حجاب و جذابیت

اصولا ارتباط کمتر و دوری از شیء مطلوب،جذابیت آن رابیشتر می کند.مثالی است معروف:دوری و دوستی.بنابراین پوشش زن جذابیت او را در نظر جنس مخالف بیشتر کرده و تلاش و پی گیری اش را برای وصال فزونی خواهد بخشید.

شکوفائی ذوقهای ادبی، نگارش داستانهایی نظیر لیلی و مجنون و فرهاد و شیرین و … همه در سایه حجاب زن و مهجوری مرد ، تحقق یافته است . پس حتی اگر زنان خواهان تحکیم و موقعیت و افزایش محبوبیت خویشند باید آن را در پناه حجاب بدست آورند . 

زن امروزی با بیس حجابی از جذابیت خود کاسته ، هیچ گاه در عصر حاضر ، چنین اثرات ادبی بوجود نخواهد آمد و چنین کشش و جاذبه های تحقق نخواهد یافت . به عبارت دیگر زنان امروزی با بد حجابی قیمت خود را بسیار ارزان و دست یافتن نامحرمان را به خود سهل و آسان نموده اند. بدون تردید یکی از علل بالا رفتن سن ازدواج که جوانان از تن دادن به تشکیل خانواده و احساس مسئولیت شانه خالی می کنند ، همان گسترش بد حجابی و بی بندوباری می باشد . اگر چه زنان با جلوه گری و هرزه گی و خودنمائی ، نظر مردان را بسوی خود جلب می کنند و یاد خدا را از دل مردان بیرون و یاد شهوات و منظره های جنسی و شهوت انگیز را در دل آنها زنده می کنند  اما غافل از این که هستند مردانی که به همان اندازه و شاید بیشتر بدبینی نسبت به جنس زن پیدا می کنند و در مورد انتخاب همسر وسواس زیادی نشان می دهند و می گویند از کجا بشناسیم و یا اطمینان پیدا کنیم که همسر آینده مان خوب و صالح باشد ؟!

پس بی حجابی نوعی بی اعتمادی در مردان نسبت به زنان ایجاد می کند که نگرانی از آینده هم آرامش روحی و روانی جوانان و خانواده های بر هم می زند . 

تاثیر حجاب بر حفظ زیبایی

با توجه به آرامش روانی زنان با حجاب ، طراوت و زیبایی آنان پایدارتر خواهد بود . امام صادق علیه السلام می فرماید:

حجاب المرءئه انعم لحالها و حجالها.

((حجاب زن برای طراوت و زیبایش مفیدتر می باشد.))

و همچنین امیرمومنان علی علیه السلام می فرماید :

حفظ (حجاب و عفت) زن به حال خودش سودمندتر و موجب پایداری بیشتر زیبایی اوست .))(۱)

پروردگارا ! قلب ما را از نور علم و ایمان سرشار کن تا در برابر عظمتت همواره خاضع باشیم، به وعده هایت مومن و به دستوراتت گردن نهیم. جز تو را نپرستیم و به غیر تو تکیه نکنیم.

پی نوشتها:

(۱) غررالحکم ج۱،ص۴۵۴٫

منبع : برگرفته از کتاب حجاب دختران نوشته فاطمه قاضی

همچنین ببینید

«مشاوره» برای روز مشکلات نیست

متأسفانه برخی افراد برای مسائل ظاهری زندگی، از قبیل خرید ماشین و منزل و وسایل ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *