران در این نشست به تبیین نقش حجاب در تحکیم بنیان خانواده پرداخت و با اشاره به اینکه دین اسلام یک روش کامل زندگی است که براساس شناخت دقیق ازانسان و تمام مراحل زندگی بشر وضع گردیده است، گفت: رفتار خشونت آمیز برخی به این نام ، ظلم در حق این دین مبین است.

وی با تاکید براختیاری بودن حجاب ازسوی بانوان مسلمان بر فواید حجاب در ابعاد مختلف اجتماعی و بهداشتی اشاره کرد وگفت: موضوع حجاب و لزوم رعایت آن را منحصر به جامعه بانوان نیست و با استناد به آیات قرآنی و احادیث، الزام رعایت این موضوع نیز از جانب آقایان با توجه به معیار و شرایط خاص خود در دین مبین اسلام مورد اشاره قرار گرفته است.

شیخ حسنی در پایان بااعلام اینکه زنان مسلمان با اعتقاد حجاب را برگزیده اند و آن را موجب حفاظت از خود و اجتماع می دانند اظهار داشت: ما زنان با هر اعتقادی باید به یکدیگر کمک کنیم تا انتخاب مان محترم شمرده و حقوقمان اعطا گردد. جهل، بی اطلاعی و باورهای غلط نباید موجب تخریب ما گردد و می توانیم با تمام توان به عنوان یک جمع واحد، علیه آن مقابله کنیم.

بنابر این گزارش، این مراسم از سوی شاخه زنان جماعت اسلامی کوبا در هاوانا برگزار شد. جماعت اسلامی کوبا یک تشکل غیر دولتی در کوبا است.

فاطمه گونزالس هماهنگ کننده کمیته زنان جماعت اسلامی نیز دیگر سخنران این مراسم بود که بر اهمیت پوشش و داشتن حجاب زنان و مزایایی که برای زنان دارد، تاکید ورزید.

شایان ذکر است که بر اساس آمار رسمی‌ دولت ، تعداد مسلمانان در کوبا بطور تقریبی حدود هزار نفر برآورد می شود.

منبع: خبرگزاری رسا

همچنین ببینید

دوره تربیت مربی عفاف و حجاب قاصدان نجابت ۴

این دوره ویژه فعالان عرصه جوان و قشر دانشجو و آمران به معروف و ناهیان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *