خانه / از منظر اجتماعی روانی تاریخی / از منظر روانی / ده نکته طلایی برای زیبایی یک خانم

ده نکته طلایی برای زیبایی یک خانم

حجاب زمزمه بلند گوهر پاکی است

ده نکته طلایی برای زیبایی یک خانم

برای داشتن لب های جذاب، کلام محبت آمیز به زبان آورید

برای داشتن چشمان زیبا، به زیبایی های مردم و خوبیهای آنها توجه کنید

برای خوش اندام ماندن، غذایتان را با گرسنگان تقسیم کنید

برای داشتن موهای زیبا، آن را از دید نامحرم بپوشانید

برای داشتن فرم مناسب در حالی راه بروید که میدانید هرگز تنها نیستید

انسانها بیشتر از اشیا، احتیاج به تعمیر، نو شدن، احیا شدن مرمت شدن و رهاشدن دارند هیچ وقت هیچ کدام را دور نریزید

به خاطر داشته باشید هرگاه به دست یاری نیاز داشتید همیشه یکی در انتهای دستان خودتان پیدا میکنید

همین طور که سنتان بالا میرود شما متوجه میشوید که ۲ دست دارید یکی برای کمک به خودتان و یکی برای یاری دیگران

زیبایی یک زن به لباسهایی که میپوشد به صورتش و به مدل مویش بستگی ندارد، زیبایی یک زن در وقار و متانت اوست

زیبایی یک زن در آرایشش نیست بلکه در زیبایی واقعی روحش است، مهم این است که او مشتاقانه عشقش را نثار میکند برای همسفر زندگیش
آری زن گوهریست در صدف که هر چه دست نایافتنی تر باشد قیمتی تر است


* دل + عمل

یكی می‌گفت: دلت پاك باشه؛ حجاب رو بی‌خیال.
دوستش پاسخ داد: پس برو مردم آزاری كن و بعد بگو دلم پاك بود.
دروغ بگو و توجیه كن كه دلم پاك بود.
آیا كسی این توجیه رو از شما می پذیرد؟
عمل انسان ناشی از عقیده ای است كه در دل دارد.
نمی شود كسی دلش پاك باشد و عملش ناپاك.

* بدحجابی و ماشین ژیان!
یكی می گفت: مهم هدف انسان است و گرنه حجاب نقشی در زندگی ندارد.
دوستش پاسخ داد: برای رسیدن به هدف باید از وسیله مناسب استفاده كرد. اگر هدف جلوه گری و مشغول كردن فكر دیگران به خود و بر هم زدن آسایش خانواده هاست، وسیله آن بدحجابی است؛ ولی اگر هدف پیشرفت و زندگی آرام و احترام به حقوق دیگران است وسیله آن پوشش.
چرا كه در صورت بدحجابی تضمینی برای رسیدن به هیچكدام از اهداف ذكر شده وجود ندارد. نمی شود برای رسیدن به فضا از ماشین ژیان استفاده كرد بلكه باید سوار بر سفینه فضایی شد.


اِنّ الله جمیل و یُحب الجمال
برگشت گفت : آخه اين چيه سرت كردي مثل امل ها !!مثل اين كه باورت نشده قرن ۲۱ و مثل مردم عصر حجر مي گردي؟!
گفتم: واقعا؟! عصر حجر يعني كي؟
گفت:چه مي دونم ۱۴ قرن پيش.
گفتم:چه جالب ۱۴ بيشتره يا۱۶؟
گفت : چه سوالايي ميكني معلومه ۱۶!
گفتم: پس ۱۶ قرن پيش عصر حجر تره تا ۱۴ قرن پيش
گفت:معلومه
گفتم: پس شما با اين حساب بايد دمده تر باشيد كه مثل مردم ۱۶ قرن پيش مي گرديد اونم چه زماني موقعي كه بهش مي گفتن عصر جاهليت ديگه از اسمش هم پيداست كه خيلي دمده است…
ديگه پي اش رو نگرفت گذاشت رفت
افحكم الجاهلية يبغون ومن احسن من الله حكما لقوم يوقنون مائده ۵۰
آيا حكم جاهليت را مي جويند و چه حكمي براي يقين آورندگان از حكم خدا بهتر است ؟
و لا تبرجن تبرج الجاهلية احزاب ۳۳
و به همسرانت بگو خود را چنان زنان جاهل نيارايند


اِنّ الله جمیل و یُحب الجمال

شیشه ی اتومبیل رو وقتی میخواید پاک کنید نمیشه که فقط داخلش رو پاک کنید . . .
بیرون هم باید پاک بشه در غیر این صورت فایده ای نداره و خوب نمیتونید ببینید . . .
مثه ظاهر و باطن ما آدما !
√نمیشه که فقط دل پاک باشه.
√√دل پاک،ظاهری پاک رو میطلبه . . .

اِنّ الله جمیل و یُحب الجمال
رعایت حجاب فقط با چادر میسر نیست بلکه چادر حجاب برتر است.
در تمامی اقشار مختلف جامعه از جمله پزشکان،نظامیان،معلمان،کار مندان،روحانیون و…..تعدادی آدم بد دیده می شود.
آیا می توان گفت:پزشکان ونظامیان و…از همه بدترند وهیچ کس دیگر نباید پزشک شود؟
در قشر افراد بی حجاب هم رفتارهایی(اعم از خوب وبد)دیده می شود.
نکته اساسی و مهم اینجاست که اسلام ملاک است نه او که مدعی مسلمانیست.
اگر فرد چادری به گناه های دیگری آلوده است حتما به خاطر آن گناهان خداوند او را مجازات خواهد کرد ولی بخاطر حجابش به او پاداش خواهد داد.(البته اگر او بخاطر اطاعت از فرمان الهی چادر بر سر کرده باشد)
همان طور که اگر فرد بی حجابی دارای اعمال خوبی باشد،به خاطر آن اعمال پاداش دریافت خواهد کرد(به شرط آن که نیتش خدایی باشد)
ولی به دلیل نداشتن حجاب مجازات در انتظار او خواهد بود
و در گناه کسانی که بر اثر بی عفتی او به انحراف کشیده شده اند هم شریک است

اِنّ الله جمیل و یُحب الجمال
حجاب وعفت در کلام رهبری
حجاب، تكريم آن كسى است كه در حجاب است. حجاب زن، تكريم زن است.
رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای(حفظه الله تعالی) در تبیین مسئله ی عفاف زنان می فرمایند: «هر حركتى كه براى دفاع از زنان انجام مى‏گيرد، بايد ركن اصلى آن رعايت عفاف زن باشد. در غرب به خاطر اين‏كه به اين نكته توجّه نشد – يعنى مسأله عفت زنان مورد اهتمام قرار نگرفت و به آن اعتنايى نكردند – كار به اين بى‏بند و باريها كشيد … عفّت در زن، وسيله ‏اى براى تعالى و تكريم شخصيت زن در چشم ديگران، حتّى در چشم خودِ مردان شهوتران و بى‏بند و بار است
اين مسأله حجاب و مَحرم و نامَحرم و نگاه كردن و نگاه نكردن، همه به خاطر اين است كه قضيه عفاف در اين بين سالم نگهداشته شود. اسلام به مسأله عفاف زن اهميت مى‏ دهد. البته عفاف مرد هم مهمّ است. عفاف مخصوص زنان نيست؛ مردان هم بايد عفيف باشند. منتها چون در جامعه، مرد به خاطر قدرت جسمانى و برترى جسمانى، مى‏تواند به زن ظلم كند و برخلاف تمايل زن رفتار نمايد، روى عفّت زن بيشتر تكيه و احتياط شده است. شما امروز هم كه در دنيا نگاه كنيد، مى‏بينيد يكى از مشكلات زنان در دنياى غرب، همين است كه مردان با تكيه به زورمندى خودشان، به عفّت زن تعدّى و تجاوز مى‏كنند.اسلام اينها را ملاحظه مى‏كند. مسأله حجاب كه اين همه مورد توجّه اسلام است، به خاطر اينهاست».
بیانات معظم له در ورزشگاه آزادی به مناسبت میلاد حضرت زهرا ۳۰/۷/۱۳۷۶


اگر پاکدامنی را گوهری ارزنده بدانیم با هزاران چشم باید مراقبش باشیم.اگر رشته مروارید را در کمد و صندوق نگذارند و درب آن را نبندند گم می شود. صاحبان گنج و گوهر جواهرات خود را در معرض رهگذران نمی گذارند تا بدرخشد و جلوه کند و چشم و دل برباید! بلکه یک سیستم حفاظتی و ایمنی تعریف و اجرا می کنند تا مبادا جواهر آنان ربوده شود . اگر باغبانی سرمایه عمرش را که محصول باغ خلاصه می شود محافظت کند کسی او را سرزنش نمی کند بلکه او را تحسین می کنند . هیچ کس هم به نام آزادی دیوار خانه خود را برنمیدارد و شبها در خانه خود را باز نمی گذارد چون ممکن است دزدی رخنه کند و اموالش را به یغما ببرد.روش خردمندانه این است که هرچه شیئی قیمتی تر باشد درصد مراقبت از آن بالاتر میرود و هرچه نفیس تر باشد بیم ربودن و خوف غارتش بیشتر است بنا بر این مواظبت از آن لازم تر است.وقتی شما درب خانه خود را می بندید یا پشت پنجره اتاقتان پرده می آویزید یا درب منزل خویش را قفل می کنید خانه وآرامشگاه خود را از ورود افراد بیگانه و نگاه های مزاحم در پناه و امنیت قرار داده اید نه این که خود را در قید و بند حصار افکنده باشید. آنان که حجاب را بر می گزینند می خواهند گوهر عفاف خود را از تاراج مصون نگه دارند. این کار را با اختیار و انگیزه انجام می دهند و بر گزینش خود هم می بالند چون راهی را می پویند که به ایمنی و سرمایه شان منتهی می شود. دختران و بانوان فرزانه و فهیم را کسی به زور در حجاب نگه نمی دارد بلکه خودشان با اختیار حجاب را برای محفوظ ماندن عفاف و شخصیت و حرمتشان از نگاه های هوس آلود به عنوان حصاری ایمن برمی گزینند. این حجاب آگاهانه و انتخابی نشان شخصیت یک خانم است که دوست ندارد ملعبه این و آن قرار بگیرد و چشم های شهوت آلود از چهره ، اندام ، روی و موی او کامجویی کنند.


فلسفه پوشش اسلامی به نظر ما چند چیز است . بعضی از آنها جنبه روانی‏ دارد و بعضی جنبه خانه و خانوادگی ، و بعضی دیگر جنبه اجتماعی ، و بعضی‏ مربوط است به بالا بردن احترام زن و جلوگیری از ابتذال او .حجاب در اسلام از یک مسأله کلی‏تر و اساسی‏تری ریشه می‏گیرد و آن اینست‏

که اسلام می‏ خواهد انواع التذاذهای جنسی ، چه بصری و لمسی و چه نوع دیگر به‏ محیط خانوادگی و در کادر ازدواج قانونی اختصاص یابد ، اجتماع منحصرا برای کار و فعالیت باشد . برخلاف سیستم غربی عصر حاضر که کار و فعالیت‏ را با لذتجوئیهای جنسی به هم می‏آمیزد، اسلام می‏خواهد این دو محیط را کاملا از یکدیگر تفکیک کند .

قسمتی از کتاب حجاب شهید مطهری”


حجاب و حیا ریشه در سلامت روان دارد و بی حجابی و بی عفتی در رعایت نکردن اصول روابط زن و مرد از علل اساسی بروز بیماریهای روانی است.
نبود حریم میان زن و مرد و آزادی معاشرت های بی بند و بار، هیجان های جنسی را فزونی می بخشد و برای اینکه آرامش روانی زنان و مردان محقق شود و بیماریهای روحی – روانی به وجود نیاید، باید به اصول اخلاقی و ارزشهای الهی پایبند بود. .هر انسانی با هر نظام فکری، افعال اختیاری اش را به منظور رسیدن به اهدافی که آن ها را پسندیده و خوب تشخیص داده انجام می دهد و حجاب و بی حجابی نیز از این چهارچوب بیرون نیست.
حجاب و پوشیدگی، یک حکم تحمیلی و مشقت زا نیست بلکه طرحی است عمیق و عالمانه جهت پیشگیری از بیماری های جسمی و روحی فرد تا زنان و مردان در معرض تحریک مستمر و بیمارگونه قرار نگیرند و فرصت شکوفایی استعدادها و قابلیت ها در جامعه فراهم شود.


زنان از نظر روان شناسی به دو دسته تقسیم می شوند:
۱- عده ای که حجاب را مانعی برای نشان دادن خود و زیبایی هایشان و یا تفاوت و تبعیض بین زن و مرد می دانند.
۲- عده ای که حجاب را موجب امنیت مرد و زن می دانند و آن را مانعی برای رسیدن به اهدافشان و عامل تبعیض نمی دانند چون این دسته از افراد پایبندی هایی با اخلاق و مذهب دارند.


همچنین ببینید

۴ دلیل برای حجاب

حجاب در اسلام بدون شک فلسفه مشخص و روشنی دارد که از زوایای مختلف اجتماعی، ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.