خانه / پرونده ها / نظر شخصیت ها / سبک زندگی اجتماعی زنان (زن در اجتماع)

سبک زندگی اجتماعی زنان (زن در اجتماع)

نیاز متقابل زن و اجتماع

در جامعه اسلامی زنان نقشی برجسته در زمینه‌های مختلف دارند. در ایران به برکت انقلاب، زنان به احساس شخصیت اجتماعی دست یافتند. البته جبهه‌ی انقلاب نیز به زنان کارآمد، فعال، زبان‌آور و عالم نیازمند می‌باشد امروز سهیم بودن واقعی زن در امور جامعه، بزرگترین ستایش زن ایرانی است و حضور در فعالیت‌های اجتماعی – سیاسی و علمی برای زن مسلمان حقی مشروع به شمار می‌رود، اما برای نشستن در جایگاه حقیقی راهی دراز در پیش روی دارند که یکی از لوازم آن بالا بردن ارزش زن در جامعه با آموزش می‌باشد.

ابعاد حضور اجتماعی

مسئولیت حضور در جامعه و فهمیدن دردهای عمومی جامعه و سعی در علاج آن، مخصوص مرد به تنهایی نیست و زنان نمی‌توانند شانه‌شان را از این مسئولیت خالی کنند. یکی از وظایف زنان حضور در میدان تلاش و جهاد عمومی و فعالیت‌های مشروع همگانی است. زنان در اصلاح جامعه نقش تعیین کننده دارند و حضور آنها در فعالیت‌های‌ اجتماعی به معنای حضور خانواده در این عرصه است در واقع زن با حضور خود خانواده را نیز با خود همراه می‌نماید. زنان بعد از انقلاب نقشی اساسی در جنگ تحمیلی و بعد از آن در بازسازی کشور داشته‌اند امروز نیز حضوری قدرتمندانه در کنفرانس‌های گوناگون علمی و سیاسی دارند.

برگرفته از کتاب “سبک زندگی زنان” مجموعه موضوعی بیانات مقام معظم رهبری در مورد سبک زندگی زنان تدوین شده توسط امیر حسین بانکی‌پورفرد محصولی از انتشارات حدیث راه عشق، ۱۳۹۴٫

همچنین ببینید

حضور زن امروز ایرانی در جامعه

‍ امام خامنه‌ای آن کسانی که کانون خانواده را تحقیر میکنند، خیانت میکنند؛ هم به ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *