خانه / مشاوره و پرسش و پاسخ / ارتباط قبل از ازدواج

ارتباط قبل از ازدواج

سوال:اگر دختر و پسری قصد ازدواج داشته باشندو برای آشنایی بیشتر نیاز به صحبت کردن باشد دور از نظر خانواده یکدیگر را ملاقات کنند ودست یکدیگر را بگیرند با این قصد که هردو خداوکیلی قصد ازدواج را دارند آیا اشکالی دارد؟

پاسخ:

در اسلام به نسبت روابط زن و مرد اهمیت ویژه ای داده شده که این به خاطر تبعات و منافع یا مضراتی است که در این ارتباط مترتب است.

فلذا ارتباط همانگونه که می تواند مفید باشد گاهی باعث عواقب و مضراتی خواهد بود.

ارتباط نزدیک و بدون نظارت با نامحرم هر چند هم که هر دو قصد ازدواج داشته باشد باعث مفسده است و اگر ارتباط لمسی باشد قطعا حرام است.

طبق تجربه های تلخی که در زمان حاضر از زبان خیلی جوانها می شنویم خیلی از مواقع همین ارتباط نزدیک باعث وابستگی شدید شده که همین خود ۲ حالت را پیش می آ ورد :

۱-یک طرف ممکن است وابسته شود و دیگری از همین حالت طرف مقابل سوء استفاده می کند و برای پیشبرد اهداف خود از این وابستگی استفاده می نماید.

۲-ممکن است در هر دو طرف وابستگی ایجاد شود و همین باعث ازدواج شود اما چون ازدواج بدون تحقیق و آشنایی با روحیات طرف مقابل انجام شده بعد از زمان کوتاهی باعث دلسردی طرفین از هم می شود.

در حقیقت در اینحال اول وابستگی آمده بعد تصمیم گیری. در حالی که بهتر است اول تصمیم گیری همراه با تحقیقات انجام شود بعد وابستگی بدنبال آن بیاید.به هرحال هنگامی که وابستگی ایجاد شود تصمیم گیری دیگر مستقلا و عاقلانه نخواهد بود.

با تشکر التماس دعا

همچنین ببینید

اگر رضاخان توانست با چماق چادر را بردارد ما هم می توانیم…

عده ای بر این عقیده اند که در کارهای فرهنگی نباید سخت گیری باشد و ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *