خانه / بانک اطلاعات / طرح ها و ایده ها / دفاع از حجاب باید ملی شود، مساله این است…

دفاع از حجاب باید ملی شود، مساله این است…

متاسفانه برخی افراد فکر می کنند که حجاب امری فردی است و ربطی به اجتماع ندارد، پاسخ این دسته افراد را در جای خود باید داد. متاسفانه برخی از مسئولین کشوری هم همین عقیده را دارند. اما می توان گفت که تعداد افرادی که بر این عقیده اند زیاد نیست و امروزه تقریبا همه می دانند که حجاب یک امر اجتماعی است و به طور مستقیم بر جامعه تاثیر می گذارد.

ارسال شده توسط کاربران سایت /سایت کاربر:HEJABEFATEMI.PARSIBLOG.COM

 

اما آنچه در این خلاصه بررسی و ادعا می شود این است که نه تنها حجاب یک امر اجتماعی است، بلکه یک امر ملی و حتی بین المللی است. از آنجا که ما در دوره ی حاضر مورد تهاجم شدید فرهنگی قرار گرفته ایم و متاسفانه خومان غافلیم، و دشمنان ما اذعان کرده اند که باید از درون، جامعه ی ایران را نابود کنیم؛ کشور ما نیاز دارد با تهاجم فرهنگی مبارزه کند. یک نماد خیلی بارز این تهاجم همان توسعه ی بی حجابی و تساهل و تسامح در جامعه و کنار گذاشتن کلیدواژه های مهم دینی مانند امر به معروف و نهی از منکر، دوری از حیا و عفت و کنار گذاشتن غض بصر و … است. برای مبارزه با این معضل اجتماعی باید همه دست به دست هم بدهیم.

به طور مثال وقتی مساله ی دفاع از انرژی هسته ای پیش می آید همه با یک نگاه ملی دست به دست هم داده و از آن دفاع می کنیم. دولت بارها بر لزوم استفاده ی صلح آمیز از آن تاکید می کند. مجلس نیز بارها آن را یادآور شده و بیانیه های زیادی صادر می کند. ائمه ی جمعه در نماز جمعه از آن به عنوان حق مسلم کشور بارها دفاع می کنند و مردم در راهپیمایی های مختلف آنرا فریاد می زنند. دانشجویان دانشگاه اصفهان در حرکتی نمادین دور تا دور تاسیسات نطنز دست به دست هم می دهند و … خلاصه همه ی ملت با هم از این حق مسلم دفاع می کنند.

اما وقتی بحث حجاب که به عقاید دینی و ملی ما مربوط است پیش می آید کسی حرفی برای گفتن ندارد. خبری از دولت و مجلس و … نیست، دیگر دانشجویان دانشگاه اصفهان برای مبارزه با بی حجابی دست به دست هم نمی دهند، به جز اینکه گاه گاهی از گوشه های کشور ندایی بلند می شود که حجاب باید درست شود و دیگر آن صدا هم شنیده نمی شود. دفاع از حجاب باید ملی شود، مساله این است؛ اگر می خواهیم از چالش های فرهنگی، از تهاجم فرهنگی دشمن که از آن غافلیم، از ناهنجاری های روحی رواج یافته در جامعه و … رهایی یابیم، باید دفاع از حجاب را ملی کنیم. همه باید بیایند و برای حجاب کار کنند.

همچنین ببینید

سامانه مشاوره آنلاین مذهبی

به همت حوزه علمیه استان یزد سامانه مشاوره آنلاین و رایگان در پیام رسان ایتا ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *