خانه / خبر و تحلیل / راهکارهای نهادینه کردن حجاب و عفاف در جامعه

راهکارهای نهادینه کردن حجاب و عفاف در جامعه

دبیرکل جبهه فرهنگی حجاب و عفاف از مسئولان خواست که با انجام برنامه های فرهنگی و بهره گیری از ساختارهای اجتماعی و هنری، احساس نسل جوان را به حجاب و عفاف ترغیب کنند.

حجت الاسلام محمد محسن دعایی، دبیرکل جبهه فرهنگی حجاب و عفاف در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها، با حضور در غرفه خبرگزاری رسا با مدیران و خبرنگاران این رسانه حوزوی دیدار و گفت و گو کرد.

حجت الاسلام دعایی با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ حجاب و عفاف گفت: خداوند علاقه این فرهنگ را در اصل خلقت انسان قرار داده است، بنابراین، عفاف یکی از خصلت های فطری انسان است.

وی با بیان اینکه شاخصه اصلی تمایز انسان ها و حیوانات مقوله حیاء مداری است، گفت: پایبندی انسان ها به رفتاری ها حیاء­مند و عدم تقید حیوانات به این رفتار مرز بین انسان و حیوان را مشخص می­‌کند.

دبیر کل جبهه فرهنگی حجاب و عفاف با بیان اینکه حیوان خوک مظهر بی­‌حیایی میان حیوانات است، ابراز کرد: متأسفانه انسان مدرن امروز در بی عفتی و انحطاط همتراز خوک­ها شده است و غربی­‌ها رفتارهایی در مسأله حیاء نشان می­‌دهند که تنها در زندگی خوک­‌ها مشاهده می­‌شود.

وی با اشاره به فلسفه حرام بودن گوشت خوک در اسلام بیان کرد: افزون بر اینکه گوشت خوک پر از انگل است، بر اثر خوردن آن خصلت های این حیوان به زندگی انسان ها ورود پیدا می‌کند؛ بنابراین یکی از عوامل بی­‌عفتی در جوامع غربی مصرف بی رویه گوشت خوک است.

وی خروجی حیا و عفت را سبک پوشش عفیفانه دانست و گفت: سبک پوشش عفیفانه سبب وقار حفط حریم شخصی بشر می شود و انسان عفیف به گونه ای لباس می پوشد که اجازه نگاه بد به قلب های مریض به خویش نمی دهد.

وی در ادامه سخنانش به راهکارهای نهادینه کردن حجاب و عفاف در جامعه اشاره کرد و گفت: فردی که آگاهانه و هوشیارانه یک مسأله را می خواهد انتخاب کند ابتدا باید از ارزش و اصالت آن رفتار آگاهی یابد و در مرحله بعد حس خوبی به آن پیدا کند.

دبیرکل جبهه فرهنگی حجاب و عفاف  ابراز کرد: راه نهادینه کردن حجاب و عفاف در جامعه اسلامی این است که با راهکارهای سنجیده و اثربخش هم آگاهی لازم و نیز با انجام برنامه های متعدد انگیزه لازم را نسبت به حجاب و عفاف به نسل جوان انتقال دهیم.

حجت الاسلام دعایی بیان کرد: مسؤولان با انجام برنامه های فرهنگی با بهره گیری از ساختارهای اجتماعی، هنری، احساس نسل جوان را به حجاب و عفاف ترغیب کنند.

دبیرکل جبهه فرهنگی حجاب و عفاف در پایان سخنانش گفت: به تصویر کشیدن زندگی خانم هایی که هر دو سبک زندگی را تجربه کرده اند و مدتی از عمر خویش عناصر سبک زندگی غیر عفیفانه را داشته ‌اند ولی بعد از آگاهی به سبک زندگی عفیفانه روی آورده‌اند و حجاب اسلامی را انتخاب کرده اند و  همچنین آوردن مستنداتی از گرایش جامعه غربی به سبک زندگی عفیفانه و حجاب و حیا می­‌تواند در ترغیب جوانان به سبک زندگی عفیفانه مؤثر باشد.

منبع: خبرگزاری رسا

همچنین ببینید

دوره تربیت مربی عفاف و حجاب قاصدان نجابت ۴

این دوره ویژه فعالان عرصه جوان و قشر دانشجو و آمران به معروف و ناهیان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *