خانه / خبر و تحلیل / زیبایی حجاب به زنان جهان شناسانده شود

زیبایی حجاب به زنان جهان شناسانده شود

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه همه اعمال انسان در گرو تقوای الهی است، گفت: یکی از وسیله های تقویت خداترسی و تقوا حفظ حجاب است و اگر زنی تقوا داشته باشد نمی تواند حجاب را رعایت نکند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی در دیدار با جمعی از بانوان آکادمی الحضاره الإسلامیه آلمان، اظهار داشت: بهترین عمل امروز برای شما حفظ حجاب است که باید شکرگذار این نعمت بزرگ باشید.

وی که به زبان عربی سخن می گفت با بیان اینکه حجاب اسلامی از مطلوبترین اعمال نزد خدا است، تأکید کرد: بنده نیز امروز شما را وصیت می کنم که همواره حجاب را که از اصول مسلمه الهیه در قرآن است، رعایت و به آن افتخار کنید.

استاد برجسته درس خارج حوزه افزود: بین علمای دین معروف است که چیزی در قرآن بیاید دلیل بر اهمیت فوق العاده آن شیء است و از جمله مواردی که در قرآن آمده توصیه به حجاب و البته عفاف است که این مسأله در آیات متعددی در مورد زنان پیامبر آمده است و برخی نیز در مورد عموم زنان است که هردو مورد برای همه زنان لازم الإجرا است.

وی با بیان اینکه آیات مربوط به زنان پیامبر از قواعد عام فقهی است و شامل همه زنان می شود، گفت: یکی از این آیات توصیه به بالا نیاوردن صدا است آنجا که می فرماید: «ولا تخضعن بالقول فیطمع الذی فی قلبه مرض» حتی گفته است که زنان صدای خود را پایین بیاورد تا مردان بی دین و مریض القلب در آنها طمع ورزی نکنند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی ادامه داد: الحمدالله شما که دو نعمت بزرگ حجاب و عفاف را دارید باید بر همین حالت باقی بمانید و به همه زنان و دختران دیگر نیز در کشور خود این مسأله را توصیه کنید و زمانی که به دیار خود برگشتید این آیات را حفظ کرده و پایبند به آنها باشید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه همه اعمال انسان در گرو تقوای الهی است، گفت: یکی از وسیله های تقویت خداترسی و تقوا همین حفظ حجاب است و اگر زنی تقوا داشته باشد نمی تواند حجاب را رعایت نکند و شما با حفظ حجاب می توانید اهل علم و کمال و فضل باشید.

استاد برجسته درس خارج در پایان با بیان اینکه حفظ حجاب در کشورهای غیر اسلامی مسأله ای سخت است، خاطرنشان کرد: روایات متعددی از اهل بیت وارد شده است که بهترین اعمال سخت ترین آنها است و شما نیز با حفظ حجاب و عفاف در کشوری مثل آلمان از اجر و ثواب بیشتری برخوردار خواهید بود و خداوند نگاه بیشتری به شما خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری رسا

همچنین ببینید

دوره تربیت مربی عفاف و حجاب قاصدان نجابت ۴

این دوره ویژه فعالان عرصه جوان و قشر دانشجو و آمران به معروف و ناهیان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *