خانه / خبر و تحلیل / کج فهمی استاندار یزد از مباحث فرهنگی

کج فهمی استاندار یزد از مباحث فرهنگی

timthumb.phpبانوان در کنار تمامی فضیلت های که دارند باید حجابشان را هم رعایت کنند و نظر شخصی استاندار از نظر شرع مقدس عذر قابل قبولی نیست.

به نقل از عصر فرهنگ؛ رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس دهم فرمودند: «در مسئله‌ فرهنگ احساس یک ولنگاری می‌کنم.» اما گویا در یزد مساله از ولنگاری گذشته و مسئولان درگیر «کج فهمی» در مقوله فرهنگ هستند.
مثلاً؛ میرمحمدی استاندار یزد در جلسه صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان گفته است: «آیا حجاب و عفاف تنها در پوشیدن چادر تعریف می شود و فردی که چادر پوشید عفاف دارد و کسی که چادر نداشت عفاف ندارد؟ این ملاک ها درست نیست چون ممکن است خانمی چادر نپوشیده باشد اما عاقل و مودب  بوده ، حق الناس و حقوق دیگران را به خوبی رعایت کند یا رفتارهای متین و درستی داشته باشد.»!!
از آنجایی که به دیانت استاندار و التزام وی به قوانین شرعی و قانون اساسی کشور معتقدیم نمی توان گمان داشت که وی این سخنان را برای مغلطه و تضعیف بحث حجاب مطرح کرده است پس فرض درست همان کج فهمی استاندار یزد از مباحث فرهنگی است.
میرمحمدی به این نکته دقت ندارد که انسان صفات اخلاقی بسیاری دارد. صبر، مهربانی، صداقت، خوشرویی، تیز هوشی، حجب و حیا و … حالا اگر فردی آدم صبوری باشد دلیل نمی شود لزوما تیزهوش هم باشد! اینکه خانمی عاقل و مودب باشد، خیلی خوب است ولی تنها بر عقل و ادب وی دلالت دارد و در مورد حجاب و عفافش نمی توان نظر داد.

کما اینکه روحانی معتقد است اوباما فردی مودب و باهوش است. ولی مودب و باهوش بودن اوباما این حقیقت را که وی فرماندهی بخش اعظمی از تروریست های جهان را بر عهده داشته و خون زنان و مردان بی گناه از افغانستان، فلسطین و بحرین گرفته تا نیجریه بر دوش اوست را عوض نمی کند.
خوب است خانمی عاقل و مودب باشد و حق الناس را رعایت کند اما دین مبین اسلام بیشتر از این ها از بانوان انتظار دارد. بانوان در کنار تمامی فضیلت های که دارند باید حجابشان را هم رعایت کنند و نظر شخصی یک مهندس (ولو اینکه استاندار هم باشد) از نظر شرع مقدس عذر قابل قبولی نیست.

منبع: پایگاه خبری نارین

همچنین ببینید

دوره تربیت مربی عفاف و حجاب قاصدان نجابت ۴

این دوره ویژه فعالان عرصه جوان و قشر دانشجو و آمران به معروف و ناهیان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *