خانه / مشاوره و پرسش و پاسخ / مگر آدم تو خونه اش هر کاری دوست داره نمیتونه بکنه؟

مگر آدم تو خونه اش هر کاری دوست داره نمیتونه بکنه؟

سوال:
چند وقت قبل یکی از دوستان من ماشینش را به هم کلاسیش (دختر)داده بود وقتی آن دختر برای برگرداندن ماشین امده بود، دوستم در خانه را باز کرد تا ماشین را پارک کند او از ماشین خارج شد و سوییچ ماشین را به دوستم داد همان لحظه نیروی انتظامی وارده خانه ی آنها شد

و با طرز بدی انها را به کلانتری بردند و بازداشتشون کردند و تا آخر ماجرا که ثابت شد هر دو بی گناهند. سوال من اینه چطور شما میگین هر کسی تو خونه ی خودش هر کاری دوست داره میتونه بکنه. این همه جوون هایی که از مهمونی های نه چندان آنچنانی (مشروب و مواد نبود) یا حتی جمع آوری ماهواره ها اینها هم در نظر گرفتین یا حرفهاتون ماده و تبصره داره ؟؟؟ خوشحال میشم جوابتون رو بشنوم!!

پاسخ:

با عرض سلام و تشکر از سؤالی که خیلی ها جرأت طرح آن را ندارند

در اینجا چند نکته جای تأمل است:

۱٫ این که نوشتید ” همان لحظه نیروی انتظامی وارده خانه ی آنها ” بعید به نظر می رسد؛ زیرا اولاً بعید است که مأمورین در همان لحظه آنجا حضور داشته باشند، مگر این که دوست شما از قبل رابطه مشکوکی داشته و تحت تعقیب باشد. دوم این که ورود نیروی انتظامی به داخل خانه، از قبل نیاز به “حکم ورود” دارد.

۲٫ این که نوشتید: “… ثابت شد هر دو بی گناهند”، سخن درستی به نظر نمی رسد؛ زیرا گناهکار فقط به فردی که عمل منافی نماید اطلاق نمی شود بلکه از حکایت فوق مسلّم می شود که دوست شما با آن دختر آنقدر رابطه داشته که ماشینش را به وی داده بود. خود این رابطه –بدون عقد و ازدواج- گناه محسوب می گردد. چون صرف یک رابطه علمی نبوده بلکه دلبستگی میان آنها بوده است.

۳٫ اما این که می گویید: ” هر کسی تو خونه ی خودش هر کاری دوست داره میتونه بکنه “، بله تبصره داره و ان این است که جرم بودنش ثابت نشده و مخلّ جامعه نباشد؛ در این صورت است کسی حق تفحص و جستجو ندارد نه این که در خانه ای پارتی بگیرند و محرم و نامحرم قاطی هم شوند و بگوئیم:” هر کسی در چارچوب خودش آزاد است”؛ چنین آزادی بی بند و باری بوده و مخلّ جامعه است.

۴٫ البته این مطالب به این معنی هم نیست که هر کاری که نیروی انتظامی انجام داده و می دهد، حتماً شرعی است بلکه چه بسا اشتباهاتی هم انجام دهند.

همچنین ببینید

اگر رضاخان توانست با چماق چادر را بردارد ما هم می توانیم…

عده ای بر این عقیده اند که در کارهای فرهنگی نباید سخت گیری باشد و ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *