خانه / بانک اطلاعات / کتب / معرفی کتاب / معرفی کتاب “پوشش و آرایش از دیدگاه پیامبر اعظم”

معرفی کتاب “پوشش و آرایش از دیدگاه پیامبر اعظم”

مرکز پژوهش‌های صدا و سیما، کتاب «پوشش و آرایش از دیدگاه پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله» نوشته مریم معین الاسلام را منتشر کرده است.

نویسنده در پیشگفتار این کتاب درباره اهمیت ترویج حجاب و عفاف در جامعه و ضرورت الگوگیری از فرهنگ ناب نبوی چنین آورده است:

«… زن به‌طور طبیعی جاذبه‌های بیشتری دارد و میل به عفاف به طور فطری بیشتر به او عطا شده، ولی جهان سرمایه‌داری خواهان ابزاری‌کردن اوست و می‌خواهد تحرک انسانی او را تا سرحد تحریک جنسی تنزل دهد.

ازاین‌رو، اقتصاد، سیاست و فرهنگ را در خدمت این خواست شیطانی درمی‌آورد و شبکه‌های تلویزیونی پورنو در پی ایجاد جریان ناسالم فردی، خانوادگی و اجتماعی هستند تا زن را بازیچه سودسالاری کنند.

این بازار مکاره با تمام ستم‌ها و پلیدی‌ها به سمت زن حرکت می‌کند و جسم او را مثل هزاران جنس دیگر وارد این معرکه می‌سازد؛ تجارتی که هر روز بر شمار قربانیانش افزوده می‌شود.

در این میان، مفاهیم ارزشمند و گران‌سنگی چون حجاب و عفاف مانند حقایق دیگر وارونه می‌شوند و با القای تعبیرهای ناخوشایند از این دو واژه، آرام‌آرام آن را به دست فراموشی می‌سپارند و برای نابودی حجاب و عفاف و از بین بردن این حقایق۰ مسلّم در وجود انسان برنامه ریزی می‌کنند».

سردمداران نظام سرمایه داری برای رسیدن به هدف‌های سودجویانه خود، از عنصری مظلوم به نام زن به صورت ابزاری بهره می‌برند و مسیر سکس و فمینیسم را پیش چشم زنان قرار می‌دهند.

مهم‌ترین ارمغان این جنبش سودجویانه، نابودی عفاف و حجاب است. آنها برای رسیدن به اهداف خود، مسائل جنسی را زودهنگام به کودکان می‌آموزند. به طور کلی، آزادی‌های بدون مرز و خارج از چارچوب‌های انسانی، پیآمدی جز از بین رفتن امنیت در جامعه، افزایش شمار تبهکاران و کارهای تلافی‌جویانه و در نهایت، جنگ عمومی علیه زنان ندارد و قربانی اصلی آن نیز زنان هستند.

بشر امروز پس از تجربه ناکامی‌های عمل به نسخه‌های بشر آلوده به گناه، بیش از گذشته، به ضرورت توجه به نسخه‌های حکیمانه خالق انسان که پیامبراعظم (ص) به بشر ابلاغ کرده، پی برده است و رویکرد او به مبانی دینی و ارزش‌های الهی، آن را تأیید می‌کند.

پرداختن به حجاب و ضرورت الگوگیری از فرهنگ ناب نبوی، از مهم‌ترین ضرورت‌های فکری و فرهنگی در عصر حاضر است؛ زیرا حجاب از مهم‌ترین نمادهای دینداری و پای بندی به ارزش‌های الهی در جامعه دینی ما به شمار می‌آید.».

برای دانلود کتاب کلیک کنید.

همچنین ببینید

دوره تربیت مربی عفاف و حجاب قاصدان نجابت ۴

این دوره ویژه فعالان عرصه جوان و قشر دانشجو و آمران به معروف و ناهیان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *