خانه / پرونده ها / نظر شخصیت ها / دستور امام “باید سبک زندگی اسلامی‌ پیاده شود”

دستور امام “باید سبک زندگی اسلامی‌ پیاده شود”

یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب از همه مردم و مسئولان نظام اسلامی؛ پیاده کردن احکام و سبک زندگی اسلامی‌ در جامعه امروز است.

حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای (دامت برکاته) در دیدار نوروزی جمعی از مسئولان کشور در تاریخ ۱۳۹۶/۰۱/۲۱ برای چندمین بار تاکید کردند: “سبک زندگی هدف پیامبران از مجاهدت‌های مخلصانه را تشکیل نظام دینی و اقامه‌ی حق خواندند و خاطرنشان کردند: در نظام اسلامی‌ باید احکام و سبکِ زندگی اسلامی‌پیاده شود و فرهنگ جامعه در همه‌ی ابعاد، منطبق بر آموزه‌های قرآنی باشد.”

حکم و نظر ایشان به عنوان مشروعیت دهنده به حکومت و مشروعیت دهنده به تمام قوانین واجب الاجرا برای تمام مردم می‌باشد.

بعد از نزدیک به ۴۰ سال انقلاب اسلامی‌و برچیده شدن پایه های سیاسی حکومت طاغوت به این صراحت و وضوح تکلیف برای همه روشن شده است. اسلام ناب محمّدی اسلامی‌ است که از سلیقه های شخصی خودخواهانه، هوس ها و هواهای شخصی پاک و مبرا است. اسلام ناب از سلیقه ها و نظرات مستکبرین طاغوتهای زمانه هم پیروی نمی‌کند.

در نتیجه سبک زندگی اسلام التقاطی و آمریکایی که امروزه تعداد قابل توجهی از افراد باسواد و بی سواد دنبال پیاده شدن آن هستند، هیچ جایگاهی در قانون و حکومت اسلامی‌ فعلی و تا همیشه حیات بشری جایگاهی ندارد.

بعضی از ویژگی‌های این اسلام التقاطی و آمریکایی را می‌توان اینگونه اشاره کرد:

در حکومت دینی با ثروتمندان و صاحبان قدرت خلاف کار با نرمش برخورد شود اما با مردمی‌که صاحب قدرت و ثروت نیستند و خلافی هم مرتکب شده اند با شدت و تندی برخورد شود. در کنار این بی عدالتی افرادی که چنین نظری دارند نماز بخوانند و دین شخصی و خانگی هم داشته باشند.

هم علوم تثلیثی غربی در حوزه علوم فنی و انسانی را دوست داشتن و برای اجرایی شدن آن شب و روز تلاش کردن و در کنار آن نماز و روزه هم بجا آوردن.

زناکاری و زنازادگی را دوست داشتن و از صنعت و سیستم آن دفاع کردن و هم اخلاق اسلامی‌فردی و خانگی داشتن.

در نتیجه بطور کلی طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی‌ ایران مردم و مسئولان باید اسلام ناب محمدی را بفهمند و اجرای کنند نه اینکه اسلام آمریکایی و اسلام التقاطی را با استفاده از بودجه بیت المال اجرایی کنند.

منبع: پژوهشکده عفاف

همچنین ببینید

دوره تربیت مربی عفاف و حجاب قاصدان نجابت ۴

این دوره ویژه فعالان عرصه جوان و قشر دانشجو و آمران به معروف و ناهیان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *