خانه / خبر و تحلیل / همایش و نشست پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، تاثیر نماز در جامعه ورزش، عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر در اردبیل

همایش و نشست پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، تاثیر نماز در جامعه ورزش، عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر در اردبیل

حجت‌الاسلام میرطه موسوی استاد حوزه و دانشگاه در همایش پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در سالن حجاب اردبیل اظهار کرد: تا زمانی که اعضای جامعه پایبند به اعتقادات مذهبی خود باشند، خود و فرزندانشان به فساد و بزهکاری روی نمی‌آورند.

وی با بیان اینکه با تدوین سند تقسیم کار ملی کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی در ادارات و مجموعه‌های ورزشی فعالیتهای آن آغاز شود تا شاهد رشد معضلات آن باشیم، گفت: هدف از برگزاری این همایش ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و ایجاد روحیه مطالبه‌گری نسل جوان است.

موسوی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تکیه بر متون اسلامی در الگوبرداری از حضرت زهرا (س) و دوری از مسائل فرعی و پرداختن به مسائل اصلی یعنی همسرداری و خانه‌داری نیز تاکید دارند.

استاد حوزه و دانشگاههای اردبیل با بیان اینکه رویکرد برخیها به امر به معروف و نهی از منکر به گونه‌ای است که رمق امر به معروف و نهی از منکر را می‌گیرد و چیزی از آن باقی نمی‌گذارد، گفت: آنها اعتقاد دارند که این کار با ملایمت و با ملاطفت انجام شود، به گونه‌ای که این رویکرد کم کم به التماس منتهی می‌شود.

وی در مورد اهمیت نماز در بین ورزشکاران افزود: نماز در اسلام، تأثیرات روشنی بر جریان خون در مغز دارد، از انجام وظیفه جایگاه‌های ذخیره خون در مغز و نیز از نظام خودکار چرخش خون در مغز محافظت می‌کند و چند لحظه سجده در بارگاه الهی می‌تواند بسیاری از آثار مضر فعالیت‌های روزانه و ورزش را بر چرخش خون در مغز، از بین ببرد و از انواع تمرین‌های مختلف ورزشی بی‌نیاز سازد.

موسوی اظهار کرد: با وجود این فواید روشن، این تأثیر، تنها فایده جسمی نماز نیست و اگر تمام فواید جسمی نماز را هم در نظر بگیریم، این فواید برترین فایده نماز نخواهد بود و در حقیقت فواید معنوی نماز را باید بزرگترین نوآوری این واجب الهی دانست.

منبع:

خبرگزاری تسنیم

همچنین ببینید

دوره تربیت مربی عفاف و حجاب قاصدان نجابت ۴

این دوره ویژه فعالان عرصه جوان و قشر دانشجو و آمران به معروف و ناهیان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *