خانه / پرونده ها / نظر شخصیت ها / اسناد بالادستی میدان عمل دولت آینده

اسناد بالادستی میدان عمل دولت آینده

عمل به اسناد بالادستی نظام از وظایف رییس جمهور / در قوه مجریه باید مُرّدین پیاده شود.

حجت‌الاسلام صادق گلزاده، معاون پژوهشی مجمع جهانی تقریب مذاهب، با بیان این که انقلاب اسلامی ایران انقلابی فرهنگی در جهان بود، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران پدیده ای منحصر به فرد و بازگشتی دوباره به فطرت و بیدارباشی دوباره برای بشریت معتقد به عبودیت و بندگی و یگانگی خدا بود.

وی با اشاره به محوریت قوانین اسلام و فرهنگ اسلامی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ریاست جمهوری را یکی از ارکان نظام اسلامی عنوان کرد و افزود: انقلاب اسلامی و نظام اسلامی انتظارات فرهنگی زیادی را برای مردم به وجود آورده است و رییس جمهور موظف به محقق کردن آن انتظارات است.

معاون پژوهشی مجمع جهانی تقریب مذاهب خاطرنشان کرد: یکی از اصلی ترین انتظارات مردم این است که در قوه مجریه باید مُرّ دین پیاده شود رفتار دولت مردان برگرفته از مذهب شیعی و اسلام ناب محمدی باشد زیرا معنا ندارد که قوه مجریه جمهوری اسلامی خلاف دین رفتار کند.

وی ادامه داد: انتظار از رییس جمهور این است که با اعتقاد و اعتماد بر اصل اساسی ولایت فقیه که حاکمیت دینی و انقلابی را در جهان سامان می دهد نظرات و دغدغه های ولی فقیه را به درستی اجرا کند و قانون اساسی که برگرفته از ارزش‌های اسلام است را به عنوان یک سند بالادستی درحوزه فرهنگ پیاده سازی کند.

حجت الاسلام گلزاده افزود: انتظار دیگری که از رییس جمهور آینده داریم این است که اسناد بالادستی نظام در حوزه های مختلف آموزشی و فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این که انقلاب ما انقلاب اسلامی است و باید عفاف و حجاب که نماد جامعه اسلامی است در آن مشهود باشد، گفت: قوه مجریه باید برای تضمین حجاب و عفاف در جامعه برنامه‌ریزی کند و باید از ظرفیت عظیم امر به معروف و نهی از منکر در تمام ساحت های جامعه پشتیبانی کند و اجرای احکام اسلامی در حوزه های گوناگون مورد پشتیبانی قرار بگیرد.

معاون پژوهشی مجمع جهانی تقریب مذاهب افزود: حکومت اسلامی را ما به عنوان اقامه عدل و اقامه شعائر دینی و اقامه احکام اسلامی تشکیل دادیم و قوه مجریه موظف به تحقق این امور متعالی دینی است و باید برای تحقق آن با توجه به اصول و آموزه‌های اسلامی برنامه‌ریزی بلندمدت داشته باشد و تمام توان خود را در جهت حاکم کردن ارزش‌های اسلامی در جامعه به کار گیرد.

منبع: خبرگزاری رسا

همچنین ببینید

دوره تربیت مربی عفاف و حجاب قاصدان نجابت ۴

این دوره ویژه فعالان عرصه جوان و قشر دانشجو و آمران به معروف و ناهیان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *