خانه / خبر و تحلیل / هجمه فرهنگی غرب؛ عامل خدشه در شخصیت زنان و نقش های خانوادگی

هجمه فرهنگی غرب؛ عامل خدشه در شخصیت زنان و نقش های خانوادگی

حجت الاسلام عالی استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم، در مهدیه شهرستان تربت حیدریه با بیان این که اهل بیت (ع) چراغ راهی برای آن هستند که گرفتار ظلمت نشده و راه را گم نکنید، گفت: متأسفانه امروزه فرهنگ آلوده شیطانی در دنیا خیمه زده و راه خیر برای بسیاری از انسان ها پوشیده شده است.

وی ادامه داد: نبی مکرم اسلام(ص) آن زمان این طور فرموده بودند که زمانی می رسد که مردم امر به معروف و نهی از منکر را گم کرده و شیطان رجیم ذائقه مسلمانان را تغییر می دهد آنطور که پلیدی ها خوب جلوه می کنند، در حقیقت امروز عده ای کاری می کنند که معنای عفت، حیا و غیرت دگرگون شده آنطور که عده ای غیرت را حسادت معنا می کنند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با بیان این که غربی ها تلاش دارند تا با ترجمه غیرت به حسادت کاری کنند که غیرت در نظر همگان بد جلوه کند و نگذارند عفت و حیا در جامعه اسلامی ریشه بدواند، تأکید کرد: خجالت حقیقی آنجاست که بر خلاف دستور عقل و دین، انسان به سبب ضعف نفس عقب نشینی کند.

حجت الاسلام عالی با بیان این که متأسفانه در دنیایی زندگی می کنیم که جای خوب و بد جا به جا شده و نقش هایی که خداوند به دوش انسان گذاشته مورد خدشه قرار گرفته است، گفت: امروز دشمنان کاری کرده اند که زن از نقش هایی که خداوند بر دوش آنان گذاشته پشیمان و با اشتغال به فعالیتهای اجتماعی، خانه دار بودن را بد جلوه داده اند.

وی با بیان این که در فرهنگ غربی معیارهای الهی و انسانی جای خود را به معیارهای شیطانی می دهند، تصریح کرد: در این معیارها خداوند غروب کرده و هر چه با دقت بیشتری گوش می دهیم صدای مناجات با خدا را نمی‌شنویم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به نابودی نقش زن و مرد در محیط خانواده ها، اظهار کرد: غربی ها امروز به آنچه که مورد نهی اسلام قرار دارد، عمل می کنند و به این ترتیب از نظر محور خانواده سقوط و زنان را مبدل به کالا کرده اند.

نگاه ابزاری دنیای سرمایه داری غربی به شخصیت زنان

حجت الاسلام عالی با بیان این که تا اواخر قرن ۱۹ زن در دنیای غرب به عنوان موجود درجه دو و همچون برده بود، گفت: در اواخر قرن نوزدهم انقلاب صنعتی اتفاق افتاد و وضعیت تغییر کرد، آنان زن را به عرصه آورده و کاری کردند که نیروی جوان نابود شود و با دنیای سرمایه داری زن را برای فساد و فحشا به میدان آوردند تا نابود شود.

وی با بیان این که آنان بنای بر آن داشتند تا به جای انسانیت زن، تنها از جذابیت های زنانگی او در راستای اهداف خود استفاده کنند، تصریح کرد: از نظر آنان زنانی ارزشمندتر هستند که با ویترین و جذابیت قوی تر، مردان بیشتری را همراه با خود راه بیندازند که نتیجه آن این شده تا زن مبدل به کالا و ابزاری در جوامع غربی بشود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با بیان این که زنان سومین تجارت جهانی و نفت چهارمین تجارت جهانی است، بیان کرد: یکی از منابع داعش خبیث فروختن زنان مسیحی و ایزدی به اسارت گرفته شده، به عنوان برده جنسی به اسرائیل است.

هدف جاهلیت قدیم و جدید خدشه در شخص و شخصیت زنان است

حجت الاسلام عالی با بیان این که در دنیایی زندگی می کنیم که یکی از صنایع گردشگری آن توریسم جنسی است، خاطرنشان کرد: در کشورهای خلیج تبلیغات تلویزیونی کالاهای موجود در بازار با استفاده از جذابیت جنسی زنان است؛ در جاهلیت قدیم شخص زن و در جاهلیت روز و مدرن شخصیت زن را زنده به گور می کنند.

عفت و حیای حضرت زینب؛ الگوی بارز زنان جامعه اسلامی

وی با بیان این که مسلمانان الگوهایی همچون حضرت زینب (س) دارند که برایشان موجب افتخار و سربلندی است و این شخصیت ها هرگز در وجودشان نقطه سیاهی نیست، بیان کرد: حضرت زینب (س) عفت و حیا را از مادرشان حضرت فاطمه(س)، شجاعت را از امیرمؤمنان(ع) و صبر و استقامت را از سیدالشهدا (ع) به ارث بردند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با بیان این که استقامت حضرت زینب (س) مثال زدنی بود آنطور که اگر این استقامت وجود نداشت، نمی توانست تا در خون غلتیدن برادر را ببیند و متلاشی نشود، این شخصیت برجسته از سیدالشهدا (ع) عزت نفس را فرا گرفت و کلید شخصیت ایشان آن است که ذلت و پستی در او راه ندارد.

منبع:

خبرگزاری رسا

همچنین ببینید

دوره تربیت مربی عفاف و حجاب قاصدان نجابت ۴

این دوره ویژه فعالان عرصه جوان و قشر دانشجو و آمران به معروف و ناهیان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *