خانه / خبر و تحلیل / تک‌خوانی زن در نمایش عاشورایی بهاره رهنما؟!

تک‌خوانی زن در نمایش عاشورایی بهاره رهنما؟!

با انتشار تصاویری از تک‌خوانی بانویی آوازه خوان در پشت صحنه ضبط آواها و نواهای نمایش «خورشیدهای همیشه» مشخص شد که بهاره رهنما هیچ تغییری در مسیر هنری‌اش ایجا نشده است.

بهاره رهنما پس از شوء نمایشی غلیظی در فضای مجازی و رسانه‌ها در مورد ازدواج تازه‌اش با مردی که زین پس تهیه کننده آثارش خواهد بود، از اجرای نمایش “خورشیدهای همیشه” بعد از دهه اول محرم خبر دارد. این نمایش به برش‌هایی از روزهای نخست حضرت زینب(س)، حضرت ام البنین و حضرت رباب (س) بعد از واقعه کربلا می‌پردازد. اجرای نمایش خورشیدهای همیشه این شائبه را ایجاد کرده که ازدواج مجدد رهنما موجب تغییر رویکردهای هنری این بازیگر شده است و اجرای این نمایش تجلی رویکردهای مذهبی بازیگر فیلم آس وپاس است. ادعاهای عجیب و غریب خانم بازیگر در چند وقت اخیر بر این موضوع صحه می‌گذارد.بهاره رهنما پس از ازدواج با این مرد جوان گفت: “امیر خسرو (شوهر جدید رهنما)، تنها شرط ازدواجمان را خواندن نماز اول وقت اعلام کرد و گفت حتی اگر تو کنار خیابان کبریت هم می‌فروختی من از تو  خواستگاری می‌کردم.”

به هر حال اشتیاق خواندن نماز اول وقت هدیه‌ای است که خداوند پس از ازدواج دوباره به این بازیگر سینما و تلویزیون هدیه کرده است و البته با انتشار خبر نمایش مذهبی رهنما انتظار می‌رفت که با توجه به ازدواج بازیگر ۴۲ ساله سینما با این مرد جوان او تغییر شگرفی در انتخاب‌های هنری‌اش داده است. در این مجال سئوال مهمی می‌توان طرح کرد. بازیگری که سال گذشته، نمایشنامه اروتیکی از وودی آلن (دوباره بنواز سام)، با مضمون توجیه خیانت در روابط زناشویی را روی صحنه برده است، چطور پس از ازدواج تغییر مسیر داده است؟! آیا نمایشی درباره روزهای نخست حضرت زینب(س)، حضرت ام البنین و حضرت رباب (س) بعد از واقعه کربلا خبر از تحول شگرف مذهبی این بازیگر معروف می‌دهد.

با انتشار تصاویری از تک‌خوانی بانویی آوازه خوان در پشت صحنه ضبط آواها و نواهای نمایش «خورشیدهای همیشه» مشخص شد که بهاره رهنما هیچ تغییری در مسیر هنری‌اش ایجاد نشده است. عنوان پر طمطراق نمایش مذهبی و عاشورایی، تاثیر اسلامی شوهر جوان پولدار، الزام خواندن نماز اول وقت در زندگی مشترک، همه به نوعی است تا در پس وزش بادهای سوئیسی، تک خوانی بانوان در نمایش‌های روی صحنه ، با عنوان نمایش‌های عاشورایی توجیه شود. تک خوانی زنان در  اجرای «اپرای عاشورا» توسط ارکستر سمفونیک، با تک‌خوانی خواننده زن در سال ۱۳۹۴ بنیانگذار  حرمت‌شکنی در روزهای محرم‌الحرام در سال ۱۳۹۴ خورشیدی شد و حالا در لوای صحنه نمایش بازهم شاهد، تک خوانی خواننده زن با توجیه نمایش عاشورایی، توسط نوعروس سینمای ایران روی صحنه خواهد رفت.

تم نمایش خورشیدهای همیشه آنطور که ادعا کرده‌اند درباره مصائب حضرت زینب (س) است. لازم به ذکر است:

“تا پیش از عاشورا و جریان اسارت، مرد نامحرمی چهره زینب (س) را ندیده بود، چنان که در تاریخ آمده است: «هنگامی که زینب می‌خواست به مسجدالنبی کنار قبر رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) برود علی (علیه‌السّلام) دستور می‌داد حسن و حسین (علیهماالسلام) همراه خواهرشان باشند. حسن (علیه‌السّلام) جلوتر و حسین (علیه‌السّلام) پشت سر، زینب در وسط حرکت می‌کرد.

یحیی بن سلیم مازنی می‌گوید: «من در مدینه، مدت زیادی همسایه علی (علیه‌السّلام) بودم،به خداوند، در این مدت، هرگز زینب را ندیدم و صدایش را نشنیدم.» حجاب و عفاف زینب به گونه‌ای بوده است که علامه مامقانی در این باره می‌گوید: «و هی فی الحجاب فَرِیدَهٌ لم یرَ شخصُها اَحَدٌ من الرجال فی زمانِ ابیها و اخویْها الی یوم الطَّفِ؛ زینب در حجاب و عفاف یگانه روزگار بوده است؛ کسی از مردان، در زمان پدر او و برادرانش تا روز عاشورا، او را ندیده بود.»

یحیی مازنی در مدت طولانی که همسایه مولای متقیان بوده‌اند صدای حضرت زینب را نشنیده‌اند چطور ممکن است زینت نمایشی درباره ایشان تک خوانی زنانه باشد و این نمایش را بواسطه آوازه‌خوانی زنانه در فضای مجازی تبلیغ کنند.

همچنین ببینید

دوره تربیت مربی عفاف و حجاب قاصدان نجابت ۴

این دوره ویژه فعالان عرصه جوان و قشر دانشجو و آمران به معروف و ناهیان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *