خانه / بانک اطلاعات / دانشنامه جامع ویکی حجاب در نمایشگاه رسانه های دیجیتال رونمایی شد

دانشنامه جامع ویکی حجاب در نمایشگاه رسانه های دیجیتال رونمایی شد

گروه جهادیِ دانشجویان نخبه ی فرهنگی از نخستین دانشنامه جامع عفاف و حجاب در دهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال که درمصلی امام خمینی (ره ) برقرار است رونمایی کردند.

گروهی جهادی متشکل از دانشجویان فعال و انقلابی دانشگاه های کشور دانشنامه ای با عنوان ویکی حجاب ( wikihijab.ir) راه اندازی کرده اند که رسالت آن تولید ، ترویج و توسعه محتوای غنی در حوزه عفاف و حجاب می باشد. این دانشنامه که مشتمل بر هشت بخش اصلی است ، کلیه عناصر موثر و متاثر مقوله عفاف و حجاب را شامل می شود. این هشت عنوان عبارتند از : رسانه ، مدل ها و الگوها، محصولات، فضای مجازی، مبلغان و مروجین ، مکتوبات و طرح های عفاف و حجاب که همگی به صورت تخصصی و پژوهش محور عنوان گردیده اند.

این گروه با هم اندیشی و مشارکت در زمینه ی عفاف و حجاب به پژوهش بنیادین و دانش افزایی پرداخته اند. آنان با توجه به مخاطب سنجی و نیاز سنجی، دانشنامه ای را تحت وب در فضای سایبری راه اندازی کرده اند که مشمول تمامی اطلاعات و عملکردی است که تا کنون خروجی  موجود عفاف و حجاب  صورت گرفته است. این دانشنامه حاوی محتوایی است که در سه سطح دسترسی برای کاربران بارگذاری شده است. در سطح یک تمامی اساتید و دانشجویان و صاحب نظران می توانند مطالب را بخوانند ، پیشنهادات و انتقادات خود را انتقال دهند، محتوای جدید ایجاد کنند و حق ویرایش مطالب را دارند. در سطح دوم  مدیران و مسئولین نهادها و ارگان ها نیز می توانند جهت حمایت، مشارکت و همکاری نیز با سایت در ارتباط باشند. در سطح سه نیز دسترسی به دانشنامه برای عموم مخاطبین آزاد است و می توانند جهت وبگردی و مطالعه برای افزایش اطلاعات عمومی در زمینه ی عفاف و حجاب از محتوای موجود بهره مند شوند. عنوانی که برای دانشنامه در نظر گرفته شده است به جهت آن است که ویکی ها به عنوان معتبر ترین دانشنامه ها مشهور هستند که با جستجوی ساده و دسترسی آسان اطلاعات موثق و کاملی را در اختیار مخاطب قرار می دهند و زمینه ی افزایش اطلاعات و دانش را فراهم می سازند.

این گروه جهادی از نخستین دانشنامه جامع عفاف و حجاب در دهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال واقع در  مصلی امام خمینی (ره )  که در هفته ی جاری (۳ الی ۷ آبان ماه) برقرار می باشد رونمایی کردند و به معرفی ابعاد محتوایی آن جهت دسترسی برای تمامی کاربران پرداختند.

همچنین ببینید

دوره تربیت مربی عفاف و حجاب قاصدان نجابت ۴

این دوره ویژه فعالان عرصه جوان و قشر دانشجو و آمران به معروف و ناهیان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *