خانه / خبر و تحلیل / بررسی پوشش در ساختار قرآنی

بررسی پوشش در ساختار قرآنی

حجت‌الاسلام معرفت در تبیین سیر وجوب حکم پوشش در قرآن، حل مسأله پوشش در جامعه را نیازمند زیرساخت‌های فرهنگی آن دانست.

نشست علمی بررسی پوشش در ساختار قرآنی، با ارائه حجت‌الاسلام حامد معرفت، معاون آموزش مؤسسه التمهید و نقد استاد فرهنگیان، مسؤول بخش آزاداندیشی حوزه‌های علمیه، در مجمع جهانی صادقین(ع) قم برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام کافی، رییس مؤسسه صادقین(ع)، با بیان این که پوشش اسلامی از واجبات و از ضروریات دین است، گفت: آثار مثبت حجاب در صورتی که اجرا شود و پیامدهای منفی عدم حجاب اسلامی در جامعه روشن و آشکار است.

وی با بیان این که از ابتدای انقلاب اسلامی تبلیغات منفی بسیاری علیه معارف دین به خصوص حجاب شده است، ابراز داشت: بعد از انقلاب حجاب در جامعه جا افتاد ولی روز به روز با فعالیت دشمنان کم رنگ شده و امروزه به یک معضل اجتماعی تبدیل شده است .

حجت‌الاسلام کافی با اشاره به این که خیلی از فسادها از بی‌حجابی برمی‌خیزد، افزود: با توجه به ضرورت پرداختن به مسأله حجاب امیدواریم این جلسات علمی انگیزه‌ای شود که روشی مناسب برای اجرای حجاب در جامعه به دست آوریم.

در ادامه حجت‌الاسلام معرفت با اشاره به روش فرهنگ‌سازی پوشش اسلامی در قرآن، ابراز داشت: هر تولید علمی که اتفاق می‌افتد از راه تغییر در روش‌ها است و اگر بخواهیم روش ثابتی داشته باشیم علم پیشرفت نخواهد کرد و باید روش نو شود.

ادامه مطلب

همچنین ببینید

دوره تربیت مربی عفاف و حجاب قاصدان نجابت ۴

این دوره ویژه فعالان عرصه جوان و قشر دانشجو و آمران به معروف و ناهیان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *