بالاترین زیبایی در روابط اجتماعی پوشیدن لباسی آراسته و آرام بخش است، در حالی که لباس های التذاذبخش کنونی چنین هدفی را محقق نمیکند. باید روی ذائقهها کار کنیم و در کنار برگزاری چنین نمایشگاههایی، ذائقه جوانان را به سمت رضایت و شخصیت هدایت کنیم. یک جامعهشناس تاکید کرد:
لزوم اصلاح ذائقه پوشش در مردم
یک جامعهشناس با تاکید بر لزوم اصلاح ذائقه پوشش در مردم گفت: ذائقه پوشش و مد در مردم باید از منطق التذاذ به سمت منطق رضایت و شخصیت تغییر یابد.
دکتر قاسمی کبریا صبح امروز در نشستی که در حاشیه نمایشگاه مد و لباس فجر برگزار شد، گفت: اگر ذائقه پوشش اصلاح نشود باعث ایجاد تنش و درگیری در خانوادهها و در نهایت انهدام و ناپایداری روابط میشود.
این جامعهشناس با اشاره به تاریخچه مد در جهان گفت: مد واژه فرانسوی است که به معنای روش و سلیقه حاکم بر جامعه می باشد، بنابراین مخالفت با مد به معنای مخالفت با تغییرات است.
وی با بیان اینکه مد تنها بحث لباس را شامل نمیشود، گفت: حرف زدن، غذا خوردن و نحوه فعالیتهای اجتماعی ما نیز از مد تأثیر می پذیرد.
قاسمی کبریا با تاکید بر اینکه شخصیت انسان متأثر از نوع روابطش در محیط اجتماعی و جامعه است، گفت: نحوه لباس پوشیدن فرد تأثیر زیادی بر ادراک دیگران و همچنین نحوه قضاوت دیگران از ما دارد.این جامعه شناس با تقسیم دوران کودکی به سه دوره گفت: شخصیت انسان در چهار سال اول کاملاً خودبین است، در حالی که در چهار سال دوم فرد دیگربین میشود و همه چیز را در تابلوها و ویترینها دنبال میکند.